Gå til innhold

Netcom mobilt bredbånd problemer.


Maxie10

Anbefalte innlegg

Hei. Har problemer med mitt netcom bredbånd med huawei minirouter. Programmet som følger med, mobile partner, låser seg hver gang jeg prøver å komme innpå, så jeg får ikke logget inn. Netcom dukker ikke lenger opp i listen over trådløse nettverk jeg kan velge mellom.

Ringte kundeservice første gang for ca to uker siden, og forklarte problemet. Fikk beskjed at noen fra teknisk avdeling skulle ringe meg tilbake da kundebehandleren ikke forstod noe av dette.Ingen ringte tilbake. Etter to dager forsvant problemet av seg selv. Så jeg tenkte ikke mer på det. Så kom problemet tilbake. Jeg ventet noenfikk dager for å se om det løste seg igjen, men det gjorde det ikke.. Ringte kundeservice igjen, og fikk beskjed om å reinstallere mobile partner. Dette hjalp ikke. Ringte igjen, personen hørte problemet og så ble det brutt, og har en mistanke om at det ikke var et uhell.. Ringte enda en gang og fikk nok en gang beskjed om at teknisk avdeling måtte ringe meg tilbake. Da jeg påpekte at de ikke hadde ringt sist gang de skulle så fyren ironisk "bare hyggelig, og ha en riktig god kveld du også". Nå to dager senere har ingen ringt, og netter er ikke tilbake.

 

Hva gjør jeg nå? Kan jeg få avslag på regningen all den tid jeg ikke har noe nett jeg kan bruke?

Beklager evt skrivefeil, skriver på mobilen her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde et tilsynelatende tilsvarende problem periodevis og kom frem til at jeg skulle benytte kabelen med 2 usb utganger for her kunnd det være dårlig kontakt samt at win vista ikke jobbet helt på lag til enhver tid. min modell som du gjerne kan prøve er flg.:

1.

Hvis du ikke får logget deg på så sjekk om du har lys i modemet før du trekker ledningene til modemet og rebooter.

2.

Etter at du har startet opp på nytt så sett inn en og en av koblingene i kabelen og kontroller at win reagerer på installasjon av maskinvare og kanske installerer driver på nytt.

3.

Når dette er greit så prøv å logg deg på nettet.

 

Hvis dette ikke hjelper har du nok annen feil enn hva jeg hadde.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Takk, men tror det er forskjellige routere , og jeg har en minirouter av denne typen : http://www.mobili.no/nyheter/test-av-netcom-miniruter/ og det er bare en måte å koble den til på. Å installere maskinvare og drivere på nytt har jeg prøvd. Men takk for forsøket.

 

Vil egentlig at netcom skal ordne opp i dette, men de er jo så treige som sirup!

Endret av Maxie10
Lenke til kommentar

Du har annen modem/router enn hva jeg har så min "bruksanvisning" funker ikke.

 

Hvis du er sikker på at simkortet ligger rett ville jeg ha tatt med meg routeren til en kompis for å prøve tilkobling fra en annen pc etter at batteriet i routeren er topp oppladet.

 

Hvilket operativprogram bruker du?

 

Hvilken pc har du?

 

Netcom kan være svært så treg til tider. Slik er det bare.

 

Skal du ha forhåpninger om redusert pris må feilen ligge i routeren og ikke være din feil.

Lenke til kommentar

Da har jeg testet på to bærbare i tillegg til min stasjonære, og det er det samme der, programmet virker ikke, det bare fryser når jeg skal koble til.

 

Pc, spurte du om? Det er en dell...fra 2008. Stor. Svart. Stasjonær. Aner egentlig ikke, var ikke jeg som kjøpte den. Den kjører vista, men det har ikke vært noe problem med dette programmet før.

Lenke til kommentar

Takk for forslaget, men jeg er like stuck. Prøvde å laste ned MP på nytt også, på to ulike pc-er, men neida, kommer ikke videre. "Kobler til" sier MP, og viser god dekning, men så skjer det ikke mer. Og nettverket dukker ikke opp i nettverkslisten. Pussig hvordan dette skjedde sånn helt plutselig, etter å ha fungert i over et år...

 

Forøvrig 4 dager siden netcom lovde å ringe nå...Kanskje det er håp i morgen, mandag?;)

Lenke til kommentar

Vrien denne her!

 

Jeg fikk samme problremstillingen en gang i forbindelse med oppdatering av virusprogram som surret til oppkoblingen min.

I og med at du har forsøkt fra flere pcer med samme resultat tviler jeg på at det kan være noe slikt hvis det da ikke er samme programvareoppsett på pcene.

 

Mitt siste forslag går ut på å tilbakeføre pcen til et oppretningstidspunkt hvor routeren fungerte.

 

Håper du vil gi tilbakemelding hit når feilen er fikset slik at også vi andre lærer noe av problemet.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

Nå virker det... Jeg gjorde følgende: lastet ned ny driver til nettverkskortet, ga nettverket nytt navn, lot routeren ligge uten batteri noen minutter, gikk gjennom basisinstallasjonen, på nytt. Er ikke sikker på hva som gjorde susen.

 

Og nei, den "hyggelige medarbeideren" fra netcom som skulle ringe har ennå ikke latt høre fra seg...tommel ned.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...