Gå til innhold

INTEL eller AMD? Trenger hjelp.

Anbefalte innlegg

Hvis du bare skal spille CS trenger du ikke dedikert skjermkort i det hele tatt. Hvis du vil ha 'minst medium' må du ha et HD6850 eller et 550 Ti sammen med i3-prosessoren. Dine utgifter, du bestemmer.

Edit: Og ja, i3 + en GPU i lav mellomklasse er veldig strømgjerrig. 500w er overkill så det holder, men kan være greit om du skal oppgradere i fremtiden.

Å sammenligne 6850 med 550 Ti er som å sammenligne GTX 580 med GTX 560 Ti ;)

6850 er et langt bedre kjøp enn et 550 Ti.

i følge produktinforomasjonen til Komplett tar skjermkortet han linket til 400w. det er riktig nok som du påpeker anbefalt fra produsenten men jeg synes det er bedre å være på den sikre siden enn å risikere å sitte på et system som i verste fall kan bli ustabilt fordi skjermkortet drar for mye strøm.

"Anbefalt strømforsyning" != "Strømforbruk"

Om du virkelig stresser et system med en i3-2100 og et 550 Ti tror jeg du kanskje klarer å trekke 220W fra veggen, selv mitt system som er: 2600k + 7970 vannkjølt, og overklokket ganske høyt trekker ikke mer enn 450W fra veggen (i praksis 400W pga effektivitet) når jeg kjører BF3. Les signaturen min ;)

Ja, jeg har en 850W siden jeg en gang kjørte CFX på denne maskinen, men i dag kunne jeg klart meg vanvittig bra med en god 600W. Jeg har klart å trekke 650W fra veggen, men da kjørte jeg Linpack + OCCT med farlig høye spenninger.

EDIT:

400W av dette gikk da rett inn i 7970-kortet mitt ;)

Endret av arni90
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

for all - det er ikke noen vits i å starte noen lang diskusjon rundt dette. poenget mitt er at jeg setter liten pris på å bli beskylt for å komme med piss når jeg drar frem anbefalinger fra produsentens side.

det er mange maskiner siden jeg drev noe særlig med spilling så jeg ser for meg at dere har større kunnskap hva gjelder faktisk strøforbruk.

Lenke til kommentar

for all - det er ikke noen vits i å starte noen lang diskusjon rundt dette. poenget mitt er at jeg setter liten pris på å bli beskylt for å komme med piss når jeg drar frem anbefalinger fra produsentens side.

det er mange maskiner siden jeg drev noe særlig med spilling så jeg ser for meg at dere har større kunnskap hva gjelder faktisk strøforbruk.

Anbefalingen fra produsent (Gainward) er på minst 400W strømforsyning, ref her: http://www.gainward.com/main/vgapro.php?id=483

Basert på Komplett sine sider tolket du det slik at skjermkortet trekker 400W som ikke er helt korrekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...