Gå til innhold

Mitt PC-oppsett vs. Denne fra pcstyling.no

2 stemmer

1. 1. Hva ville du ha gått for?

• Edge fighter fra PCstyling.no
      0
    • Mitt oppsett fra Dustinhome.no
      2

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe PC og har etter mye kikking og masse god hjelp fra flinke folk her inne kommet frem til dette oppsettet.

post-267057-0-02697300-1328211488_thumb.jpg

Allikevel synes jeg det hadde vært kjekt å høre noen meninger om hvorvidt PCen i handlelista mi kan konkurrere med denne http://pcstyling.no/produkter/edge-fighter/edge-fighter-2011-nt3 til ca samme pris fra pcstyling.no

PS: Jeg bruker PC til videoredigering, musikk og foto, ikke til dataspill!

Endret av olaflaaten
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om jeg har forstått det riktig så skal PCen brukes til filmredigering ol?

I så fall vil oppsettet fra dustin gi deg mer ytelse, om forskjellen mellom i7-2600k og i7-3930k er verdt prishoppet er en annen sak.

PCen fra pcstyling har et krafigere/dyrere grafikkort som du ikke har noen som helst bruk for, er ikke fult så støyisolerende kabinett, det følger ikke med et lydkort, mindre SSD (40GBvs120GB).

3930k%20vs%202600k.png

Kan konkludere med at dustin oppsettet gir mye bedre ytelse. Bare å slå til i grunn :thumbup:

Endret av ZeeAlmighty
Lenke til kommentar

edge fighter er en mer gaming orientert PC, ikke like kraftig prosessor, men 15% kraftigere grafikkort, den er ikke overklokkbar og det står ikke noe om prosessorkjøler eller grafikkort kjøler, dette betyr jo endel for stillheten til PCen, den har helelr ikke noe dedikert lydkort og SSDen er satt til caching av harddisken(gjør harddisken raskere, så harddisken ligger på ett sted nærmere midt mellom harddisk ytelse og SSD ytelse)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...