Ustedalen Skrevet 2. februar 2012 Del Skrevet 2. februar 2012 Jeg kjøpte meg bil i sommer, en Mercedes C220 2000-modell. Før jeg prøvekjørte bilen måtte batteriet lades opp, uten at jeg tenkte at dette var et stort problem. Så etter at jeg kom hjem fra juleferie i tidlig januar, var det ikke noe liv i bilen. Kjøpte meg bilbatterilader på Biltema, og etter en natt med lading funket det igjen. Nå, en måned etterpå har akkurat det samme skjedd igjen. Bilen ville ikke starte, og lysene i dashbordet er svakere enn normalt. Hva er grunnen til at batteriet ikke varer så lenge? Er det defekt? Burde det byttes ut? Isåfall, hvilke batterier burde jeg se etter? Regner med at biltema kvalitet ikke er god kvalitet. Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 2. februar 2012 Del Skrevet 2. februar 2012 http://www.klikk.no/motor/bil/article712112.ece Står litt om batteri,kulde og lignende her... Vil anbefale å investere i nytt batteri :-) Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 2. februar 2012 Del Skrevet 2. februar 2012 Biltemabatterier er helt fine de, og batteriet du har nå er sikkert det som sto der når bilen var ny, altså 12år gammelt ca, så da er det ikke så rart at det begynner å bli dårlig 1 Lenke til kommentar
CSJC Skrevet 11. februar 2012 Del Skrevet 11. februar 2012 Kan vel også være en generator som begynner å bli sliten... Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 11. februar 2012 Del Skrevet 11. februar 2012 Om du kun bedriver småkjøring og mye av det vil ikke generatoren i bilen være i stand til å lade tisvarende strøm brukt til å starte bilen på turene og da ender du opp med svakt batteri relativt fort. Kjører du mye og batteriet fortsatt blir svakt i løpet av en måned ville jeg sjekket dynamoen. På min bil må jeg lade batteriet noen ganger i løpet av vinteren nettop fordi det blir bare korte turer og ikke så mange heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå