Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Splitter ny PC bluescreen'er konstant!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har feilsøket RAM'en min med Memtest86+ ved oppfordring fra kamerat, men det viste seg å ikke være noe galt der. Men det er veldig merkelig at jeg ikke lagrer minidumps. Noen som har en ide om hva som kan være galt der? Har som sagt sjekket at innstillingene er som de skal.

Lenke til kommentar

Siden det kan være så mange årsaker, at du oppdaterte firmware var en good step.

Hvis du holder windows uten noe progs installert for en kort periode og registrerer feilmeldninger, vil mulighet for å komme til noe mer spesifikk er til stedet.

Neste som du kan kontrollere:

-Ta bilde fra din diskbehandling, som viser disken din samt verdiene på ledig plass.

-Åpne cmd as admin og skrive:

vssadmin list writers

....og se for errors

vssadmin list shadowstorage

....og se på de verdiene

-sata port du har koplet disken din?

-kople fra alle andre devices (dvdrom,usbpenn,osv)

-har du sp1?

-forandrer du noe i registry?

-bruker du wireless internett tilkopling?

Når det gjelder minidumps.Kan du si noe om dine innstillinger du har i System?

Ja det er litt av det som kan kontrolleres, samt at du har memoy testet som andre henviser til.

...Johome har vært involvert rund det med SSD, så han kan komme med mer?

Endret av wiberos
Lenke til kommentar

For å sjekke at du faktisk har klart å installere opp til nyeste firmware , kan du laste ned AS SSD (nedlasting helt nederst)

Kjøre testen , og legg ut screenshot av den her.

Den SF 2281 kontrolleren som sitter inne i SSD'en har forøvrig et særdeles dårlig rykte.

Det vanlige er bluescreen , og at den bare forsvinner i BIOS.

Nå skal det aller meste være fikset , med nyeste firmware.

_______

For å sjekke om det faktisk er SSD'en som forårsaker bluscreen , kan du ganske enkelt koble SSD'en bort.

Det holder å bare nappe bort SATA kabelen.

Så kan du installere OS'et på en vanlig harddisk.

Forsvinner bluescreen , så vet du at det er SSD'en som er årsaken til det.

Hvis ikke, er det sannsynligvis noe helt annet.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt en travel helg, og har derfor ikke fått svart på tråden lately, sorry.

Hvor lenge hadde du Memtest på? Skal helst går 7 passes eller mer. 7 passes tok rundt 12 timer for meg.

Jeg lot memtest stå på en hel natt, uten feil. Så jeg regner med at det da ikke har noe med RAM'en å gjøre.

Kan det være inkompatibelt minne? Er minnebrikkene dine verifisert kompatible med hovedkortet?

Nei, jeg vet at dette minnet støttes av hovedkortet 100% sikkert.

For å sjekke om det faktisk er SSD'en som forårsaker bluscreen , kan du ganske enkelt koble SSD'en bort.

Det holder å bare nappe bort SATA kabelen.

Så kan du installere OS'et på en vanlig harddisk.

Forsvinner bluescreen , så vet du at det er SSD'en som er årsaken til det.

Hvis ikke, er det sannsynligvis noe helt annet.

Ja, jeg har prøvd dette, men jeg får fortsatt bluescreens. Jeg har forsåvidt prøvd å koble ut harddisken også, og bare brukt SSD'en, men dette ga også bluescreens. Når jeg prøvde disse forskjellige reformateringene, var det eneste jeg hadde innstallert driveren til et internett USB-adapter: http://www.dustinhome.no/d-link-dwa-125-wireless-80211b-g-usb/product/5010372399

Ettersom jeg fikk bluescreens i alle tilfellene, fikk dette meg til å tro at det var enten driveren eller adapteret det var noe galt med. I tillegg virker det som PCen bluescreener oftest når jeg bruker internett (skype skjermdeling, nedlastning av diverse programmer). Pga mistanken om at det var internettdriveren det var noe galt med, aktiverte jeg driververifier for driveren, og framprovoserte en bluescreen. Denne gangen fikk jeg en minnedump. Ikke en minidump, men en kjerneminnedump på ~300MB. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre med denne for å få noe informasjon ut av den.

Jeg har nå reinnstallert windows igjen, og har nå målt temperatur på enheter, for å utelukke overoppheting som en mulig synder, men CPU og skjermkort holdt gode temperaturer (CPU ~20grader, skjermkort ~30-50grader). Denne gangen har jeg ikke intensjoner om å bruke internettadapter eller innstallere internettdriveren, for å se om jeg da ikke får noen bluescreens. Jeg har også oppdatert BIOS'en til nyeste versjon. Jeg har snart tenkt til å låne internettadapter av broren min, for å se om jeg da får noen bluescreens.

Endret av EirikAarnes
Lenke til kommentar

Holder på å ta testen nå, sender print screen med en gang den er ferdig. Nå som jeg ikke har innstallert internettdriveren, har jeg nå prøvd å stressteste PCen prime95 torture test. Den sto på i 45 minutter før jeg startet AS SSD-testen. Den viste ingen feil, og jeg fikk heller ingen bluescreens under denne testen.

Endret av EirikAarnes
Lenke til kommentar

Hei. Hvilken Internett adapter er det du snakker om? Er det Trådløst nettverkskort du mener?

Hvis det er det så kan du prøve et annet nettverkskort da. Kjøp et billig et f. eks. Og i tilfelle hvis det er et trådløst nettverkskort du mener å kan du prøve å installere driveren igjennom Enhetsbehandlingen og ikke igjennom Installasjonsfila. Se om det kanskje hjelper.

Lykke til.

Hilsen. wil.

Lenke til kommentar

Ok, da ser det ut som om du har gjort det riktig med oppsettet.

Du har også nyeste firmware på SSD'en.

Og siden du også har prøvd å installere OS'et på en vanlig snurredisk , med påfølgende bluescreen , må det være noe annet som er gærn't.

Du får bare vente på inspill ifra andre brukere på forumet.

wiberos er jo særdeles dyktig på dette...

Endret av johome
Lenke til kommentar

Ok, takk likevel! Har forresten ikke fått en eneste bluescreen siden jeg reinstallerte uten internettdriver, så jeg mistenker sterkt at det har noe med dette å gjøre. Skal ta en skjermkorttest og prøve med en annen internettdriver før jeg slår fast noe som helst, though.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...