Gå til innhold

Har jeg laget en bra pc til en billig penge?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg vurderer å kjøpe meg en billig-pc siden jeg ikke har så mye penger på meg akkurat nå. Satte meg ned for å se hva jeg kunne få for en billig penge. Slik ble resultatet:

MSI DVD-spiller IDE 16x/48x (D16) *318kr

Samsung CD-brenner IDE 52x/24x/52x *387kr

AMD Athlon XP2600+ 2.083 GHz 333 MHz bus *1000kr

Gainward GeForce FX 5200 256MB DDR *1046kr

GlacialTech CPU-Vifte Socket A/370/FCPGA RetaiI Til XP2800+ *182kr

DDR-DIMM PC3200 512MB DDR CL2.5 *818kr

Asus A7V8X-MX Hovedkort Socket A DDR LAN *654kr

Maxtor IDE ATA-133 120GB 7200RPM 8MB *1046kr

A4tech Wireless Keyboard KBS-835RP, PS/2 *319kr

A4tech Optical GreatEye 4D Mouse *146kr

Tilsammen *5916kr

Som dere der er det ikke med kabinett, srømf. samt skjerm.

Synes dere jeg bør gå for en slik, eller skal jeg bytte ut noen komponenter med noe annet?

Tror dere denne kan bli bra og passer alle komponentene med hverandre?

Kom med innspill :yes:

Takker for alle særiøse svar :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skift ut CPUen med en XP2500+, og skjermkortet med et Radeon 9500/9600, du får mye mer for pengene!!

Hovedkortet vet jeg ikke så mye om, men vet at nForce2 løsninger er bedre.

Kan også være smart å kjøpe orginal Ram (TwinMos, Corsair, GEil, Crucial++) siden du er sikrere en stabil PC da..

Mus og tastatur velger du vel siden du har rpøvd det, men selv ikke helt fornøyd med A4tech - produktene

Lenke til kommentar

Som det blir sagt, bytt til en xp2500+ prosesor m barton kjerne. Og for å spare yterligere noen hundre lapper så kjøper du en "boxed" prosessor, dvs m ribbe og vifte. (koster veldig lite mindre enn det andre). Disse pengene vil jeg evnt vurdere å dytte inn i en bedre mus. Fantastisk irriterende å ha en dårlig en.

Lenke til kommentar

Jeg er enig bytteforslagene over, men du kan vurdere å bytte litt til:

- Tastatur. Dette A-formede tastaturet har blitt slaktete i test pga merkelig form. Et Memorex tastatur til 82 kr er sikkert bedre, men ikke trådløst. Jeg har et lignende hjemme.

- Harddisk. Er du en smule opptatt av støy, velg Seagate. De er meget stillegående sammenlignet med hva som helst annet, hastigheten er ikke langt unna tilsvarende merker. En Barracuda 7200.7 120GB koster kun 996,-

Lenke til kommentar

Erfaringsmessig så er det ikke alltid så smart å kjøpe det dyreste på markedet. Mye bedre å kjøpe en del billige komponenter. Som det blir nevnt.. God mus er viktig! Hvertfall velg en med scroll knapp på!Og for å ikke glemme noe av det viktigste.. Rask internettlinje ;)

Lenke til kommentar

:oops: Kremt, føler at mitt noe hastepregede og derfor trykkleif utsatt innlegg ble litt, eh, feiltolket...

:lol:

Uansett står :roll: jeg ved poenget, kjøp (det er nok den eneste muligheten i dette tilfellet) en god (det var da svært da) mus.

Du bør også være klar over at en trådløs mus er relativt dyr i drift hvis du ikke har en oppladbar versjon (mx700) jeg må stadig bytte batterier på min(cordles mousman optical), mens det trådløse tastaturet holder fint i laang.

Jeg har forrøvrig også et bestemt inntrykk at det er enda mer irriterende å ikke ha en i det hele tatt enn en dårlig en... :wink:

Lenke til kommentar
Anb. demobrukt skjermkort på komplett i stedenfor:

Hvorfor ikke kjøpe litt nå og da slik at man får et solid skjermkort.

F.eks kjøpe et Hercules 9800 pro på andre runde.

Med mindre du har det travelt og skal bare ha en bedre maskin en den røti leie IBM`1 til mordi :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...