Gå til innhold

Etterlyser: Behagelig headset til gaming/musikk

Konnis

Anbefalte innlegg

Hei,

Er på ute etter et nytt headset. Skal primært brukes til gaming, men det er et stort pluss om lyden i headsetet også egner seg til musikk.

Kriterier:

- Behagelig. Dette er det viktigste momentet; headsetet jeg har nå tar livet av øreområdet i løpet av få timer.

- God lyd. Bør kunne brukes til annet enn gaming også.

- Grei mic. Så lenge man kan høre hva jeg sier er jeg fornøyd. Micen vil brukt til Skype-samtaler.

- Ikke for lang ledning; ønsker ikke en 3m kabel liggende over hele rommet.

- Bør/trenger ikke være helisolerende, jeg har ingenting imot litt lekkasje/støy fra utsiden.

- Ikke kraftig "fjernkontroll" på ledningen. En liten og lett volum opp/ned samt mute mikrofon er flott, så lenge den ikke veier så mye at den er til irritasjon.

- Mulighet til å mute mikrofon manuelt, altså med en mekanisk bryter enten på headset eller en slik "fjernkontroll"

- Mulighet for å vippe vekk/skjule unna mikrofon når den ikke er i bruk.

Vil helst holde meg under eller rundt 1000kr, men dersom det er noen gode alternativer kan jeg sikkert utvide budsjettet litt.

Har sett på SteelSeries 7H.

Forslag?

Endret av Konnis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-lQle7N2M

Personlig er jeg strålende fornøyd med mitt Logitech G35.

Den har meget god lyd, er behagelig og en veldig bra mic.

På den venstre øreklokke er det en knapp for mute av mic, i tilegg til at den automatisk mutes når du vipper micen opp. Det er også en skrollehjul for justering av volum, og 3 knapper man selv kan velge funksjonen til (play, pause & next i spotify for eksempel).

Det er også ganske solid, jeg pleide å gå gjennom 1-2 headsets i året før, men dette har jeg hatt i ca 2 år uten en eneste skade.

Den har faktisk en ganske lang ledning, noe jeg selv liker. Med det er vare bare å rulle sammen og stripse igjen ved kontakt enden.

Er også ute en ny trådløs versjon av G35 som heter G930. Men denne har jeg ingen erfaring med, og den er noe dyrere.

Endret av Slettet-lQle7N2M
Lenke til kommentar
Corsair Vengeance 1500 er et glimrende headset som har det meste du ber om, dog med en litt lang ledning (ikke at det nødvendigvis er en ulempe). Med medfølgende programvare kan man justere lyden etter det man ønsker å bruke headsettet til. Jeg synes 7.1 surrounden også er veldig bra. Til skype fungerer den også meget bra. :) Endret av Genius-Boy
Lenke til kommentar

Personlig er jeg strålende fornøyd med mitt Logitech G35.

Den har meget god lyd, er behagelig og en veldig bra mic.

På den venstre øreklokke er det en knapp for mute av mic, i tilegg til at den automatisk mutes når du vipper micen opp. Det er også en skrollehjul for justering av volum, og 3 knapper man selv kan velge funksjonen til (play, pause & next i spotify for eksempel).

Det er også ganske solid, jeg pleide å gå gjennom 1-2 headsets i året før, men dette har jeg hatt i ca 2 år uten en eneste skade.

Den har faktisk en ganske lang ledning, noe jeg selv liker. Med det er vare bare å rulle sammen og stripse igjen ved kontakt enden.

Er også ute en ny trådløs versjon av G35 som heter G930. Men denne har jeg ingen erfaring med, og den er noe dyrere.

G35 er veldig tung, og derfor er hodebøylene veldig stramme. Synes det blir veldig klamt og tett etter 1-2 timer. Lyden er heller ikke særlig imponerede, men har bedret seg på software siden.

Overall så synes jeg ikke G35 er verdt det med mindre du får det for rundt 300-400,-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...