Dataidiot Skrevet 2. februar 2012 Del Skrevet 2. februar 2012 Jeg holder på og skal tegne min egen logo, men samme hva jeg gjør så er jeg lite fornøyd med resultatet. Noen som har litt peiling på utforming og grafikk som kan hjelpe meg? Det er til en campingplass og hyttegrend som jeg skal ta over om ett år. Stedet har ingen egen logo i dag, men jeg synes det hadde vært gøy med en egen. Du kan enten tegne et utkast eller bare foreslå skrifttyper det kan være aktuelt å bruke. Stedet ligger ved ei god lakseelv på Nordvestlandet. Det ordet som skal stå i logoen er: Ragnes Lenke til kommentar
Sybaritt Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 Vil foreslå et enkelt symbol av en hytte e.l., med navnet stående under. Nettsider som Logopond kan være god inspirasjon. Lenke til kommentar
Weedisgoodshit Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Sett deg ned i Illustrator eller noe og bare prøv deg frem. Søk rundt på nettet etter inspirasjon. Eventuelt sett deg ned og skisser for hånd. Lenke til kommentar
Speider-gutten Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 Begynn å skisse for hånd, skiss ned hver minste lille ide og bygg videre på dem etterhvert. Etter at du har skisser mange så kan du begynne å luke ut de du ikke liker og de du mener ikke passer. Men ikke kast de skissene du ikke vil ha, de kan være til hjelp med inspirasjon og små ideer som bygger på dem. Er enklest å begynne på papir så gå over til data når du har funnet noe du liker :-) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-zrvhadpo Skrevet 11. juni 2012 Del Skrevet 11. juni 2012 En god regelliste: 1) Brainstorming! Begynn alltid med brainstorming. Skriv ned alt du kommer på. Det trenger ikke å ha noe med tema å gjøre, men er jo viktig å ha temaet i bakhodet. 2) Skisser! Begynn med småskisser til de ideene du liker best. Så får du visualisert noen av ideene dine, og det blir enklere å velge hvilken idé som fungerer best. Deretter lager du et par større skisser av den beste ideen. 3) Få ideen inn i illustrator (evt. annet program). Gjør små endringer hvis det trengs. = supert resultat - hver gang! Lenke til kommentar
andreasn Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 Få noen til å gjøre det for deg for fem dollar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå