faustino Skrevet 2. februar 2012 Del Skrevet 2. februar 2012 Hei. Jeg har for et stund siden laget min første web-side med Dreamweaver og har nå fått tilbakemelding om at menylinjen ikke virker ordentlig. På min Mac fungerer den helt som den skal, både i Opera, Safari, Chrome og Firefox, men tydeligvis ikke på pc´er. Det som skjer er at når man holder musepekeren på menyen, på "Produkter", så kan man se alle undervalgene, men når man beveger seg nedover, så faller noen av undevalgene bort. ?? Og dette vises forskjellig ettersom hvilken side man er på. Har fått tilbakemelding på at "produkt"-menyen kun vises fullstendig hvis man er på siden "Galleri Stølen" Jeg har validert alle sidene mine, både html og css og alle er godkjent. Og meny-kodene skal være de samme på alle sidene, da jeg har laget alle utfra én mal. Er det noen som kan se hva som gjør menyen slik??? Noen som vet hvordan jeg kan fikse dette? http://renaissanceaudio.no/index.html Takk. Lenke til kommentar
Wedvich Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 Fungerer nå fint i både IE9 og Firefox her (Windows 7), og jeg ser ikke noe spesielle triks i kilden som skulle få det til å oppføre seg annerledes enn på OS X. Hvilken nettleser/OS kjører personen(e) du har fått tilbakemelding om at det ikke fungerer fra? Lenke til kommentar
faustino Skrevet 9. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2012 Fungerer nå fint i både IE9 og Firefox her (Windows 7), og jeg ser ikke noe spesielle triks i kilden som skulle få det til å oppføre seg annerledes enn på OS X. Hvilken nettleser/OS kjører personen(e) du har fått tilbakemelding om at det ikke fungerer fra? Takk for tilbakemelding. Hm..da skjønner jeg ingenting, for 2 av de jeg har fått tilbakemelding fra har IE9. Andre sier ikke hvilken versjon av IE de har, men både chrome og firefox browser blir brukt. Jeg satte inn en kode som ser slik ut : <!--[if gte IE6]> <link rel="stylesheet" type="text/css" href="renaissance.css"/> <![endif]--> Tenkte da at det sku virke for alle med IE, men vet ikke helt om det har noe for seg???? Lenke til kommentar
Yawa Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 (endret) Vel, med mindre "renaissance.css" ikke inneholder eget stilsett for nettopp IE brukere, så har det lite for seg... Grunnen til at jeg påpeker dette er at jeg ikke kan se noe form for indikasjon i filnavnet - at det er rettet mot IE brukere, det ser emmelig ut som du refererer til samme fil... Du kan prøve noe slikt å se om det forandrer noe. Generell IE isteden for høyere eller lik: <!--[if IE]> <link rel="stylesheet" type="text/css" href="/path/to/renaissance.css"> <![endif]--> Endret 25. februar 2012 av Yawa Lenke til kommentar
agm Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 Det er to problemer med stilsettet ditt sånn som det står nå: 1. Link Når du linker til stilsettet, så filtrerer du vekk IE<6. Deretter linker du til samme stilsett for alle nettlesere (inkludert IE<6). Det blir feil. Erstatt dette: <!--[if gte IE6]> <link rel="stylesheet" type="text/css" href="renaissance.css"/> <![endif]--> <link href="renaissance.css" rel="stylesheet" type="text/css" /> Med dette: <!--[if gte IE 6]><!--> <link rel="stylesheet" type="text/css" href="renaissance.css"/> <!--<![endif]--> 2. Padding Det andre problemet er at du har satt padding for å lage en ramme rundt "sub-cellene". Når du beveger musa over paddingen, registrerer IE det som at du fjerner musa fra hele menyen, og den skjules. Regner med det er dette som skaper problemer for deg. Erstatt dette: li > ul li { padding: 0; padding-top: 1px ; }/*dette gjør den hvite rammen rundt sub-cellene*/ Med dette: li > ul li { padding: 0; border-top: 1px solid #fff ; }/*dette gjør den hvite rammen rundt sub-cellene*/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå