Gå til innhold

SSD-disk dropper ut.

Anbefalte innlegg

Jeg har ett problem med at Windows låser seg og maskinen rebooter.

Etter reboot kommer feilmeldingen Boot disk missing elns.

Når jeg går inn i BIOS så mangler SSD-disken min, den er ikke ett valg på boot-rekkefølgen lenger.

Ved en kald restart (strøm av/på) dukker disken opp igjen og alt virker fint igjen.

Det kan gå alt fra 1 time til 1 mnd før dette skjer igjen.

Det har skjedd litt hyppigere i det siste. (3 ganger på ett døgn, mot 1-3 ganger i mnd tidligere)

Noen som har snøring på hva dette kan være ?

Oppsettet mitt er :

HK : MSI Z68A-GD65 (Gen3), Socket-1155, ATX, Z68, DDR3, 2xPCIe(3.0)x16, CFX&SLI, SATA 6Gb/s, USB3.0, VGA, DVI, HDMI, EFI

CPU : Intel® Core™ i7-2600K Processor, Socket-LGA1155, Quad Core, 3.4Ghz, 8MB, 95W

RAM : Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 16GB CL9, Kit w/4x 4GB XMS3 modules, CL9-9-9-24, 1.5V

SSD : Corsair SSD Force Series 3, 120GB 2.5"

Og i tillegg 2 litt eldre WD HDD'er koblet til via SATA

Setter pris på alle forslag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Velkommen til SandForce blåskjerm og unmount blemmen.

Men det finnes kanskje en løsning i tunnelen for deg, din neste destinasjon er å peke nettleseren din mot Corsair sine nettsider og se etter oppdatert firmware til disken din, er mulig problemet kan løses, så det er definitivt verdt ett forsøk.

Lenke til kommentar

Jeg har ett problem med at Windows låser seg og maskinen rebooter.

Etter reboot kommer feilmeldingen Boot disk missing elns.

Når jeg går inn i BIOS så mangler SSD-disken min, den er ikke ett valg på boot-rekkefølgen lenger.

Ved en kald restart (strøm av/på) dukker disken opp igjen og alt virker fint igjen.

Det kan gå alt fra 1 time til 1 mnd før dette skjer igjen.

Det har skjedd litt hyppigere i det siste. (3 ganger på ett døgn, mot 1-3 ganger i mnd tidligere)

Nylig opplevd lignende, riktig nok med vanlig snurredisk, men da var feilen noe så banalt at molex-strømkontakten satt dårlig i

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...