Volcomxx Skrevet 2. februar 2012 Del Skrevet 2. februar 2012 Heisann. Har tenkt til å oppgradere datamaskinen min, men er usikker på hvilken prosessor jeg skal kjøpe meg. Valget står enten mellom en av disse to oppsettene. 1. Oppgraderingspakke: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=649105 2. Hovedkort: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=656259 Prosessor: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=594275 RAM: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=618010 Sammen med dette har jeg tenkt til og kjøpe følgende: Skjermkort: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=627480 Strømforsyning: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=376060 Blir et av disse oppsettene bra? Har ingen planer om mye spilling. Kanskje det blir litt cs iblant. Kunne gjerne tenkt meg en stillegående datamaskin som ikke lager mye bråk av seg. Og vis jeg får det billigere på noen andre steder hadde det vært fint. Siden jeg har et stramt budsjett jeg må følge opp. Takk på forhånd! Lenke til kommentar
Volcomxx Skrevet 2. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2012 Ser ut som I3 blir den beste til mitt bruk. Er skjermkortet og strømforsyningen bra nok til denne oppgraderingen? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 2. februar 2012 Del Skrevet 2. februar 2012 jeg tror nok jeg ville gått opp til 600w for å være på den sikre siden. skjermkortet tar 400 W mens prosessoren tar vel 65 watt hvis jeg ikke husker helt feil. i tilleg til dette kommer dvd/BD og ram.. selv om det ikke er snakk om mye på sistnevnte er det bedre å være safe than sorry. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 Hvis du ikke planlegger å spille spill hadde jeg heller gått for en i3-2105 eller i3-2125 og et H67-hovedkort, da får du integrert grafikk som vil takle CS og du slipper et varmt, dyrt, overpriset og bråkete skjermkort. Lenke til kommentar
gaMerz Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 Er det skjermkortet som er innebygd i H67 bra? For jeg kommer nok til å prøve å spille litt skyrim,mw2 og dirt 3 også.. Men det blir ikke mye.. Er skjermkortet jeg har sett på bra til å være til 1k? Men jeg syntes oppgraderingspakken så veldig rimelig ut.. Så tror jeg går for I3. Men er usikker på det andre. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 http://www.tomshardware.co.uk/forum/339797-15-radeon-6870-geforce-fermi Så HD 6870 er mye bedre kjøp til noen hundre lapper mere. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 (endret) nå ligger ikke skjermkort i h67 men i cpu'en. om du skal spille noe mer en 5 minutter kjøper du et skjermkort. f.eks det du har valgt. edit: svar til post over. ja. Endret 3. februar 2012 av kjeLL// Lenke til kommentar
Rakett1 Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 Ikke gå for et integrert skjermkort hvis du i det hele tatt skal spille. Det eneste de integrerte skjermkortene duger til per dags dato er meget enkelt eller gammel spilling. Disse integrerte gpuene passer best til kontor/stuepcer som kun skal brukes til nettsurfing,avspilling av medier og andre enkle oppgaver. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 Jeg lurer litt på hva du egentlig skal bruke maskinen din til, kanhende en A8-3870K vil oppfylle kravene dine greit nok? Er det egentlig noen tunge arbeidsoppgaver du skal gjøre på PCen? Lenke til kommentar
Volcomxx Skrevet 3. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2012 Gamerz, har du også tenkt på oppsette mitt? Altså har tenkt til å bruke den til og spille på og se på film osv. Vil helst ha en datamaskin som drar nye spill på minst medium. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 Har ingen planer om mye spilling. Kanskje det blir litt cs iblant. Altså har tenkt til å bruke den til og spille på og se på film osv. Vil helst ha en datamaskin som drar nye spill på minst medium. Ok, skal du spille en del eller skal du ikke spille endel? Nå har du motsagt deg selv flere ganger. Lenke til kommentar
paithlezz Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 Haha dette var morsomt. Bare kjøp i5-2500k og et greit skjermkort så du har til spillingen din. Lenke til kommentar
Krei Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 jeg tror nok jeg ville gått opp til 600w for å være på den sikre siden. skjermkortet tar 400 W mens prosessoren tar vel 65 watt hvis jeg ikke husker helt feil. i tilleg til dette kommer dvd/BD og ram.. selv om det ikke er snakk om mye på sistnevnte er det bedre å være safe than sorry. Her er jeg redd du er på bærtur. Et GTX550 har en TDP på 116watt. 400watt er nvidias anbefalte størrelse på strømforsyning, og da er det tatt høyde både for langt mer strømkrevende cpu og at PSU'en ikke nødvendigvis holder det den lover. For dette oppsettet kan man velge en hvilken som helst PSU som har PCIe 6-pin connector. Reelt strømforbruk for hele systemet vil nok holde seg under 200watt selv ved full belastning. 1 Lenke til kommentar
Kimm0n0 Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 Ser ut som I3 blir den beste til mitt bruk. Er skjermkortet og strømforsyningen bra nok til denne oppgraderingen? Strømforsyningen på 500W er helt klart nok. Lenke til kommentar
Torpedo_Peter Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 (endret) Hvis du bare skal spille CS trenger du ikke dedikert skjermkort i det hele tatt. Hvis du vil ha 'minst medium' må du ha et HD6850 eller et 550 Ti sammen med i3-prosessoren. Dine utgifter, du bestemmer. Edit: Og ja, i3 + en GPU i lav mellomklasse er veldig strømgjerrig. 500w er overkill så det holder, men kan være greit om du skal oppgradere i fremtiden. Endret 3. februar 2012 av Torpedo_Peter Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 Her er jeg redd du er på bærtur. Et GTX550 har en TDP på 116watt. 400watt er nvidias anbefalte størrelse på strømforsyning, og da er det tatt høyde både for langt mer strømkrevende cpu og at PSU'en ikke nødvendigvis holder det den lover. i følge produktinforomasjonen til Komplett tar skjermkortet han linket til 400w. det er riktig nok som du påpeker anbefalt fra produsenten men jeg synes det er bedre å være på den sikre siden enn å risikere å sitte på et system som i verste fall kan bli ustabilt fordi skjermkortet drar for mye strøm. Lenke til kommentar
Tretsy Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 Her er jeg redd du er på bærtur. Et GTX550 har en TDP på 116watt. 400watt er nvidias anbefalte størrelse på strømforsyning, og da er det tatt høyde både for langt mer strømkrevende cpu og at PSU'en ikke nødvendigvis holder det den lover. i følge produktinforomasjonen til Komplett tar skjermkortet han linket til 400w. det er riktig nok som du påpeker anbefalt fra produsenten men jeg synes det er bedre å være på den sikre siden enn å risikere å sitte på et system som i verste fall kan bli ustabilt fordi skjermkortet drar for mye strøm. kan du slutte å snakke piss og begynne og kanskje lese benchmarks? skjermkortet han linker til drar aldri 400 watt og systemet vil aldri bli ustabilt på grunn av lite strøm Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 Hvis du forventer å ha noen fremtid på dette forumet så bør du for din egen del tenke over hvordan du ordlegger deg. uansett hva benchmarks gir av resultatet vil jeg alltid forholde meg til hva produsentene av et gitt produkt oppgir av informasjon. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 Ja, anbefalingen er minst en 400W PSU, men da er alt det andre i maskinen også trukket inn i bildet. Så som Tretsy sier, et skjermkort vil aldri ta så mye som 400W. Det eneste kortet som kan komme i nærheten er dual-GPU skjermkort som GTX590 og HD6990, men da må man kjøre ekstreme ting som Furmark og ha kortet overklokket og GPU-spenningen høyere enn stock. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå