bas Skrevet 2. februar 2012 Del Skrevet 2. februar 2012 Personlig synes jeg det er borderline kjedelig, og finner det ikke morsomt i det hele tatt. Skjønner liksom ikke helt om det skal være komedie, gangster eller gangsterkomedie. Alt skal også poengteres så til de grader, som da han blir truet med juling på dassen hvis han ikke hilser på norske damer, og så i neste scene "må" han selvfølgelig hilse på hu dama mens Little Steven står i bakgrunn og "approver", det blir bare så platt og teit. Samme med hjemmebrentapparatet, var jo helt umulig å forutse at noe slik kom til å skje, NOT! Denne serien må jo ha kostet en del å produsere, men synes virkelig det skranter på innholdet. 3 Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 2. februar 2012 Del Skrevet 2. februar 2012 Jeg synes det var mer morsommere enn å se The Big Bang Theory, og ihvertfall mye bedre enn å se på nesten alt av de norske "humorprogrammene" unntatt Trygdekontoret, Brille og Nytt på Nytt som går for tiden. Lenke til kommentar
bas Skrevet 2. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2012 Nå skal det etter min mening ikke så mye til å bli morsommere enn TBBT, da dette etter mitt personlige syn er den platteste og dårligste humorserien som eksisterer (mot i brøstet på amerikansk), så kan ikke si meg uenig der. Men nok om det. Nå skal det heller ikke så mye til å bli bedre enn det meste annet norske for øyeblikket, men det gjør ikke automatisk Lilyhammer bra av den grunn Det er gode skuespillere i Lilyhammer, liker spesielt Sagen og Fausa Aurvåg (selv om det er tro kopi av Nissene på Låven rollen), men føler hele serien halter litt. Lenke til kommentar
Belfez Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Synes serien er helt grei, mulig jeg har dårlig humor men flirer da litt av situasjonene. Er også første gang jeg har overhørt masse folk typ 40år + sitte å diskutert serien Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Synes faktisk den er ganske bra. Er litt kleint innimellomg, men det kan jeg leve med når det er så morsomot til tider som det er. Er også litt imponert over drivet i serien. Ting går fort fremover synes jeg. Negativt sett er dog hele serien bygget opp om Guilliano. De andre blir liksom bare statister. De kunne nok funnet litt bedre skuespillere her og der. Men igjen så er det kanskje bare sånn norge er. Litt sånn platt og kjedelig. Men mafiosoen drar definitivt en del farger inn i tilværelsen. Lenke til kommentar
bas Skrevet 6. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2012 Anmeldelse i The New York Times, kunne vel ikke sagt meg mer enig, en litt schizofren serie som verken er det ene eller det andre og er alt for poengtert. http://tv.nytimes.com/2012/02/06/arts/television/steven-van-zandt-in-norwegian-netflix-series-lilyhammer.html?smid=tw-nytimes&seid=auto&pagewanted=print Anmeldelsen From Netflix and Norway, a Wiseguy in Not-Quite-Paradise By MIKE HALE The first thing you notice in “Lilyhammer” — before the presence of Steven Van Zandt, playing a less mannered version of his Mafia capo from “The Sopranos,” and before the sheep’s head lying in the road — is the big red Netflix logo. It announces that this is a Netflix original series (its first) and that another front is being opened in streaming video’s war on television. Netflix didn’t make “Lilyhammer,” a low-key black comedy starring Mr. Van Zandt, who played the stand-up guy Silvio Dante in “The Sopranos.” It was made by a Norwegian production company for the Norwegian Broadcasting Corporation, which began showing it on Jan. 25. But Netflix helped finance it, and on Monday all eight episodes of the first season will have their American premiere via streaming video. If you want to watch them on a television, the set will have to be connected to Netflix — but it won’t have to be connected to a cable company. Pretty soon such things will go without saying. For now they’re still novel, and “Lilyhammer” is both a trailblazer and an interesting test case. It may be a Netflix property, but it’s a traditional TV show, and the episodes are about 50 minutes long, far beyond the norm for a Web series. “Lilyhammer” is most distinctive simply for being a foreign show presented in its original form, with subtitles (though a good share of the dialogue, including nearly all of Mr. Van Zandt’s, is in English). That’s something virtually unheard of on mainstream American television. The possibility of increased access to current foreign-language TV, beyond newscasts and Asian cartoons and soap operas, is a good reason to root for the streaming services. So how is “Lilyhammer”? Odd mostly. It tries to combine elements of American mob stories and Scandinavian mysteries, seasoned with frequent overt references to “The Sopranos,” but the mixture is pretty flat in the first episode. The jokey premise is that Mr. Van Zandt’s Frank Tagliano, having ratted out his boss, goes into witness protection and asks to be sent to Lillehammer, site of the 1994 Winter Olympics. He can’t pronounce its name, but he has a vision of the city as a Valhalla of cleanliness, rationality and order. The truth on the frozen ground is different, of course: grifters, perverts and punks slouching and grouching through life in a rules-bound nanny state. With the new name Giovanni Hendriksen, he starts to set things straight in his no-nonsense manner, and there are some chuckles in the way Mr. Van Zandt and the filmmakers capitalize on gestures and expressions familiar from “The Sopranos.” (“Oh! Ohhhhh!”) But over all both the deadpan humor and the occasional bits of violence are tepid. It doesn’t feel as if the show’s makers had trouble settling on a tone; it feels as if they couldn’t muster the energy to come up with one. Mr. Van Zandt is quite likable, but as an actor his resources are limited, and it’s asking a lot of him to carry a television-size series that shifts between tough-guy poses and culture-clash comedy, with middle-age romance thrown in. It doesn’t help that the abrupt shifts between English and Norwegian (which Giovanni apparently understands but hardly speaks) are unnatural and distracting. Giovanni’s discovery of the sheep’s head in the road is amusing (and promising), but it’s undercut by a flat-footed, unnecessary explanation: “For a moment there I thought I was going to have to give Johnny Fontane a movie part.” We’ve seen “The Godfather” too. Funnier is a sequence in which Giovanni and his fledgling crew dispose of a dead wolf, weighing it down with rocks as if it were a wiseguy in the Meadowlands. In Norway nearly a million people watched the first episode of “Lilyhammer”; proportionally, that’s about equal to the 58 million who watched the Giants beat the 49ers a few days earlier in America. However well the show does through Netflix, Mr. Van Zandt may be able to add another distinction to his résumé alongside “Sopranos” star and Bruce Springsteen sideman: the David Hasselhoff of Scandinavia. Lilyhammer On Netflix.com beginning Monday. Produced by Rubicon TV AS. Created by Anne Bjornstad and Eilif Skodvin; written by Ms. Bjornstad, Mr. Skodvin and Steven Van Zandt; directed by Simen Alsvik, Geir Henning Hopland and Lisa Marie Gamlem; Lasse Hallberg and Mr. Van Zandt, executive producers; Trond Berg Nilsen and Agnete Thuland, producers. WITH: Steven Van Zandt (Frankie Tagliano), Trond Fausa Aurvaag (Torgeir Lien), Marian Saastad Ottesen (Sigrid Haugli), Steinar Sagen (Roar Lien), Fridtjov Saheim (Jan Johansen), Sven Nordin (Julius Backe), Anne Krigsvoll (Laila Hovland), Mikael Aksnes-Pehrson (Jonas Haugli) and Kyrre Hellum (Geir Elvis Tvedt). 1 Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 6. februar 2012 Del Skrevet 6. februar 2012 Etter halvannen episode fant jeg ut at det skulle være en humorserie. Til randen av tåpelige stereotyper (100% hittil av det jeg har sett) og ellers langt fra det jeg håpte de hadde tenkt å produsere. Jeg har ikke tenkt å se resten av serien. Lenke til kommentar
Heidi Skrevet 6. februar 2012 Del Skrevet 6. februar 2012 Jeg likte den godt jeg! Enkel humor, lett å se på. Ingen tanker som må tenkes for å forstå noe, man får jo alt inn med teskje. Og det passer meg veldig godt! Synes det er avslappende å se sånne serier. Lenke til kommentar
bas Skrevet 6. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2012 man får jo alt inn med teskje. Og det er akkurat en av de største ankepuntkene mine Synes personlig man godt kunne lagt seg på en mye mer subtil linje. Lenke til kommentar
Heidi Skrevet 6. februar 2012 Del Skrevet 6. februar 2012 man får jo alt inn med teskje. Og det er akkurat en av de største ankepuntkene mine Synes personlig man godt kunne lagt seg på en mye mer subtil linje. Joda, jeg er helt enig, og foretrekker selv sånn humor. Men i en stressende hverdag er det godt å ha serier med enkelthet hvor hjernen kan få hvile også. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 8. februar 2012 Del Skrevet 8. februar 2012 Selv så synest jeg dette er det beste som har skjedd norsk tv i fredstider! Jeg er nok i overkant forutinntatt da jeg er en hardbarka Sopranos tilhenger, men dette var bare bedre enn det jeg så for meg. De mange gode "sopranos-øyeblikkene" krydret i en norsk bygde setting. Koser meg på randen av ekstase Lenke til kommentar
bas Skrevet 8. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2012 I dag tok det seg opp synes jeg, og jeg lo faktisk for første gang under barnebursdagen, Embrik og kløpinnen var konge :!: Lenke til kommentar
Kirikovski Skrevet 8. februar 2012 Del Skrevet 8. februar 2012 Konseptet er genialt. Første sesongen av en serie pleier og være dødspinlig så tenker det tar seg opp rundt sesong 3-4 når de virkelig kommer i gamet Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 8. februar 2012 Del Skrevet 8. februar 2012 Misset sendingen.. Hvor lang delay er det mellom tv-sendetid og publisering på nett-tv? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 8. februar 2012 Del Skrevet 8. februar 2012 Misset sendingen.. Hvor lang delay er det mellom tv-sendetid og publisering på nett-tv? Ganske jævla kort egentlig: http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/825679/ Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 8. februar 2012 Del Skrevet 8. februar 2012 En av få serier jeg følger med på - liker det veldig godt. Lenke til kommentar
Ivantacus Skrevet 8. februar 2012 Del Skrevet 8. februar 2012 Liker også serien veldig godt. Det skjedde kanskje litt for mye på en gang i første episoden, men etter å ha sett 2. og 3., så må jeg si at jeg er hooked. Lenke til kommentar
Bikkebakke Skrevet 8. februar 2012 Del Skrevet 8. februar 2012 (endret) Har berre sett fyrste episode, synest faktisk det var litt sjarmerande. Tenker framleis å sjå vidare, har berre ikkje hatt tid i det siste. edit: Men desse såkalte "actionsekvensane" i 1.episode var ganske pinleg å sjå på... Det var rett og slett dårleg utført. Endret 8. februar 2012 av Bikkebakke Lenke til kommentar
bas Skrevet 9. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2012 Har berre sett fyrste episode, synest faktisk det var litt sjarmerande. Tenker framleis å sjå vidare, har berre ikkje hatt tid i det siste. edit: Men desse såkalte "actionsekvensane" i 1.episode var ganske pinleg å sjå på... Det var rett og slett dårleg utført. Helt enig, actionsekvensene er ganske pinlige, og det var de i tredje episode også. De skulle liksom skremme livsskiten ut av en mann ved å dra han med seg ut på en frosset vann og gi ha et uønsket isbad, men hverken klipping eller skuespill gjør det veldig "skummelt", mannen det gjaldt spilte i hvertfall ikke skremt med overbevisning. En annen ting er at det skjer så himla mye i løpet av en episode, enkelte av tingene han fikset opp i går trodde jeg strengt tatt skulle strekke seg over flere episoder, men han fikk virkelig innvolvert seg i boligmarkedet i går i hvertfall. Men jevnt over var episode tre bra, får håpe de er på en stigende formkurve Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 Likte de 2 første episodene best, så ble det litt mye rot. Jeg er ikke så glad i forviklinger. Siste episode ble også litt for dum, følte manusforfatterne rodde litt vel langt for å komme seg i land. Uansett var serien alt i alt verdt å se. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå