AMDBunny Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 Takker for hjelpa Kommer nok til å kjøpe det for 199 da Tipper eg bestiller det i helga! Kommer da til å skrive viss eg finner noko meir problemer med det, tar nok heller ikkje å drar det med reklamsjonsretten videre, sjølv om det kanskje er litt feigt gjort av meg Satser på at eg får den opp til påske da Men kan du si hva du har gjort med hovedkortet siden butikken mener at du ikke har rett på reklamasjon? Det hadde vært interessant å vite Lenke til kommentar
LVS Skrevet 7. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2012 Eg har bare tatt ut alle delene fekk beskjed av bedriften at eg kom til å ende opp med ein stor regning sjølv viss eg prøvde meg på reklmasjonsrettene, eg har derofro opnet den tatt ut delene og sett på den, gjort det klart til å bare sette inn nytt hovedkort faktisk. Og når eg nå spurte igjen om dette ikkje var lureri fra deieres side, sidan eg hadde rett på nytthovedkort så sa dei at eg nå ikkje hadde den retten siden eg sjølv hadde tatt ut deler, og eg ikkje hadde peiling på dette. Viss eg setter alt tilbake da slik det var i starten vil d hjelpe da? Kan vel sende inn til forbrukerrådet og spør? Lenke til kommentar
AMDBunny Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 Eg har bare tatt ut alle delene fekk beskjed av bedriften at eg kom til å ende opp med ein stor regning sjølv viss eg prøvde meg på reklmasjonsrettene, eg har derofro opnet den tatt ut delene og sett på den, gjort det klart til å bare sette inn nytt hovedkort faktisk. Og når eg nå spurte igjen om dette ikkje var lureri fra deieres side, sidan eg hadde rett på nytthovedkort så sa dei at eg nå ikkje hadde den retten siden eg sjølv hadde tatt ut deler, og eg ikkje hadde peiling på dette. Viss eg setter alt tilbake da slik det var i starten vil d hjelpe da? Kan vel sende inn til forbrukerrådet og spør? Du har selvsagt lov til å montere og demontere komponenter. Når skjermkortet mitt røyk etter tre år så måtte jeg jo selvsagt selv skru det ut og sende det inn til butikken for å få det erstattet. Var det en ferdigmontert PC du kjøpte av selger? Virket hovedkortet helt fint i lang tid før det plutselig røyk uten at noen hadde tuklet med det? Ut i fra det du har fortalt så høres det helt klart ut som et useriøst forsøk fra forhandler for å slippe å erstatte ditt ødelagte hovedkort. Hvis du sier alt som skjedde med hovedkortet, fra A til Å, så blir det enklere å gi råd Lenke til kommentar
LVS Skrevet 7. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2012 Eg har aldri vore inni den for å bytte ting før nå, når me fekk beskjed om at den var heilt øydelagt. Men her har du historien til den Eg kjøpt først ein pc for litt over 5 årsidan, og denne røyk etter 2 år rett etter garantien og fekk beskjed om at den var heilt øydelagt, så me kjøpt ny same plassen mot at dei skulle legga ekstra inn den gamle hardisken i den nye som va for ca 3 år sidan. Den meiner eg me har hatt inne på reprasjon 1 gang før da me fekk mykje blåskjerm. Dei fant ikkje ut av det. Og i haust røyk den heilt. Men skal eg skrive ein skrifteleg klage til bedriften først og så til forbrukerrådet for å få dette igjennom meiner du? Lenke til kommentar
AMDBunny Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 Eg har aldri vore inni den for å bytte ting før nå, når me fekk beskjed om at den var heilt øydelagt. Men her har du historien til den Eg kjøpt først ein pc for litt over 5 årsidan, og denne røyk etter 2 år rett etter garantien og fekk beskjed om at den var heilt øydelagt, så me kjøpt ny same plassen mot at dei skulle legga ekstra inn den gamle hardisken i den nye som va for ca 3 år sidan. Den meiner eg me har hatt inne på reprasjon 1 gang før da me fekk mykje blåskjerm. Dei fant ikkje ut av det. Og i haust røyk den heilt. Men skal eg skrive ein skrifteleg klage til bedriften først og så til forbrukerrådet for å få dette igjennom meiner du? Jeg ville ikke stolt på noe av det de sier i den butikken der. Du hadde 5 års reklamasjon på forrige PC du kjøpte av dem også. Jeg hadde også en reklamasjonssak med en butikk som nektet meg reklamasjon og sa mye rart som ikke stemmte. Saken løste seg først når jeg tok den opp på dette diskusjonsforumet Netshop nekter meg reklamasjon Noen butikker gir ikke reklamasjon før de innser at de vil få så mye dårlig reklame at det ikke lønner seg. Lenke til kommentar
LVS Skrevet 7. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2012 Eg kommer til å skrive dem ein epost nå først og viss eg da får negativt svar så kontakter eg forbrukerrådet Har jo ingenting å tape på d Lenke til kommentar
LVS Skrevet 10. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2012 Dog finnes det kombi-hovedkort, slik som dette https://www.deal.no/deal/default.asp?page=vare&ProdusentID=N68C%2DS+UCC http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=N68C-S UCC Dette har 2 slot for DDR2 og 2 slot for DDR3 (må ikke blandes med hverandre) Dvs. du kan bruke to av rambrikkene du har nå og Phenom'en, og har mulighet på senere tidspunkt å evt. oppgradere til ny CPU-serie og DDR3 ram Quoter meg sjøl, snublet akuratt over lagersalg hos Multicom hvor dette hovedkortet nå selges for kr.199 (bulk, uten kabler, manual, uten back I/O shield(?) ASRock N68C-S UCC Socket AM2+/AM2 Hadde gått for den løsningen jeg, fremfor å bruke 1000-vis av kroner å dermed "kaste bort" en brukbar Phenom X3 og ram, osv. Viss eg kjøper dette er du da sikker på at det går? Må eg ikkje kjøpe ny ram da siden eg har 4 ddr2 ram brikker? Eller klarer eg meg med kun 2? Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 Eller klarer eg meg med kun 2? Hvis det er 2x1 GB ser jeg ikke noe problem, til "vanlig" ikke-krevende bruk. Det som evt. kan bli et "problem" ved hovedkortbytte, er at Windows nekter å la deg aktivere på når det oppdager bytte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå