Husam Skrevet 2. februar 2012 Del Skrevet 2. februar 2012 En norsk spillside kan sammenlignes med en norsk supporterside for et engelsk fotball-lag. Nyhetene man får servert er ekstremt sjeldent knyttet til Norge spesielt, og er stort sett tilgjengelige i bedre og fyldigere artikler på store internasjonale sider. Jeg synes generelt sett denne typen internettsider bør slutte å bruke noe ressurser i det hele tatt på å gjengi lett tilgengelige nyheter, og heller fokusere på subjektive artikler (f.eks anmeldelser) eller egenproduserte dybdeartikler. Gamer.no har noen veldig bra skribenter, og leverer en utrolig høy gjennomsnittkvalitet på den typen "tenke selv"-journalistikk jeg etterlyser mer av. Jeg skjønner selvsagt at en feature-artikkel eller en anmeldelse er mye mer tid- og ressurskrevende enn en nyhetssak, men min mening er at nyhetsartiklene her er verdt omtrent ingenting, fordi de er så lett tilgjengelige andre steder. Jeg regner med at målet nå er å levere 3-4 artikler daglig, men for min del kan det antallet mer enn gjerne halveres for å øke antallet egenproduserte artikler. Jeg ser for meg at spillnyheter kan implementeres på siden via f.eks news-tickers som linker til sider som Gamespot. Jeg vet ikke hva gjennomsnittet av målgruppen deres tenker om saken. Det er godt mulig de heller vil ha siden slik som den er i dag, dere vet sikkert en god del om det. Uansett synes jeg Pressfire har satt standarden for hvordan en norsk spillside (som nødvendigvis må bli en nisje-side) bør se ut. Omtrent enhver artikkel de publiserer er original, subjektiv eller med et skråblikk på en sak. Jeg synes definitivt de er på riktig spor, og at dere bør ta opp kampen, for jeg tror dere kan komme fullt på høyde med dem. 2 Lenke til kommentar
TST Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Beklager sent svar. Jeg så tråden din på torsdag, men har ikke fått mulighet til å svare skikkelig før nå. Først vil jeg takke for engasjementet ditt, og jeg er helt enig i at mye egenprodusert stoff er veien å gå for norske spillsider. Derfor er dette et fokus vi har hatt i mange år, og skal bli enda flinkere på i tiden fremover. Samtidig må jeg skryte litt av den mengden egenprodusert innhold vil faktisk har. Spesielt i helgene har vi et sterkt ønske om å tilby leseropplevelser man ikke får noe annet sted. Her vil jeg spesielt rekke frem den massive spalten med ukens nettutgivelser, omfattende og dype tilbakeblikk på gamle spill, samt kommentarer, refleksjoner og blogger fra redaksjonen. Mye av dette er stoff som krever mye research og forarbeid av oss. Dette kommer i tillegg til anmeldelser, snikitter og intervjuer som vi også forsøker å gjøre til noe unikt, i den grad det er mulig. Jeg tror vi har langt mer egenprodusert innhold enn mange kanskje tror. Men jeg er ikke enig i at vi bør kutte ut nyhetsdekningen for å få tid til mer eget innhold. Nyhetsarbeid handler i stor grad om rutine, og gir veldig mye igjen i forhold til lesertall. Det er ikke uvanlig at flere av dem havner på topp 10-listen over mest leste i løpet av en måned - uten at man har brukt mer enn 20-30 minutter på en sak. Nyheter er viktig for oss av flere årsaker. Det er en del av totalpakken vår, det skaper variasjon, og mange er ikke bekvemme med å lese på engelsk. De ønsker å få de viktigste sakene hos oss, og vi etterstreber en bred dekning av alt fra perifere indiespill og nyutgivelser til franchiser alle kjenner til. I tillegg er vi faktisk ofte tidligere ute med saker enn Eurogamer, Gamespot, VG247 og tilsvarende siter. Vi skal jobbe hardt for enda mer unikt innhold i tiden fremover, og vi er helt på linje der. Men nyhetsdekningen hos oss er kommet for å bli. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå