Gå til innhold

brukt speilrefleks hvilket? nikon som er best?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har selv ett nikon D90 (mitt første speilrefleks). Kan ærlig innrømme at det var ganske komplisert i begynnelsen, men fikk god hjelp av ei venninne slik at jeg slapp å lese de millioner sider med instrukser som fulgye med.

Jeg bestilte på nett og fikk det mye billigere enn butikk.

Men har hørt at du får mer for pengene om du kjøper ett annet merke feks canon.

Men Nikon er supre kameraer og jeg har i allefall ikke angret et sekund på kjøpet:)

D3100 virker som et mye bedre kamera enn D40, selv om det sies at man får mye for pengene.

Jeg la heller litt mer penger i førstegangs kameraet mitt fordi jeg viste at jeg kom til å bruke det mye. istedenfor å kjøpe ett billigere og enklere som jeg kom til å gå lei av og måtte bytte ut.

Er du foto-interessert anbefaler jeg deg å ta det mest avanserte kameraet med best spesifikasjoner selv om det koster noen kroner mer :)

Lenke til kommentar

kjektat dere som kan orker å hjelpe enda en noob på foto. som vanlig stiller jeg meg i den køen som ikke vil bruke så mye penger på første kameraet og linsen, litt fordi jeg vil bruke det en stund å se om jeg kommer til å fortsette med dette. og at det nett har vært jul og da er jo lommeboken gått litt ned i vekt.

ser for meg brukt til ca en pris opp mot 3 lapper. vet jeg da evt må ha litt flaks før det dukker opp noe.

eos 400d er det mange rimelige brukte. er det noe kamera? vet ikke hvorfor men jeg tenker hele tiden nikon. gøler det er det jeg vil ha. selv om eos er canon. takk for at dere gidder.

Lenke til kommentar

Du kan gjøre gode kupp hvis du følger med litt, det finnes fine tråder her på forumet som mange av brukerne pleier skrive i når det er kupp på bruktmarkedet eller noen luringer det ute, det er også en tråd som omhandler gode tilbud fra butikker.

Du kan også sjekke team biathlon for gjennomsnittlige brukt priser på kamerautstyr, så du har en formening om hva du burde betaler for kameraer.

Og et siste råd, er det en "røverpris" så er det garantert en røver, eller "er det for godt til å være sant så er det helt sikker ikke sant" :)

Når det gjelder kameraer så er Nikon D90, D3100, D5000 og Canon 450D, 500D, 40D, 50D helt greie brukt kjøp som leverer omtrent like gode bildekvaliteter som dagens kameraer.Objektiver er også noe og tenke på, de normale kit-objektivene som pleier å følge med er ikke kjempegode og spesielt Canon 18-55 uten IS i benevnelsen ikke spesielt bra.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Vel, jeg har et Canon EOS 1000D du kan få kjøpe, med standard kit-objektiv 18-55 IS :) Har oppgradert til 600D (mest pga video), og prøver å bli kvitt det gamle ;)

billig da eller ?

Siden salg ikke er lovlig på forumet anbefaler jeg dere og ta dette PM "personlig melding"

Edit: ta heller og spør her etterpå om det du har får tilbudt er et greit kjøp eller ikke, og når det gjelder Canon så er det viktig og få med CD-platen så du får brukt alle de gode programmene som følger med Canon siden du ikke får lastet de ned ellers.

Endret av Nautica
  • Liker 1
Lenke til kommentar
vet ikke hvorfor men jeg tenker hele tiden nikon

Da er det nok best å kjøpe Nikon. Eller kan det bli en nedtur å kjøpe noe annet, du blir aldri fornøyd.

Kjenner en som har det sånn. Nevner hver gang at han angrer på merket han valgte, og er aldri fornøyd..

Jada, så lenge du har riktig merke så er jo det det viktigste. Om du har evner til å bruke kameraet komme selvfølgelig i andre rekke. Sånn om lys og linser og lokker og sånn ække så viktig ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Da er det nok best å kjøpe Nikon. Eller kan det bli en nedtur å kjøpe noe annet, du blir aldri fornøyd.

Kjenner en som har det sånn. Nevner hver gang at han angrer på merket han valgte, og er aldri fornøyd..

Jada, så lenge du har riktig merke så er jo det det viktigste. Om du har evner til å bruke kameraet komme selvfølgelig i andre rekke. Sånn om lys og linser og lokker og sånn ække så viktig ;)

"Alle" vet jo at så lenge det er Nikon så blir det automatisk gode bilder ;)

Lenke til kommentar

som emnetittelen spør :)

ser for meg brukt nikon d60 eller 3100 ?

er d40 noen å satse på? canon eos 1000 er vel som et d40 ?

har rett og slett ikke peiling :)

hjelp :)

Hadde vel gått for enten D40 eller det mer moderne og med bedre sensor D3100! D40 får du vel på bruktmarkeder for rundt 1000-1500, og D3100 for rundt 3000! Små og hendige saker begge de to! Skal du ha noe bedre så sats på D90, den synker i pris nå og er du heldig får du tak i en brukt for rundt 4000! :cool:

Lenke til kommentar

"Alle" vet jo at så lenge det er Nikon så blir det automatisk gode bilder ;)

Ja, blir det ikke det da? Det er nok akkurat det samme hva han velger. Men om han hele tiden tenker på Nikon så er det jo innlysende at han har lyst på det. Å kjøpe noe annet enn det man har lyst på tilfredstiller ikke lysten, suget blir ikke dempet og man har hele tiden den tanken i "bakhodet". Hvis du har lyst på kaffe så kjøper du ikke te fordi en eller flere sier at te er bedre? Begge er jo basert på varmt vann..

Legg forøvrig merke til at jeg ikke nevner merker, andre enn Nikon som TS jo hele tiden tenker på.

• Liker 1
Lenke til kommentar

hva med et brukt 400d hus til 1000 kroner pluss denne nye linsen til 1500 kr ?

Min lenke

hvordan ser rekken ut på canon? kom 400d før 1000 d ? virker jo slik om tallene går oppover jo nyere dem er.

400D er et relativt gammelt hus, men det tar absolutt gode bilder. Det mangler ekelte ting som er blitt vanlige på de mer moderne husene(stor lcd skjerm, ny type lysmåling, video osv..) Jeg ville heller sett etter en 500D og kanskje til nød en 450D.

Canon sin kameralinje ser slik ut:(rangert fra laveste modeller til de øverste) Sjekk også denne linken på vikipedia for årstall på de forskjellige modellene.

1000D, 1100D

350D, 400D, 450D, 500D, 550D, 600D

60D

10D, 20D, 30D, 40D, 50D

7D

5D, 5DII

1D serien

NB: legg merke til at 60D er plassert under de andre kameraene i xxD serien. Selv om kameraet har samme benevning er det mange som hevder at det ligger under de tidligere xxD modellene. 60D ble flyttet ned for å gjøre gapet opp til 7D større. Man kan si at den tidligere xxD serien er splittet opp i to nye serier bestående av 60D i den lave enden og 7D i den øvre enden.

Endret av to88he
Lenke til kommentar

Om du hadde lest tråden fo2re, så hadde du nok sett at trådstarter selv bringer inn Canon. Og at den siste som linker til nevner 400D er trådstarter.

Når det gjelder Canon kan man jo godt kikke på wikipedia, eller så kan man hente infoen fra Canon selv. De har en fin avdeling på nett som kalles "Canon camera museum", og der kan man gå inn å lese om kameraet man lurer på. F.eks. om 400D, som trådstarter lurer på. Man kan enda lese spesifikasjonene til kameraet, så slipper man å lure eller bruker masse tid på å lete det opp andre steder.

Endret av pybalto
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...