Gå til innhold

[Løst] Telenor nettbutikk latterligjør kundene sine ...


Anbefalte innlegg

Riktig,når en kjøper abb med binding og fri bruk de første 3 mnd så blir det ikke mye fri bruk med telefonen på verksted i ca 6 -7 uker ..

Så lenge du kjøper telefonen fra de som også tilbyr abonnementet, så vil jeg tro du vil få forlenget fri bruk-perioden tilsvarende den tiden telefonen har vært inne på verksted, om du ikke er tilbudt en nær tilsvarende telefon.

 

Eventuelt kan man be om at fri bruk-perioden settes på vent, mot at man betaler for bruk i den perioden telefonen er på verksted.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Riktig,når en kjøper abb med binding og fri bruk de første 3 mnd så blir det ikke mye fri bruk med telefonen på verksted i ca 6 -7 uker ..

Så lenge du kjøper telefonen fra de som også tilbyr abonnementet, så vil jeg tro du vil få forlenget fri bruk-perioden tilsvarende den tiden telefonen har vært inne på verksted, om du ikke er tilbudt en nær tilsvarende telefon.

 

Eventuelt kan man be om at fri bruk-perioden settes på vent, mot at man betaler for bruk i den perioden telefonen er på verksted.

 

Mulig, jeg har ikke sjekket dette enda.

Får vel spørre dem om det .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Fikk akkurat nå telefon fra nettbutikken med beskjed om å sende inn telefonen som DOA , det var allerede opprettet en sak på dette :-)

Dette er helt andre toner enn før helgen, da fantes det ikke DOA i følge 09000 og angrerett var ikke aktuelt ifølge nettbutikken .

Nå er det helomvending i saken , unødvendig spør du meg.

Det er virkelig beklagelig om det skal være nødvendig med 8-10 samtaler med forskjellige kundebehandlere, henvendelser til forbrukerinstanser og skriverier i media før en får respons på noe de selv har liggende på nettsiden sin som "dine rettigheter" ..

Lenke til kommentar

DOA og angrerett er fremdeles to ulike saker, men det høres nå ihvertfall ut som fremgang for din del. Bare sørg for at du gjør det klart at du vil ha pengene tilbake iht. lovfestet angrerett - hvis det er det du faktisk vil?

DOA er strengt tatt garantirelatert, og forhandler kan fint søke DOA til produsent ettersom produktet har en garantifeil, men du vil jo først og fremst ha pengene tilbake slik jeg har forstått, og ikke en ny telefon.

Lenke til kommentar

DOA og angrerett er fremdeles to ulike saker, men det høres nå ihvertfall ut som fremgang for din del. Bare sørg for at du gjør det klart at du vil ha pengene tilbake iht. lovfestet angrerett - hvis det er det du faktisk vil?

DOA er strengt tatt garantirelatert, og forhandler kan fint søke DOA til produsent ettersom produktet har en garantifeil, men du vil jo først og fremst ha pengene tilbake slik jeg har forstått, og ikke en ny telefon.

 

Utgangspunktet mitt var ny telefon på DOA, men da jeg ringte 09000 ang dette og før det var gått 7 dager, ble dette blankt avvist da de hevdet at en slik rett ikke fantes, til tross for at det står på dere side .

 

Virket ikke mobiltelefonen da du mottok den?

I ytterst få tilfeller er telefonen defekt når kunden mottar den. Du vil da kunne få tilsendt en ny telefon ved å kontakte vår support. Vi forutsetter at det ikke har gått mer enn 7 dager siden du mottok telefonen, samt at emballasje og innhold i telefonesken er komplett, og kan leveres tilbake i samme stand. Du må ha kontaktet support før du sender mobilen tilbake. (Support- telefon 09000)

 

Det var etter det jeg ønsket å heve kjøpet og da ble jaggu ta meg det også avist,denne gangen av telebutikken :wallbash:

 

Edit: Snakket nå med en kundebehandler på 09000 og hun kunne opplyse at jeg hadde krav på ny telefon på DOA om jeg meldte fra innen 7 dager (noe jeg gjorde) denne skulle i utgangspunktet da sendes til meg med en gang og så skulle jeg få returlapp på den jeg hadde .

 

Her virker det som om det er tilfeldighetenes spill som rår og hvilken kundebehandler en treffer på , for kundebehandler jeg kontaktet første gang hevdet at slikt ikke fantes ...

 

Fortsatt forvirret ?? Følg med i neste episode :cry:

Endret av Snekker`n
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da var saken løst, snakket med en hyggelig dame i dag som kunne dette ang DOA og hun sjekket bare historikken for når tid dette var meldt inn og saken løste seg.

Eneste minuset i denne saken er behandlingen jeg opplevde på telehuset, det er vel neppe tvil om at de viste dette samt at de viste alt om angreretten, men at de unnlot å opplyse om DOA og benektet angrerett i utgangspunktet.

Men uansett, takk til 09000 som til slutt ordna opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...