knopflerbruce Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Ser ikke startup current (eller noe lignende) nevnt. Det er viktig ift belastning på viftestyring - spesielt om man lenker flere til samme uttak. Jeg kan jo vøre blind (men sjekket den siden før jeg skrev innlegget også). Du har en rimelig dårlig viftestyring hvis den ikke takler det. Ofte kommer jo viftestyringer med 10w+ per kanal, noe som er nok til å koble et par vifter til. F.eks. er startup current på GT 1850rpm 0.36A (iflg specs). 3 av disse på samme kobling gir 1.08A, som er ca 13W. Det er ikke så unaturlig å koble opp 3 på samme uttak om man kjører flere radiatorer, da man gjerne ønsker å kjøre viftene på en radiator på samme hastighetn uansett. På min viftestyring er specs 1A, så jeg er da litt over dersom jeg tar utgangspunkt i den oppgitte verdien. Videoene du linket til gir meg heller ikke noe godt svar på det jeg lurte på. Den ene der som matcher M12 S2 viser kun startup current ved 4V ca, og siden strømtrekket øker med spenningen er det vanskelig å gjette hva den ville vært på 12V. I tillegg er det vanskelig å vite om denne startup current'en stort sett bare er en peak-verdi, eller noe som varer. Er det bare en peak-verdi tviler jeg på at det blir detektert av det instrumentet som ble brukt i de testene. Lenke til kommentar
EggMan88 Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Har testet mye med forskjellige vifter, men havner alltid på Gentle Typhoon da primært 1850rpm. Har 12 slike i kabinettet pr dags dato og kan ikke si at jeg merker mye til resonans fra en eneste en av de. Jeg har ikke noe annet enn positive ting og si om de, noe motor støy kan det være fra de, men det er søren ikke mye. Det er også få vifter som matcher dem mtp statisk trykk mtp det støynivået opererer på. 3 evt 6 slike på en Hw-Labs GTX radiator er noe av det beste du får tak i innenfor vannkjøling og mtp radiatorer i den størrelsen, merk at du trenger og kjøre disse viftene opp mot fult turtall for at GTX'en skal virkelig skille seg ut, men er ikke noe problem og kjøre de på 800rpm ved lett surfing, kontorarbeid, etc. Lenke til kommentar
MiiX Skrevet 10. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2012 Her: http://ScrnSht.com/ebfqoy det er for NB-Multiframe® S-Series 120mm Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 11. februar 2012 Del Skrevet 11. februar 2012 Tenkte også litt på BIGTX360 da jeg skal bestille fra CoolerKit.dk da de er billigere enn techbay. Så du ville sagt BIGTX360 og AP-15 er ett godt valg? Og ja, vet du om de undervolter bra? tenker en viftekontroll blir installert. Ja, BIGTX har ca. dobbelt så høy motstand som de fleste andre radiatorer, men det er likevel ikke stort å snakke om. Den har også et litt snedig design som bidrar til at den har en bestemt inngang og utgang, ihvertfall hvis man skal oppnå maks ytelse. Etter å ha testet litt her nå ser det faktisk ut til at AP-15 klarer å starte på kun 3-4V og kjøre på rundt 400rpm. Husk også at 25% moms, frakt og ev. tollgebyr kommer på toppen av alt du kjøper fra utlandet til en verdi av over 200kr. Lenke til kommentar
MiiX Skrevet 11. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2012 (endret) Jupp, har regna med 11% fortolling og 25% skatt, alikevel er det bedre og billigere enn Techbay 3 x Tygon R3400 - 19/12,7mm - Sort 299,88 DKK 1 x EK - Ekoolant - CLEAR - 1L 63,96 DKK 4 x Bitspower HF - Push On - G¼ - 13/19mm - Matt Black 271,84 DKK 1 x EK - Multioption RES X2 - 150 Basic 215,96 DKK 1 x Swiftech MCP655 (Laing D5) - ½" (12mm) 599,96 DKK 1 x Phobya Radiator Stand 3x120mm 119,96 DKK 1 x EK - Supreme HF - Acetal (easy mount) 399,96 DKK 1 x HW-Labs Black Ice - GTX 360 - Black 679,96 DKK 3 x Scythe Gentle Typhoon 120mm - 1850 rpm 263,88 DKK Sub-Total: 2.915,36 DKK Posten Norden - 1-6 business days (Fragt NO : 6.3 kg): 284,00 DKK Total: 3.199,36 DKK 3.199,36DKK=3.267NOR * 1.25 * 1.11 = 4.532,9625NOK Ble litt dyrere enn Techbay, men det er verdt det tror jeg Endret 11. februar 2012 av MiiX Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 11. februar 2012 Del Skrevet 11. februar 2012 Bare for nysgjerrighets skyld, hva tenker du å kjøpe derifra? Såvidt jeg kan se er det ikke akkurat så mye billigere enn hos TB. Lenke til kommentar
MiiX Skrevet 11. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2012 (endret) redigerte posten min ^ Oh, wait... der er ikke billigere, NVM :\ leste 1.000 feil syntes det var litt billig... Tror det er på tide å sove snart... Endret 11. februar 2012 av MiiX Lenke til kommentar
MiiX Skrevet 11. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2012 Legg deg! Dete er dyrere enn jeg trodde men, må man så må man Lenke til kommentar
EggMan88 Skrevet 11. februar 2012 Del Skrevet 11. februar 2012 redigerte posten min ^ Oh, wait... der er ikke billigere, NVM :\ leste 1.000 feil syntes det var litt billig... Tror det er på tide å sove snart... Har du sent bestillingen igjennom? Vis ikke har jeg en EK Multiopt RES 150 liggende, det er vistnok adv utgaven så litt flere steder og plassere ting. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 11. februar 2012 Del Skrevet 11. februar 2012 (endret) Legg deg! Dete er dyrere enn jeg trodde men, må man så må man Hehe, ikke noe ukjent fenomen Det er jo uansett en del de ikke har på Techbay som bla. Black Ice radiatorer. Med dette landets håpløse avgifter på innførsel lønner det seg dessverre sjeldent å kjøpe fra utlandet uansett hvor dyrt det er i norske butikker. Av og til er man dog tvunget hvis man vil ha litt å velge i. Såfremt man ikke MÅ kjøpe fra utlandet er det jo en fin ting å støtte de få norske alternativene vi har da Endret 11. februar 2012 av Komakino Lenke til kommentar
MiiX Skrevet 11. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2012 (endret) Har ikke bestilt enda, bare ser litt på priser. Mest sannsynlig kjøper jeg når casemodden min er ferdig, som kan ta litt tid. Skal bestilles litt der og. Økonomien slår hard mot meg i år. @Komakino: Ja, må man så må man. håper bare jeg får blir ferdig med prosjektet mitt, slik att jeg kan starte på resten Endret 11. februar 2012 av MiiX Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå