mr-nilsen Skrevet 2. februar 2012 Del Skrevet 2. februar 2012 (endret) Hei! Jeg lurer på om man kommer inn på arkitektstudiet på NTNU med bestått forkurs for ingeniør? I tillegg lurer jeg på hvor høyt snitt det er på forkurskvoten på bygg- og miljøteknikk på NTNU? Takker for svar! Edit: Fant nettopp ut at de ikke har forkurskvote på NTNU. Endret 2. februar 2012 av mr-nilsen Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 (endret) Arkitekt NTNU krever matte r1+r2+fys1. Karakterkravene var 58,0 og 52.7. Bygg: 53,1 og 51,9 og krever minst 4 i R2. Endret 3. februar 2012 av Blåbær Lenke til kommentar
mr-nilsen Skrevet 3. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2012 (endret) Takk for svar! Er klar over dette, men lurer på om matten og fysikken man har på forkurset holder for å kvalifisere seg på arkitektstudiet på NTNU? Man har tilsvarende matte r1+r2 og fysikk1 på forkurs, men mener å ha hørt at det formelt sett ikke er det samme. Endret 4. februar 2012 av mr-nilsen Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 Nei, NTNU har ikke forkurs som jeg vet om og tror ikke de godkjenner forkurs fra andre høyskoler. Lenke til kommentar
mr-nilsen Skrevet 3. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2012 Jeg vet at man kommer inn på ingeniørstudiene på NTNU med forkurs fra andre høgskoler, men er usikker på om man kommer inn på arkitektstudiet. Det er jo de samme kravene for både arkitekt og ingeniør. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 Hvor har du det ifra, eneste jeg vet er at de godkjenner folk med bachelor fra andre høyskoler, ikke forkurs. Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 Hele poenget med forkurs er at du får spesiell studiekompetanse, og dermed er kvalifisert for Siv.Ing og siv. Ark utdanningene på NTNU, og de fleste andre ingeniørstudiene. Lenke til kommentar
mr-nilsen Skrevet 3. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2012 Hele poenget med forkurs er at du får spesiell studiekompetanse, og dermed er kvalifisert for Siv.Ing og siv. Ark utdanningene på NTNU, og de fleste andre ingeniørstudiene. Det var det jeg ville høre tusen takk! Lenke til kommentar
mr-nilsen Skrevet 3. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2012 Hvor har du det ifra, eneste jeg vet er at de godkjenner folk med bachelor fra andre høyskoler, ikke forkurs. Fra NTNUs egne nettsider: Det er åpnet for at søkere med forkurs fra de statlige høgskolene (innenfor ingeniør- og maritim utdanning) kan søke opptak til sivilingeniørstudiene. Kilder: http://www.ntnu.no/studier/mtbygg/opptak Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 Send epost til studiekonsulenten, for meg høres det mer ut som en person med bachelor fra en annen høyskole med en forkurs. Og dessuten er ikke arkitektutdanningen en studie i teknologi, så om du har forkurs er du uansett ikke blant de som kan søke deg inn på arkitekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå