koda Skrevet 2. februar 2012 Del Skrevet 2. februar 2012 Jeg har en (nyere) maskin med Intel Core 2 Duo e7200 @ 2.53GHz 1.59 GHz og en (eldre) Intel P4 3,6 GHz. Er det stor forskjell ytelsesmessig på disse prosessorene? Lenke til kommentar
Faller Skrevet 2. februar 2012 Del Skrevet 2. februar 2012 Intel C2D vil i praksis være en del raskere fordi den har to kjerner som jobber på 2,53 GHz, men P4 har en kjerne på 3,6 GHz. Det vil si at C2D vil være mer effektiv på multitasking. Mvh Faller Lenke til kommentar
koda Skrevet 2. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2012 Takk for svar! Forslag til gratis benchmark-program som fungerer både på XP og Vista? Lenke til kommentar
Molotovcocktail Skrevet 2. februar 2012 Del Skrevet 2. februar 2012 Intel C2D vil i praksis være en del raskere fordi den har to kjerner som jobber på 2,53 GHz, men P4 har en kjerne på 3,6 GHz. Det vil si at C2D vil være mer effektiv på multitasking. Mvh Faller C2D-arkitekturen har høyere IPC enn Pentium 4, så i både enkelttrådede og flertrådede oppgaver er den raskere, selv om den kjører på lavere klokkehastighet. Lenke til kommentar
Faller Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 Det visste jeg ikke, så da har jeg lært noe nytt idag også Mvh Faller Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 Også er core 2 duo en veldig god prosessor til overklokking hvis man har et brukbart hovedkort. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 AnandTech har en del benchmarks, og en sammenligning mellom dine prosessorer kan du finne her. Som du ser, så er din C2D fra 30% til 200% raskere (ca.) enn din P4. I de fleste tester, så er C2D rundt dobbelt så rask. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå