CraigFinn Skrevet 4. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2012 Jeg skal gi deg et tips mens du sitter der på baken, istedenfor å definere min person så prøv å argumentere for saken. Å hindre konsekvenser av global oppvarming, finnes det et bedre argument enn det? Det er kanskje tidenes største utfordring, og noe vi må gjøre noe med. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Selv stor mann er liten på jord så hva hjelper det om jeg og mor bytter vårt kjøtt med spirer og bønner? Når politikken blir styrt av bønder? Lenke til kommentar
CraigFinn Skrevet 4. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2012 Selv stor mann er liten på jord så hva hjelper det om jeg og mor bytter vårt kjøtt med spirer og bønner? Når politikken blir styrt av bønder? Å forandre ditt eget kosthold er nyttig for alle og enhver, Du står frem som et godt eksempel for alle som står deg nær. Og hvis større deler av Norge etterlyser flere grønne retter, kan jeg love deg at politikerne snart vil følge etter. Men jeg er enig, mye er opp til de som i landet får bestemme. Så om du vil gjøre noe med klimasaken, ha det i bakhodet når du skal stemme. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 (endret) Selv er jeg en kjøtteter, Poppis blant både Kari og Kjell; På tross av at det er umoralsk Med mindre du fikser det selv Ja, som en samvittighetsfull Carnivora Er det vanskelig å overse Kjemikalier som ødelegger fauna og flora På grunn av en ytrefilét Antibiotika ALT, fra kveget til anden, matressurser som blir utmagra Samtidig som verden blir fylt til randen Sultne på segwayer, sultne med pellagra Samtidig er kjøtt bra for deg! Men jeg tror du lurer deg litt Fet fisk og hvitt kjøtt Det er ikke din favoritt Hadde jeg fått litt resonans Ved å si "alt i moderasjon"? Med litt kognitiv dissonans Blir det min posisjon! Endret 5. februar 2012 av Kakofoni Lenke til kommentar
vill panda Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Et liv uten kjøtt kan få folk til å se rødt energifattig kost kan få en mann ut av post. Bare ved å spise gullepler som den nye kost Kan verden reddes, og alle kan bli ved sin post. www.gullepler.blogg.no Lenke til kommentar
Cognomen Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 (endret) Jeg tror dessverre det, at trådstarter prøver å provosere. Men om jeg vil ha en burger, kan du ei kontrollere. Jeg ser ikke problemet med kjøtt, siden vi er på toppen av næringskjeden. Og prøver noen å ta fra meg det, skal de nok få kjenne vreden. Endret 12. februar 2012 av Chuck Finley Lenke til kommentar
CraigFinn Skrevet 18. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2012 Jeg tror dessverre det, at trådstarter prøver å provosere. Men om jeg vil ha en burger, kan du ei kontrollere. Jeg ser ikke problemet med kjøtt, siden vi er på toppen av næringskjeden. Og prøver noen å ta fra meg det, skal de nok få kjenne vreden. Nå er jo selve næringskjeden en menneskeskapt idé. At vi er mere verdt enn andre dyr, har du noen gode argumenter for det? Men hvis du ikke skjønner problemet, så kan du rett og slett altfor lite om klima og global oppvarming, dette er ting man burde vite. Lenke til kommentar
Dørslag Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 Kanskje jeg er litt naiv som ønsker verdensfred, men hvis vi ikke spiste kjøtt tror jeg verden hadde vært et bedre sted. Å kue et dyr koster mye energi, som vi heller kunne til de trengene gi. Altfor mange tenker bare på seg og sitt. blir det ikke litt feil å spise kjøtt kun for å slukke sin egen apetitt? Mange dyr hele livet i fangeskap står i kø så de kan til slutt havne på tallerkenen din ved å dø I butikken er det mye vi kan velge, så kjøtt til vært måltid er det ikke nødvendig å svelge. At alle skal bli vegetarianere er kanskje for mye å ønske, men jeg syns man burde spise mindre kjøtt og mer grønske. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 (endret) Men hvis du ikke skjønner problemet,så kan du rett og slett altfor lite om klima og global oppvarming, dette er ting man burde vite. Vi vikinger elsker kjøtt og varmere vær er du mot begge virker du bare sær. Flytt til en øde dal og lev slik din "new age"-religion prediker. Husk at om du kommer tilbake hit så er du en sviker. http://www.youtube.com/watch?v=w90GUVy_16E Endret 18. februar 2012 av robertaas Lenke til kommentar
CraigFinn Skrevet 19. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2012 Men hvis du ikke skjønner problemet,så kan du rett og slett altfor lite om klima og global oppvarming, dette er ting man burde vite. Vi vikinger elsker kjøtt og varmere vær er du mot begge virker du bare sær. Så siden konsekvensene for Norge ikke vil være så katastrofale så er det greit at vi forurenser og så lar andre mennesker betale? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Så siden konsekvensene for Norgeikke vil være så katastrofale så er det greit at vi forurenser og så lar andre mennesker betale? CO2 avgir både planter og dyr så lenge de er i live de som kaller dette forurensning er både uopplyste og naive Manges misbruk av vitenskap er finurlig men endringene vi nå ser er faktisk helt naturlig. Menneskeheten har sett langt raskere klimaendringer før så det er drøyt å si at det er vår skyld eller at alle dør. Lenke til kommentar
CraigFinn Skrevet 19. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2012 Og der kom vi visst inn på en annen ting som gjør folks engasjement så slapt. Det finnes faktisk folk som fortsatt benekter at problemet er menneskeskapt. Jeg setter dere i samme bås som folk som benekter evolusjon. Så dette er vel et passende tidspunkt for å avslutte vår diskusjon... Lenke til kommentar
Analmeth Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Herre for noen argumenter vegetarianere har. Nesten som å se Christians and Atheists på 4chan. C-C-C-C-Combo breaker Følg med og lær Kan du ikke se at vi ikke leker? En viktig debatt dette er, Både for de som eter kål og de som eter biff og reker Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 (endret) Og der kom vi visst inn på en annen ting som gjør folks engasjement så slapt. Det finnes faktisk folk som fortsatt benekter at problemet er menneskeskapt. Jeg setter dere i samme bås som folk som benekter evolusjon. Så dette er vel et passende tidspunkt for å avslutte vår diskusjon... For at et problem skal være menneskesskapt så må det først være et problem. Ved å påvise dette brudd i en også ellers haltende logikk er jeg kanskje slem. Jeg forstår at du kun tør prøver deg på å overbevise de som allerede er troende og i en øde dal i tråd med dine idealer har jeg allerede oppfordret deg til å bli boende. I kulden i din dal er det kun gress du får spise, i solen kan vi andre spise biff og glise. Endret 19. februar 2012 av robertaas Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 (endret) To innlegg er fjerna - de fulgte ikke med? Tråden er tumleplass for forumets rimesmed, i entall og flertall, de er ikke så mange så at man holdes til vers er lite at forlange. Endret 19. februar 2012 av krikkert Lenke til kommentar
Nightmare1518 Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 (endret) Miljøvern det er vel og bra men er å hindre kjøttproduskjonen den rette vei? Vi mennesker må jo bli fôra nødt for å spise biff, kylling og sei Rett næring er vel så viktig om vi ikke lever, hvem skal vel nytte av en frisk planet? Spise god og sunn mat, jeg er pliktig Tilsidesette bilen vi må få banet! Endret 19. februar 2012 av Nightmare1518 Lenke til kommentar
Quote Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Mennesker er laget for å spise kjøtt Å ikke bruke ressursene vi får er rimelig dødt. Kjøttproduksjon gir ikke nødvendigvis utslipp Vi må ikke glemme dyrene i skog og mark Ingen snakker om klimautslipp som hadde kommet fra transport hvis alle skulle levd av gress og tomater (Jeg er ikke lyrisk av meg...) Lenke til kommentar
Dørslag Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Mennesker er laget for å spise kjøtt Å ikke bruke ressursene vi får er rimelig dødt. Kjøttproduksjon gir ikke nødvendigvis utslipp Vi må ikke glemme dyrene i skog og mark Ingen snakker om klimautslipp som hadde kommet fra transport hvis alle skulle levd av gress og tomater (Jeg er ikke lyrisk av meg...) Du har kanskje rett at vi er laget for å spise kjøtt, men ikke til vi sprenger. Har du tenkt på at vi kanskje spiser mer kjøtt enn det vi egentlig trenger? Bare se på sjimpanser, våre nærmeste sjeler kjøttkosten består kun av 3 til 5 hundredeler. Jeg er enig at det er bedre å spise kjøtt oppdratt i egen hage, enn at frukt og grønt blir fraktet verden rundt for å havne i din mage. Men slikt er det sjeldent i dag, Kjøtt blir også fraktet, og dyrene lever i ubehag. Du sier at du ikke er lyrisk prøver du å være lur? Jeg vil ikke framstå som kynisk, men er ikke det lyrikk du har i din signatur? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Har du nångang spurt en ape vil du ha nepe eller en annen ape hvis du ikke det har gjort bør du kanskje teste fort Lenke til kommentar
Nightmare1518 Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Kanskje Diskusjon.no burde lage en diktsamling for å redde miljøet fra for mye techno? Det hadde vært mye latter, mye ramling Når diktene ble lest av unge og gamling! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå