Gå til innhold

Jeg var med i et reklameprosjekt for 2 år siden. Er det håp om å finne den igjen?

€uropa

Anbefalte innlegg

Det har seg slik at 21. mai 2010, på en fredag, var jeg og klassen min på tur til Oslo. Vi gikk i vg1 den gangen. Himmelen var blå, sola varmet og været var fint. Sommeren lå i luften og det fantes ikke en bekymring.

Etter en omvisning på innsiden av operaen, gikk klassen opp på taket. Vi var friske ungdommer med livet for våre føtter. Våryre og fyllt av en salig lykkerus, løp noen av oss om kapp opp. De som ikke løp, stavret seg like fremt oppover til utsikten og den lette brisen. Alt var bare vidunderlig.

Mens vi sto der, omtrent 25 elever og en lærer, kom to karer bort til oss. De kunne være like gamle som oss, men trolig litt eldre. Den ene spurte om noen ville være med på et prosjekt. De ville ha en gutt og en jente. En liten bølge av forundring og lavmælt mumling fór gjennom gruppen. Hva kunne vel dette være? Og jeg, ung og dristig som jeg var, tok et skritt fram, skøt brystet frem og sa "jeg!" Jeg kunne se blikket smalne og bli skarpere i ansiktet til typen som hadde spurt, som om han med dette utfordret meg. Kompisen min var snar, men likevel ikke like rask som meg, til også å melde seg. Etter litt usikkerhet, sa typen "ja, greit, men da må dere kysse". Kompisen min mistet straks motet og gikk tilbake, og godt var det.

"Er den ingen jenter som melder seg frivillig?" sa prosjekttypen. Da sto jeg der alene som et saftig kjøttstykke, klar til å bli fortært av den av jentene var villig til å følge jungelens lov. Da de hørte at éi av dem skulle være med å kysse, ble det så klart et voldsomt oppstyr. Gammelt hat ble drivkraft for nye konflikter, årelange vennskap ble permanent splittet og sommereimen var nå fyllt av gråt og jammerskrik. Men éi jente trumfet over dem alle, og steg fram for å være med på dette prosjektet sammen med meg.

Det var en hel gruppe mennesker på fem-seks personer som skulle lage en reklamefilm. Det var angivelig en reklame for lypsyl. Etter at de to første karene hadde plassert oss på det punktet og i den vinkelig de ville ha oss i, fikk vi beskjed om å gjennomføre. Så jeg og den kvinnelige medeleven min henga oss til sommerens euforiske atmosfære, ble tropisk Nord-Europa og fuktet hverandres lepper. Øyeblikket var over så fort, men likevel hang det igjen i evigheter. Forventningene var skyhøye der hele klassen sto og måpte mens de fingret med hver sin mobiltelefon, og jeg så kamerablitsen i øyekroken.

Etter at vi hadde gjennomført prosjektet, forsvant alle som løv for vinden. Nå har jeg begynt å tenke på denne reklamefilmen, og jeg angrer bittert på at jeg ikke ba om kontaktinformasjonen til reklamemakerne. Jeg skulle gjerne sett resultatet og fått vite om den reklamen kunne solgt mye lypsyl. Gruppen som oppsøkte oss var antakelig skoleelever på en videregående skole eller et universitet i Oslo. Reklamefilmen var et skoleprosjekt. Jeg har prøvd å søke etter relevante søkeord på youtube, men har ikke funnet noe. På hvilke skoler i Oslo kan dette være aktuelt? Hvordan skal jeg gå fram for å finne igjen disse menneskene og reklamefilmen jeg deltok i?

Takk for hjelpen.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...