Senyor de la guerra Skrevet 12. august 2012 Forfatter Del Skrevet 12. august 2012 Kommer med bilder så fort bilen er i hus. Fikk kun betalt 2000 USD i går grunnet daglig sperre på bankkortet. Lettere irriterende, men tror jeg skal ha den i morgen om alt går etter planen og banken er sammarbeidsvillig. Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 Jo, det kan være ganske farlig. Å bu i USA uten et våpen er som og bu i Oslo uten ei ytterdør. Du kan vell søke om et internasjonalt førerkort som er gyldig mer en et år ja, viss ikkje så mener eg at du kan få nytt dokument på Ambassaden, du kan også få det tilsendt til USA, koster ikke allverden. Kan ta litt generelt sånn raskt vrøvl om ka du må være oppmerksom på. Forsikring er dyrt før du er 24, relativt der borte i verfall forsikringa følger personen og ikkje bilen, så litt annerledes en det er her. Så du må alltid ta med deg forsikringspapirene. Det er blitt noke forandringer i avgiftssystemet der borte nå nylig, men det koster deg slikk og ingenting og eige en bil der borte, i forhold til i Norge. Men eg syns ikkje du skal være så cocky når det kommer til det med trafikkurs der borte, det koster deg vell snaue 50USD og gir deg godt innblikk i kordan det er å kjøre bil der borte, det er ikkje som i Norge på noken måte, ting der er ganske annerledes en det er her når det kommer til å kjøre bil og trafikkavikling, det kan fort bli veldig dyrt for deg å gjøre feil. USA er et stort land og det er vel ganske store forskjeller på mye av det du snakker om i ulike deler av landet. Jeg har selv kjørt (leie)bil i California og det var uproblematisk. Godt skiltet og ikke noe spesielt masete trafikkbilde. 1 Lenke til kommentar
internet wizard Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 Har en kompis som bor i Texas, nærmere bestemt Dallas. Fortalte han om det du lenger oppe her sier om hvor farlig det er i sørstatene osv. Han kunne ikke blitt mer forvirra, haha. Drar du derimot innom Detroit bør du være obs! Og nei, våpenet må ikke være synlig. Men du må ha papirene på deg så lenge du har våpenet på deg. Hvis ikke sliter du litt. ikke i arizona. dær trenger du ikke en concealed carry permit. men i alle andre stater må du ta et kurs for og få bære og noen er det ikke lov og bære og nesten ikke lov og ha skyte våpen. og for og få kjøpe våpen dær borte må du ha bodd i landet over 3 måneder Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 12. august 2012 Forfatter Del Skrevet 12. august 2012 Nei, etter hva jeg har forstått kan du kun kjøpe i en stat hvor du har "State of Residence", noe som ikke er lett å få etter hva jeg har sett. I tillegg må du ha gyldig visum og jakttillatelse. Lenke til kommentar
aBadMan Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 Hvilken årsmodell? Om jeg får lov å spørre Lenke til kommentar
internet wizard Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 (endret) ja stemmer sikker det Endret 3. september 2012 av supercz Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 13. august 2012 Forfatter Del Skrevet 13. august 2012 Hvilken årsmodell? Om jeg får lov å spørre 2000 http://www.autotrader.com/cars-for-sale/vehicledetails.xhtml?zip=80401&endYear=2001&modelCode1=MUST&sortBy=derivedpriceASC&startYear=1999&makeCode1=FORD&listingType=used&sellerType=d&searchRadius=25&minPrice=3000&listingId=326210502&Log=0 Kan heller legge ut annonsen, så slipper jeg å laste opp bilder. 1 Lenke til kommentar
aBadMan Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 Nå sitter jeg å ser priser på biler i USA... "litt" billigere enn her i Norge ja Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 14. august 2012 Forfatter Del Skrevet 14. august 2012 (endret) Bilen i hus nå. Hatt den i under 12 timer, har nå suset litt rundt i Rocky Mountains, kjørt litt highway, og fått en parkeringsbot Får vel ta den en tur til ned til sentrum Denver i kveld og cruise gatene der. Ingen fartsbot ennå... Endret 14. august 2012 av Senyor de la guerra Lenke til kommentar
internet wizard Skrevet 3. september 2012 Del Skrevet 3. september 2012 tøff mustang, gratulerer Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 15. september 2012 Forfatter Del Skrevet 15. september 2012 For de av dere som virkelig vil vite dette med våpen. Man tar et kurs i jakt i den staten man er i. Skaffer Social Security Number og førerkort (man må ta oppkjøring på nytt). Så kjøper man jaktlisens (denne MÅ ikke gå ut mens man har våpenet). Så kan man gå å kjøpe hva enn mann måtte ønske så lenge det er lovlig til jaktformålet (jeg har kjøpt en Para 1911, så tror det meste er ok her). Du må ikke være forbryter på noen måte, og du må oppholde deg lovlig i staten med fast adresse her. Oppfordrer også til å kontakte det lokale politiet slik at du ikke risikerer å bryte loven på noen måte. Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 16. september 2012 Del Skrevet 16. september 2012 Merkelig. Jeg har bodd i USA i to uker nå, og merker enda ikke behovet for skytevåpen Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 16. september 2012 Forfatter Del Skrevet 16. september 2012 Tja, ser den. Men nå hadde jeg "behovet" for en i Norge også. Driver med pistolskyting som hobby.... 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå