Klossmajoren Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Merker at folk i klassen min og gerelt folk ikke bryr seg om andre og hva de driver med. Hvis jeg f. eks driver med selvskading ville ingen brydd seg i klassen, de ville bare tenkt at det var mitt problem. Skjønner ikke hvorfor folk ignorerer hverandre og ikke bryr seg om hverandre selv når det kommer til små ting og slikt.... hvorfor vil ikke folk innvolvere seg i andres ting...? Kanskje det bare er jeg som er veldig innpå folk og bryr meg veldig mye om alt mulig... men syns det er litt rart at folk ikke vil hjelpe hverandre om noen sliter med ting osv.... Føler andre de slikt?? Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Merker at folk i klassen min og gerelt folk ikke bryr seg om andre og hva de driver med. Hvis jeg f. eks driver med selvskading ville ingen brydd seg i klassen, de ville bare tenkt at det var mitt problem. Skjønner ikke hvorfor folk ignorerer hverandre og ikke bryr seg om hverandre selv når det kommer til små ting og slikt.... hvorfor vil ikke folk innvolvere seg i andres ting...? Kanskje det bare er jeg som er veldig innpå folk og bryr meg veldig mye om alt mulig... men syns det er litt rart at folk ikke vil hjelpe hverandre om noen sliter med ting osv.... Føler andre de slikt?? Det har alltid vært en "det er ikke mitt problem"-holdning blandt yngre. man er veldig egoistisk i sine ungdomsår, omsorgsfølelse og ansvar for folk rundt en er noe som kommer senere, eller som er tidigere. Men det kunne godt vært flere som tok tak å brydde seg når det er noen i en klasse som har det vondt, eller ser ut til å slite. Men jeg tror det varier litt ifra miljø til miljø, ofte er medlemmene av en gjeng/klikk ofte bryende om hverandres tilstand og problemer men overser andres for de er ikke noen man står nær sine problem, mens andre ser alles smerter å vansker men vet ikke hvordan man skal hjelpe, eller bare vil ikke hjelpe. hvertfal er dette mine tanker om det, (kanskje litt uorganiserte tanker ) -frank Lenke til kommentar
Renateee Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 noen bryr seg ganske enkelt bare om seg selv og interessene sine.. Men angående alvorlige ting som selvskading og sånn tror jeg mange er redd for å gjøre/si noe dumt og er veldig usikker på hvordan de skal vise at de bryr seg. Har mine problemer selv og vet at mange er veldig usikre for det har de sagt selv. Andre har sagt at de vil behandle meg som en vanlig person. Setter mest pris på at jeg vet at folk bryr seg, men vil prøve å behandle meg normalt, viss ikke blir det kleint og deprimerende så kanskje det er en mix av "bryr-meg-ikke-personer" og "bryr meg, men vet ikke hvordan jeg skal vise det så jeg holder meg utenfor"? Lenke til kommentar
Nittutt Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 Kan ikke du starte en trend? Bry deg! - Så kanskje andre begynner å bry seg også! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå