fo2re Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 Kjenner man andre som tar bilder så kan det være fordel med samme type kameramerke da man kan låne objektiver, blitser m.m. av hverandre og gjør det også enklere å forklare innstilinger osv. 1 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 (endret) hva med et brukt 400d hus til 1000 kroner pluss denne nye linsen til 1500 kr ? Det er en grei pris, litt gammelt men du har alle innstillingene som alle andre kameraer har så du kan gjøre akkurat det samme med et 400D som med et 550D utenom videodelen og du får heller ikke liveview "bruke skjermen som søker", fordelen er at du kan selge kun kameraet noe rimeligere og beholde objektivet samt kjøpe deg et nyere kamera uten objektiv siden en ny 18-55 IS koster mer en hele tilbudet du har fått. hvordan ser rekken ut på canon? kom 400d før 1000 d ? virker jo slik om tallene går oppover jo nyere dem er. 1000/1100D er nyere og har litt bedre detalj-gjengivelse i bildene men er simplere kameraer som jeg synes ikke er et fornuftig alternativ for de som ønsker å lære seg fotografering, er situasjonen slik at du ikke vil lære deg noe om begrepene lukker, blender, iso, fokuspunkter etc. er 1000/1100D er greit kjøp. Endret 3. februar 2012 av Nautica Lenke til kommentar
Solosuper Skrevet 3. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2012 Unnskyld apørsmålet, men hvorfor velge et brukt speilrefleks istedetfor et slikt http://www.nikon.no/no_NO/product/digital-cameras/coolpix/style/coolpix-s9300 Noen som kan synse litt ? Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 Tja. Fordi du vil ha muligheten til å skifte ut optikken, og dermed kunne variere ting som arbeidsavstand, forstørrelse og bildevinkel? Fordi speilreflekskameraer generelt er raskere og mer responsive enn selv nyere kompaktkameraer? Fordi speilrefleksen har ca. 14 ganger så stor sensor, og samler inn dertil mere lys, med korresponderende bedring i støyegenskaper og ytelse i svakt lys? Og at sensoren blir større gjør også at bildene blir mer detaljerte. 1 Lenke til kommentar
Solosuper Skrevet 3. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2012 Fin synsing Lenke til kommentar
Solosuper Skrevet 3. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2012 Sjekk dette da Min lenke Lenke til kommentar
Vanskelig Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 Unnskyld apørsmålet, men hvorfor velge et brukt speilrefleks istedetfor et slikt http://www.nikon.no/no_NO/product/digital-cameras/coolpix/style/coolpix-s9300 Noen som kan synse litt ? Et kompaktkamera med en zoom på 25-400. Det alene sier at det ikke blir verdens beste bilder. Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 Sjekk dette da Min lenke Pentax K-r er nok et bra innstegskamera, med gode spesifikasjoner. Lenke til kommentar
Kjell75 Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 Sjekk dette da Min lenke Pentax K-r er nok et bra innstegskamera, med gode spesifikasjoner. Åånei, nå har du lagt egget... Lenke til kommentar
Solosuper Skrevet 3. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2012 (endret) Sjekk dette da Min lenke Pentax K-r er nok et bra innstegskamera, med gode spesifikasjoner. Åånei, nå har du lagt egget... lol tell me more about that syntes det såg ut som et speilrefleks og slikt lol ok jeg har selv bevegd meg ut på viddene av hva tråden egentlig handlet om. men sikkert fordi jeg er så utolmodig når jeg ikke får meg kamera, og finn ikke har flere tilsalgs i mitt område. Endret 3. februar 2012 av Solosuper Lenke til kommentar
Kjell75 Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 He he, nei bare litt ironi fra min side, man skal være forsiktig med å bringe inn Pentax i slike fora, men siden det var du selv som gjorde det så får vi håpe det går greit! :!: Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 He he, nei bare litt ironi fra min side, man skal være forsiktig med å bringe inn Pentax i slike fora, men siden det var du selv som gjorde det så får vi håpe det går greit! :!: Fint å anbefale Pentax innimellom; det pleier å røske opp litt. Mistenker at Canikon fanboyza sover i dag ettersom det er så stille ... Lenke til kommentar
Fytterakkern Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 (endret) Ja, det er Nikon som er det beste bruktkjøpet. Velger du et Nikon D300 får du i tillegg til et profft værtettet hus, den beste tilgangen på brukt optikk. Et Nikon D300 fåes fra 4000,- et så avansert kamera er det ingen som kan konkurrere med, når du tar med hva du kan kjøpe av brukt optikk. På et Nikon D300 hus eller bedre Kan du bruke all optikk til Nikon fra 1977 til idag, og all optikk fra 1959 med en liten modifikasjon av objektivet, hvis denne modifikasjon ikke allerede er utført. Ingen andre kameraprodusenter kan gi deg denne store tilgjengeligheten av av brukt optikk. Skulle jeg sagt hva det nest beste er så hadde jeg sagt Canon, med tanke på også på tilgangen av brukt tilbehør. Hadde styrt unna alt annet, også slike tulleanbefalinger som Pentax K-r. Men som sagt, Nikon er best å brukt. Det er jo i tillegg best på nytt. Endret 3. februar 2012 av Fytterakkern 1 Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 Ja, det er Nikon som er det beste bruktkjøpet. Velger du et Nikon D300 får du i tillegg til et profft værtettet hus, den beste tilgangen på brukt optikk. Et Nikon D300 fåes fra 4000,- et så avansert kamera er det ingen som kan konkurrere med, når du tar med hva du kan kjøpe av brukt optikk. På et Nikon D300 hus eller bedre Kan du bruke all optikk til Nikon fra 1977 til idag, og all optikk fra 1959 med en liten modifikasjon av objektivet, hvis denne modifikasjon ikke allerede er utført. Ingen andre kameraprodusenter kan gi deg denne store tilgjengeligheten av av brukt optikk. Skulle jeg sagt hva det nest beste er så hadde jeg sagt Canon, med tanke på også på tilgangen av brukt tilbehør. Hadde styrt unna alt annet, også slike tulleanbefalinger som Pentax K-r. Men som sagt, Nikon er best å brukt. Det er jo i tillegg best på nytt. ...og ellers går det bra? Du tok forresten feil, Tomsi. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 Du tok forresten feil, Tomsi. Solen har jo gått ned, så da dukker trollene opp Det er egentlig bare en av to alternativer man bør velge når man kjøper fotoutstyr. Enten så kjøper man det man selv liker og har en god magefølelse for, eller så kjøper man de alle kompisene sioer man skal kjøpe. Til sistnevnte gruppe, er det bare en ting å si Bææææææææ! Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 Du tok forresten feil, Tomsi. Jepp, mange latente fanboys her nå ja Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 Nikon D300 som et alternativ her til 4000,- er eksepsjonelt bra tilbud. Men å avfeie K-r, kalle det for et tulleforslag er... vel ikke særlig fornuftig. Er veldig glad i merket men man kan ikke si at andre merker ikke duger av den grunn Lenke til kommentar
Solosuper Skrevet 3. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2012 Så ... kom igjen finn, få ut noen annonser til salgs. Vil ta bilder i hele morgen. 3000 kamera hus linse solblender lader batteri ekstern blits lite brukt. Jada jeg tror på julenissen. Lenke til kommentar
Kjell75 Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 Tja, det ligger et Pentax K-x med to objektiv,derav et WR objektiv til 4500,- på Finn... Lenke til kommentar
torve Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 Så ... kom igjen finn, få ut noen annonser til salgs. Vil ta bilder i hele morgen. 3000 kamera hus linse solblender lader batteri ekstern blits lite brukt. Jada jeg tror på julenissen. http://www.japanphoto.no/product/dreamscreen-manuelt-lerret/pentax-k-r-m-18-55mm-d-al-sort-inkl-pentax-af-200-fg-blitz/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå