Morgens Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Hei, jeg gikk nettopp kraftig på trynet. Skulle ut med søpla på tøfler, litt is og jeg falt. Forsøkte å ta meg mot veggen men rakk det ikke, med det resultat at når brystkassen traff bakken fikk det ene kinnet et møte mot veggen. Brillene forsvant men var uskadet, jeg tok meg for å kjenne etter blod men det var det ikke. Når jeg etterhvert kom meg opp merket jeg en hevelse, ganske kraftig. Slik at jeg ser kinnet "nede" på den ene siden. Har ikke vondt og lurer på om det er nødvendig med en tur på legevakten? Kan legen gjøre noe? Kan en hevelse komme såpass raskt? 1-2 minutter... Takk. Pokker! Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 (endret) Påfør is... Tror ikke legen kan gjøre noe særlig. Sjekk at du ikke har brukket eller knust noe i ansiktet, men det ville sikkert ha gjort ganske vondt. Det å gå på trynet er en såppas naturlig ting, at jeg vil anbefale deg å holde deg hjemme. Endret 1. februar 2012 av ikkespisgress Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 1. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2012 Is ja, tar en pose med smoothiesfrukt da... Ingen brudd, ingen tenner som mangler og ikke noe blod. Bare utrolig teit og tøflene bruker heretter kun innendørs. Men kan en hevelse kommer så utrolig raskt? Føler at den vokser litt enda, 30 minutter siden uhellet skjedde. Takk uansett. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 (endret) Ja, en hevelse kan komme så fort. Har slått kneet mitt utallige ganger mot diverse objekter på grunn av en akvititet jeg driver med, kommer alltid en svær klump etter bare få minutter. Men dette var litt komisk... Får mange bilder i hodet. :!: Endret 1. februar 2012 av ikkespisgress Lenke til kommentar
b-real Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Har ikke vondt og lurer på om det er nødvendig med en tur på legevakten? Kan legen gjøre noe? Kan en hevelse komme såpass raskt? 1-2 minutter... Hevelsen kan komme ganske så fort. Ditt tilfelle så er det nok blodutreedelse som kom ganske umiddelbart men det er avhengi av hva du teffer bak. Er du usikker så ta deg en tur til legevakten men jeg vil anta at de ikke kan gjøre så fryktelig mye så lenge ikke smerten er ganske uholdbar. Da har man ikke tatt i betraktning din egen smertekterskel også. Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 1. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2012 Ligger nå på sofaen og synes synd på meg selv - med is (som er virkelig kald). Merker at det utvikler seg fortsatt, får "deja vu" til tenårene hvor vi småsloss og fikk en på trynet. Drar ikke på legevakten, det gjør jo egentlig ikke vondt. Mest "manndommen" som er skadet siden dette virkelig var unødvendig. Noen tanker om når hevelsen går tilbake? Nå har jeg veldig høyt kinnben på den ene siden... vanskelig å forklare bedre... Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 2. februar 2012 Del Skrevet 2. februar 2012 (endret) Trenger ikke ha for mye is. 15 minutter skal egentlig være nok. Pass på å ikke påføre is over 30 minutter strekk... Når området ved hevelsen er tilbake til vanlig kroppstemperatur kan du ta nye 10-15 minutter med is. Husk å sørge for at hodet ditt er høyere enn resten av kroppen når du ligger. Tror nok hevelsen er nede om et par timer. I morra tidlig skal det nok se bedre ut. Endret 2. februar 2012 av ikkespisgress Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 2. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2012 Oppdatering for fremtidige generasjoner - eller andre som lurer på det samme. Nå etter 3 timer har den største hevelsen blitt redusert, det er positivt. Det som ikke er bra er at det har kommet farge, har fått et skikkelig blekkøye. Kona fant meg på sofaen og lurte på hva som hadde skjedd, hun lo og gikk og la seg igjen... Igjen takk for innspillene her. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 2. februar 2012 Del Skrevet 2. februar 2012 Hevelse kommer fort men det varierer. Når jeg skadet med så fikk jeg en hevelse 1 time etter på men... Det hjelper å legge noe kaldt på hevelsen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå