foenix Skrevet 2. februar 2012 Del Skrevet 2. februar 2012 Finnes det noen måte å konvertere tastekodene slik at man f.eks kan bruke et lite numerisk tastatur til noe annet enn det er beregnet til? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 2. februar 2012 Del Skrevet 2. februar 2012 Ja. Spørsmålet er hva du skal bruke det til, hva skal du koble det til og hva kan du av elektronikk og programmering? Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 2. februar 2012 Del Skrevet 2. februar 2012 Ikke helt sikker på om jeg forstår hva du ønsker, men du kan jo ta en kikk her: The Ultimate Guide To Keyboard Remapping Lenke til kommentar
foenix Skrevet 2. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2012 (endret) Ja. Spørsmålet er hva du skal bruke det til, hva skal du koble det til og hva kan du av elektronikk og programmering? Jeg skal bruke det til å styre et program som kjører verktøysmaskiner. Der har jeg mulighet til å bruke "hotkeys" og disse kan programmeres inn i programmet ved at jeg bare trykker på de enkelte tastaturtastene. Det er derfor likegyldig hvilken kode som genereres, men jeg ønsker at de skal være ulik dem som er på vanlige tastaturer slik at det ikke oppstår noen konflikter. Jeg har litt utdannelse ang elektronikk, men kan lite om programmering. Endret 2. februar 2012 av dagfinn99 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 2. februar 2012 Del Skrevet 2. februar 2012 Problemet da er at tastene på talltastaturet har samme "kode" som de samme tastene på tastaturet. Og da vil du også endre funksjonaliteten på alt av tastatur. Om det er ok så er linken til helsten2 brukbar Det ideelle her vil være å lage en krets som du kobler mellom talltastaturet og pc'en. For eksempel en Arduino UNO(utviklingsplatform) som du kobler til PC'en med USB Host Shield som du kobler talltastaturet til. Du må da skrive kode og programmere mikrokontrolleren, men på den måten kan du endre koden som blir sendt til datamaskinen, og dermed unngå å påvirke tastaturet. Det er nok en hårete løsning, men vil kunne fungere. Lenke til kommentar
foenix Skrevet 2. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2012 Sjekket ut Arduino, men litt for omfattende for min del. Er det ikke mulig å konstruere en enklere krets med noen få IC-brikker for bare å forandre logikken fra tastaturet? Finnes det foresten noen web-side som forklarer hvordan et tastatur fungerer? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 2. februar 2012 Del Skrevet 2. februar 2012 Det du trenger er denne: http://www.sparkfun.com/products/9950 Og denne: http://www.sparkfun.com/products/9947 Alt du trenger å lodde er pinnene på den siste der så du får kontakt med den første. Deretter er det kun programmering som trengs. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 2. februar 2012 Del Skrevet 2. februar 2012 Kan du ikke bare lage en superheftig tastekombo? Typ mitt G15 tastatur kan jeg programmere knappene på siden til å bli CTRL+SHIFT+ALT GR+F8 CTRL+SHIFT+ALT GR+F9 CTRL+SHIFT+ALT GR+F10 osv., ikke akkurat vanlige tastaturting å trykke. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 2. februar 2012 Del Skrevet 2. februar 2012 Hva med å forandre de hotkeys i det programmet som du bruker til å styre verktøymaskinen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå