Gå til innhold

Fortsatt vekst for The Old Republic (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pussig hvordan det blir færre og færre spillere rundt omkring i spillverdenen da.

 

I tillegg til det Claes sier så er det jo også naturlig at antall timer hver spiller bruker avtar etterhvert. Gjennomsnittsspilleren spilte jo den første måneden uhorvelig mye. Mange timer om dagen.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hva som er vitsen med alle disse tullete "se hvor populært spillet vårt" statistikkene er.

 

Er nok for å tiltrekke seg enda flere spillere, samt slå ned på hardnakkede rykter som har versert i flere år om at alle nye MMORPG spill er dømt til krympe ned til nesten ingenting, og at MMORPG markedet krymper, og abbonentmodellen dør ut.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hva som er vitsen med alle disse tullete "se hvor populært spillet vårt" statistikkene er. Alt høres så stort og flott ut, men det er jo ikke satt i noen som helst perspektiv. 27k år av spilletid er rundt 3,3% av hvor mange "år" som leves hver time i hele verden (det tar litt under 2 minutter for hele verden til å oppleve 27k år). Ikke for å være altfor krass, men hver eneste dag brukes det sannsynligvis mer tid på dassen her i verden enn hvor mye swtor har blitt spilt på halvannen måned.

 

Selv om man sammenligner det til lignende ting, så tviler jeg sterkt på at 27k år er mye å slå i bordet med sammenligna med hvor mye visse andre spill har blitt spilt.

 

Bioware er et firma. Firma er ofte på børs. Børsverdi er styrt av blandt annet hvor godt firmaet går. Dvs at pressemeldinger, finansmeldinger og regnskap er vesentlig informasjon for de som er aksjeholdere i selskapet. Denne pressemeldingen forteller aksjeholderne og markedet at det går bra med Bioware sin nye satsning. Hvor mange timer folk bruker på do hver dag er lite relevant for Bioware sin verdi, mens hvor mange timer Bioware sine kunder bruker på Bioware sine produkter er relevant for Bioware ;)

 

 

Nå tror jeg disse tallene til EA må tas med måte, velger selv å tro at disse tallene er fra første måned(hvor alle var nødt til å subscribe for å fortsette etter Early Access).

 

Føler selv at det er noe mindre spillere nå, og jeg er på den mest befolkede serveren i EU(TOFN).

 

Tallene stammer ganske innlysende ikke fra første måned, med mindre du legger til grunne at 300.000 av de som kjøpte spillet aldri aktiverte det?

Pressemeldingen er sendt ut akkurat nå fordi alle som aktiverte spillet i desember nå må betale for å ha en active subscription. Og flertallet aktiverte i desember.

 

Så fra tallene kan vi lese i stedet for å anta (det er ganske alvorlig å villede markedet og aksjeholdere) at av 2 millioner solgte kopier så tapte Bioware 300k subscribers etter første måned.

 

Til sammenligning mistet Age Of Conan halvparten av sine spillere fra launch i Mai til August.

 

Er litt tidlig å se hvordan SW:ToR utvikler seg enda. Til sommeren vil man få et bedre bilde.

Endret av ShadowMaster
Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hva som er vitsen med alle disse tullete "se hvor populært spillet vårt" statistikkene er. Alt høres så stort og flott ut, men det er jo ikke satt i noen som helst perspektiv. 27k år av spilletid er rundt 3,3% av hvor mange "år" som leves hver time i hele verden (det tar litt under 2 minutter for hele verden til å oppleve 27k år). Ikke for å være altfor krass, men hver eneste dag brukes det sannsynligvis mer tid på dassen her i verden enn hvor mye swtor har blitt spilt på halvannen måned.

 

Selv om man sammenligner det til lignende ting, så tviler jeg sterkt på at 27k år er mye å slå i bordet med sammenligna med hvor mye visse andre spill har blitt spilt.

 

Bioware er et firma. Firma er ofte på børs. Børsverdi er styrt av blandt annet hvor godt firmaet går. Dvs at pressemeldinger, finansmeldinger og regnskap er vesentlig informasjon for de som er aksjeholdere i selskapet. Denne pressemeldingen forteller aksjeholderne og markedet at det går bra med Bioware sin nye satsning. Hvor mange timer folk bruker på do hver dag er lite relevant for Bioware sin verdi, mens hvor mange timer Bioware sine kunder bruker på Bioware sine produkter er relevant for Bioware ;)

 

Jau, poenget mitt var mer at 27k år høres veldig mye ut fordi det brukes på en helt annen måte enn man er vant til å tenke. Når du ser for deg hvor mye det er så tenker du nok fort som artikkel-forfatteren at 27k år er en veldig lang tid tilbake/fram. Men det er ikke den "definisjonen" av år de bruker. Det er mer i sjangeren årsverk (som heller ikke strekker seg langt nok) og i den sammenhengen så er 27k egentlig veldig lite. For folk innen økonomi (investorene) så burde det være en ganske gjennomsiktig illusjon.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke helt hva som er vitsen med alle disse tullete "se hvor populært spillet vårt" statistikkene er. Alt høres så stort og flott ut, men det er jo ikke satt i noen som helst perspektiv. 27k år av spilletid er rundt 3,3% av hvor mange "år" som leves hver time i hele verden (det tar litt under 2 minutter for hele verden til å oppleve 27k år). Ikke for å være altfor krass, men hver eneste dag brukes det sannsynligvis mer tid på dassen her i verden enn hvor mye swtor har blitt spilt på halvannen måned. Selv om man sammenligner det til lignende ting, så tviler jeg sterkt på at 27k år er mye å slå i bordet med sammenligna med hvor mye visse andre spill har blitt spilt.
Bioware er et firma. Firma er ofte på børs. Børsverdi er styrt av blandt annet hvor godt firmaet går. Dvs at pressemeldinger, finansmeldinger og regnskap er vesentlig informasjon for de som er aksjeholdere i selskapet. Denne pressemeldingen forteller aksjeholderne og markedet at det går bra med Bioware sin nye satsning. Hvor mange timer folk bruker på do hver dag er lite relevant for Bioware sin verdi, mens hvor mange timer Bioware sine kunder bruker på Bioware sine produkter er relevant for Bioware ;)
Nå tror jeg disse tallene til EA må tas med måte, velger selv å tro at disse tallene er fra første måned(hvor alle var nødt til å subscribe for å fortsette etter Early Access). Føler selv at det er noe mindre spillere nå, og jeg er på den mest befolkede serveren i EU(TOFN).
Tallene stammer ganske innlysende ikke fra første måned, med mindre du legger til grunne at 300.000 av de som kjøpte spillet aldri aktiverte det?Pressemeldingen er sendt ut akkurat nå fordi alle som aktiverte spillet i desember nå må betale for å ha en active subscription. Og flertallet aktiverte i desember.Så fra tallene kan vi lese i stedet for å anta (det er ganske alvorlig å villede markedet og aksjeholdere) at av 2 millioner solgte kopier så tapte Bioware 300k subscribers etter første måned.Til sammenligning mistet Age Of Conan halvparten av sine spillere fra launch i Mai til August.Er litt tidlig å se hvordan SW:ToR utvikler seg enda. Til sommeren vil man få et bedre bilde.

 

Tallene stemmer fra første månde ja. T.O.M 31.12.2011.

Tingen er et aktive spillere som de definerer det er de som har en abonemang som ikke er avbrutt. Dette vil da si at før det 31.12.2011 så var det 300.000 stk som avbrutt abonemanget etter at de hadde valg å legge til kort på kontoen sin (selv om man valgte å avbryte fikk man jo gratis månden).

Lenke til kommentar

Tallene stemmer fra første månde ja. T.O.M 31.12.2011.

Tingen er et aktive spillere som de definerer det er de som har en abonemang som ikke er avbrutt. Dette vil da si at før det 31.12.2011 så var det 300.000 stk som avbrutt abonemanget etter at de hadde valg å legge til kort på kontoen sin (selv om man valgte å avbryte fikk man jo gratis månden).

 

Dette blir flisespikkeri, men tallene er ikke fra de første to ukene av spillets levetid slik som du påstår.

 

Pressemeldingen sier helt klart og tydelig følgende

Austin, Texas – February 1, 2012 – Just six weeks after launching one of the most anticipated videogames of all time, BioWare™, ......

 

Dvs at 6 uker etter launch, altså 1 februar, har man 1.7 millioner subscribers og 2 millioner enheter solgt. Dette er de ferske tallene som stammer fra nettopp 1 februar, som er valgt spesifikt fordi de gir et godt bilde av hvor mange reelle subscribers man har, siden alle som aktiverte spillet i perioden fra launch til høytiden var over nå må ha tatt et valg på om de vil fortsette som subscribers eller ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...