Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg hadde egentlig satt opp en pc med i5 2500k gtx 560 ti bra PSU osv men fant ut at budsjettet ble sprengt. Derfor har jeg nå et budsjett på 6500 uten Skjerm, Mus og tastatur. Helst mindre enn 6500 også men er vel begrenset hvor mye billigere det kan bli?

Krav:

4 Kjerner

Fremtidsrettet PSU ( minst 500watt )

HD 6870 eller bedre

Trådløst nettverkskort USB

Nice to have:

Overklokking

Cooler Master 690 Advanced

Modulær PSU

Bryr meg ikke om:

SSD

Operativsystem ( har W7 hjemme )

Mer enn 4 gb ram

Stillegående pc, har høyttalere/headset.

Er det idet heletatt mulig? Jeg vil ikke bestille på amentio og andre drittbutikker helst Dustinhome.no

Endret av Gurre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er absolutt mulig.

Oppsettet jeg har satt opp ligger på 6438,- inkl. modulær PSU, samt kabinettet du ønsker. Trådløst nettverkskort USB er ikke tatt med da jeg ikke har peiling på akkurat den komponenten, men hos Dustin ligger disse på ca. 100-300,-

Om du ikke kan overstige 6500,- kan du spare inn 200,- på å velge Corsair CX500 fremfor TX550M, samt omlag 150,- på Gigabyte sitt billigste Z68-kort fremfor ASUS sitt.

Jeg har forøvrig tatt med 8 GB minne også, her kan du kutte 100,- ved å velge 4 GB.

Eventuelt kan du gjøre alle disse kuttene og bytte ut HD 6870 med GTX 560 Ti (eventuelt HD 6950 om du er heldig).

post-158996-0-73679600-1328166159_thumb.png

-Deluze

Lenke til kommentar

Det er absolutt mulig.

Oppsettet jeg har satt opp ligger på 6438,- inkl. modulær PSU, samt kabinettet du ønsker. Trådløst nettverkskort USB er ikke tatt med da jeg ikke har peiling på akkurat den komponenten, men hos Dustin ligger disse på ca. 100-300,-

Om du ikke kan overstige 6500,- kan du spare inn 200,- på å velge Corsair CX500 fremfor TX550M, samt omlag 150,- på Gigabyte sitt billigste Z68-kort fremfor ASUS sitt.

Jeg har forøvrig tatt med 8 GB minne også, her kan du kutte 100,- ved å velge 4 GB.

Eventuelt kan du gjøre alle disse kuttene og bytte ut HD 6870 med GTX 560 Ti (eventuelt HD 6950 om du er heldig).

post-158996-0-73679600-1328166159_thumb.png

-Deluze

hmm det så ikke dumt ut, jeg dropper cpu kjølern fordi jeg ikke trenger det enda :) Nettverkskort har jeg funnet allerede for 100kr

Den PSUen så veldig dyr ut, er den veldig bra også? :)

Lenke til kommentar

Jeg vil vel påstå at den ikke er så dyr, med tanke på at det er en modulær PSU.

Den er valgt fordi det er en av de billigste modulære PSU'ene på markedet jeg ville ha kjøpt.

OCZ ModXStream er vel den eneste som er enda billigere (449,- (tilbud) for 500W), men uten å ha lest noen tester og erfaringer kan jeg ikke anbefale den.

Corsair sin har også 5 år garanti mot OCZ sine 3 år. I seg selv har ikke det så mye å si, da jeg antar at PSU'er går under 5 års reklamasjonsrett i Norge, men jeg har en tanke om at en produsents garantitid kan si noe om kvaliteten på komponentene. Her kan det naturligvis være at jeg blir rundlurt.

Om du går bort fra modulære PSU'er er det heller ikke så mye å spare akkurat i dette sjiktet.

-Deluze

Lenke til kommentar

Vurderer å gå for AMD Cpu, er de alt for dårlige til gaming?

de er ikke alt for dårlige nei, men for intel er en god del bedre, og med ett budsjett på 6500kr så er det jo mulig med intel

jeg synes deluze sitt oppsett så helt topp ut jeg da, hva er galt med det?

Lenke til kommentar

Ikke no galt med det :) Bortsett fra prisen, er 14 år gammel og har ikke mye penger, http://www.dustinhome.no/amd-fx-4100-be-4-core-36ghz-12mb-socket-am3-box/product/5010611277 tenkte jeg og gå for. Med hd 6870 blir den vel ikke flaskehals?

i3 yter fortsatt bedre enn FX 4100

jeg ville heller tatt en Phenom ii x4 955 BE/965 BE eller A8 3870K fremfor en FX 4100

Endret av olestokk
Lenke til kommentar

okey, hvilken amd CPU burde jeg få for?

jeg har fått med meg at trinity (neste A4, A6 og A8, muligens A10 og A12?) ikke kommer til å virke på dagens FM1 hovedkort, men de neste AMD piledriver baserte Vishera prosessorene vil trolig virke på AM3+ hovedkortene som er i dag

så hvis man tenker litt på fremtiden så er det vel X4 955 BE jeg vil anbefale da

men intel jo enda mer fremtidssikkert med tanke på at ivy bridge vil passe på dagens Z68 hovedkort

Edit: da mener jeg X4 955BE + ett AM3+ hovedkort (fordi phenom II virker litt bedre på 900 serien chipsett enn på 800 serien chipset)

Endret av olestokk
Lenke til kommentar

I førstepost skrev du at budsjettet er 6500,-, men dette er tydeligvis for mye/mer enn hva du ønsker å bruke.

Hvor mye er det du vil under det oppsettet jeg har satt opp?

Ved å gå for AMD Phenom II 955BE eller tilsvarende (Dustin har kun 960BE) og et AM3+ X eller FX hovedkort vil du kunne spare 5-700,-

-Deluze

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...