evable Skrevet 2. februar 2012 Del Skrevet 2. februar 2012 Heisann! Kjøpte meg ny data for 1 år siden som jeg har oppgradert betraktelig over året jeg har hatt datamaskinen. Har så og si oppgradert alt utenom hdd'ene og GPU i pcen. Sitter på et P8Z68-V PRO med i7 2600k vannavkjølt og til slutt et HIS Radeon 6950 2gb. Har lyst å ende opp med en liten "kraftpakke" i det hele på slutten av oppgraderinga. Forrige veke hentet jeg meg en Corsair 750WM ved tanke på CFX av skjermkortet og en del viftestyring i pcen. Så ender jeg opp med problemet der selvfølgelig 7900 serien kommer sigende inn på markedet, dobbelt så god som forgjengeren, nemlig 6900 serien jeg sitter med. Burde jeg kjøpe meg et splitta nytt 7950 kort? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=659717 Eller ville det smarteste være å kjøre CFX ved å kjøpe et til 6950? Trenger hjelp til dette ved tanke på PENGEBRUK/YTELSE! Takker så mye for svar ! Mvh! Lenke til kommentar
Molotovcocktail Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 Gå for en 7950, enkeltgpu-løsninger gir som regel mye mer stabil fps enn multigpu-løsninger. De nye 7900 korta overklokker også veldig bra, og du slipper alle driverproblemene som følger med multigpu. Samtidig så vil ikke den livsviktige Crossfire-driverstøtten vare evig. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 Trenger hjelp til dette ved tanke på PENGEBRUK/YTELSE! Vent til Nvidia lanserer og prisene går ned på fornuftig nivå. 7950-ytelse har vært tilgjengelig et år i form av GTX 580 allerede, så å betale et enormt premium for 7900-serien gir ikke mening om du ikke går for toppmodellen og skal ha det beste. Lenke til kommentar
Torpedo_Peter Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 Alltid bedre med ett kort enn to med samme teoretiske ytelse. Og ja, vent på 6xx-serien til Nvidia før du kjøper AMD-kort. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 Om du allerede har et 6950, så er det ikke så mye å hente på å betale 3500 kroner for et 7950, nei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå