Gå til innhold

Custom sleeving

Anbefalte innlegg

Hva er sleeving av kabler egentlig? Trer du noe utenpå de vanlig kablene til strømforsyningen, eller bytter du de ut med nye kabler? Har sett flere som har slik type kabler til komponentene sine, og det ser veldig fint og clean ut. Har hørt at betfenix lager gode kabler.

Er dette vanskelig å gjøre, og hva trenger jeg? edit: jeg suger med alle de pin navnene som 3pin connecter osv, vet ikke forskjell. http://www.maxfps.no/product_view.aspx?productid=4759

Eneste siden jeg fant det på i norge

Endret av paithlezz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sleeving er stoff/fiber som går utenpå kablene for å samle dem. Alternativet (eller som kan brukes i kombinasjon med sleeves) er heatshrink tubing (gummirør).

FrozenCPU.com har veldig godt utvalg, men de er i USA: Sjekk her.

Mange strømforsyninger i dag leveres med ferdig sleevede kabler! Det er bare å sjekke ut bilder først f.eks. på Newegg.com (de tar egne bilder av alle produktene).

Ellers er det ikke noe hokus pokus å sleeve selv, men det er en jobb. Du kan bruke gummihylstrene og en form for varmepistol (vær forsiktig, blir fort veldig varme) eller hårføner til å krympe gummihylstrene ("heatshrinking") slik at de holder sleevene på plass. Lighter kan også funke.

Endret av Nator
Lenke til kommentar

Om du er interessert i å drive med slike ting kommer du til å like sleeving. Jeg har sikkert sleevet 350-400 meter med strømforsyningskabler hittil, og kan vel si at jeg begyner å bli kjapp til det.

MEN, de første gangene jeg gjorde det tok det LANG tid, og jeg kastet bort mye sleeving ved å ikke gjøre det ordentlig. Husk at om du bestemmer deg for å gjøre det selv, må du regne med å bruke en god del timer på å få det til perfekt.

Jeg slenger opp et par bilder senere i dag av sleevingen jeg gjorde en gang tidligere på en Corsair-PSU om du vil se:) Jeg har brukt sleeving fra mdpc-x og djungelapa.

EDIT: Du kan gjerne bestille ferdigsleevede kabler, men de er uglybugly i forhold til hvordan det ser ut hvis du gjør det selv. Og forresten, om du først skal sleeve selv og gjøre en god jobb må du for guds skyld ikke gå etter den videoen postet ovenfor.

Endret av Reap
Lenke til kommentar

Om du er interessert i å drive med slike ting kommer du til å like sleeving. Jeg har sikkert sleevet 350-400 meter med strømforsyningskabler hittil, og kan vel si at jeg begyner å bli kjapp til det.

MEN, de første gangene jeg gjorde det tok det LANG tid, og jeg kastet bort mye sleeving ved å ikke gjøre det ordentlig. Husk at om du bestemmer deg for å gjøre det selv, må du regne med å bruke en god del timer på å få det til perfekt.

Jeg slenger opp et par bilder senere i dag av sleevingen jeg gjorde en gang tidligere på en Corsair-PSU om du vil se:) Jeg har brukt sleeving fra mdpc-x og djungelapa.

EDIT: Du kan gjerne bestille ferdigsleevede kabler, men de er uglybugly i forhold til hvordan det ser ut hvis du gjør det selv. Og forresten, om du først skal sleeve selv og gjøre en god jobb må du for guds skyld ikke gå etter den videoen postet ovenfor.

Tviler på at jeg er god nok til å sleeve selv nå, har ikke lyst til å bruke mange timer med dette akkurat nå. Men kunne tenkt meg å starte med ferdige sleevs, bare for å ha begynt med noe liksom. Er betfenix sleeven jeg linka til ferdig eller ikke?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Angående sleeving og MaxFPS:

Er det noen som vet hvor god kvalitet det er på sleevingen de selger? Dårlig, grei eller bra? Hvor mange slike pakker tror dere er nødvendig for å sleeve kablene til et hovedkort, et grafikkort og noen vifter?

Og hvordan er MaxFPS som butikk sånn generelt? Er de til å stole på, og er det norsk og/eller slipper man moms på alle varer, selv over 200 kr?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Det er én mann som driver siden, og den er utrolig populær, så det er vel naturlig at han begrenser åpningstiden for å ikke bli oversvømt av ordre. Han burde jo annsette flere folk i steden, men men...

Henger overhode ikke på greip. Han får da en liste med ordre som folk legger inn, og at det kan ta lengre tid å gå igjennom ordrene når han bare er en mann, kan man såklart forstå. Men at man må gå inn på en nettside på ett bestemt tidspunkt for å kunne bestille noe, syntes jeg er meget merkelig. Det taper han garantert penger på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...