Gå til innhold

Forskjell på HD 7950 og HD 7970 og hvilket merke bør jeg velge?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

7970 Yter bedre enn lillebror 7950 og gir ca 5% mer for pengene om det måles opp mot ytelse - pris.

Når det gjelder hvilket merke av de to du skal velge så bør du kjøpe det du har mest lyst på, personlig velger jeg en god kjøleløsning som feks XFX har og prøver personlig å styre unna MSI sine løsninger.

Har du pengene så bør man kjøpe 7970 kombinert med andre gode pc komponenter, da har man knall ytelse i 1 - 2 år.

Ønsker man å være noe mer økonomisk velger man enten 7950 eller venter til det går ned i pris eller kommer en billigere model som gir den ytelsen man behøver.

Lenke til kommentar

7970 Yter bedre enn lillebror 7950 og gir ca 5% mer for pengene om det måles opp mot ytelse - pris.

Når det gjelder hvilket merke av de to du skal velge så bør du kjøpe det du har mest lyst på, personlig velger jeg en god kjøleløsning som feks XFX har og prøver personlig å styre unna MSI sine løsninger.

Har du pengene så bør man kjøpe 7970 kombinert med andre gode pc komponenter, da har man knall ytelse i 1 - 2 år.

Ønsker man å være noe mer økonomisk velger man enten 7950 eller venter til det går ned i pris eller kommer en billigere model som gir den ytelsen man behøver.

Jeg ville også vært forsiktig med å velge den beste kjøleløsningen på markedet (Twin Frozr) :whistle:

Endret av Jaffacake
Lenke til kommentar
og prøver personlig å styre unna MSI sine løsninger.

MSI sine løsninger? Vet du noe vi andre ikke har fått med oss?

Stort sett så er MSI ikke akkurat kvalitet i mine øyne , selskapet har /hadde en relativ høy felratio på hovedkort og har mange gode historier om valg av ymse komponenter som svikter relativt kjapt som for eksempel kondensatorene som ble brukt før.

Sånn sett så har det gjentatt seg flere ganger at kvalitetssikringen ikke akkurat er verdens beste heller , har sett noen tilfeller av kjølere på skjermkort som ikke akkurat har vært påmontert som de skal og som dermed har gitt kortene høyere temperatur enn det man behøver.

Tomshardware sin test av Xfx 7950

Edit : Som dere ser så er det ikke kjøleløsningen til MSI som jeg er direkte skeptisk til, det er mange andre faktorer.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Stort sett så er MSI ikke akkurat kvalitet i mine øyne , selskapet har /hadde en relativ høy felratio på hovedkort og har mange gode historier om valg av ymse komponenter som svikter relativt kjapt som for eksempel kondensatorene som ble brukt før.

Sånn sett så har det gjentatt seg flere ganger at kvalitetssikringen ikke akkurat er verdens beste heller , har sett noen tilfeller av kjølere på skjermkort som ikke akkurat har vært påmontert som de skal og som dermed har gitt kortene høyere temperatur enn det man behøver.

Tomshardware sin test av Xfx 7950

Edit : Som dere ser så er det ikke kjøleløsningen til MSI som jeg er direkte skeptisk til, det er mange andre faktorer.

Det er stort sett AMD-hovedkort MSI har brukt dårlige komponenter på, de har en lang historie med å lage toppdesign for skjermkort:

GTX 275 Lightning, GTX 460 HAWK Talon Attack, GTX 465 Golden Edition, GTX 470 Twin Frozr II, GTX 560 Ti HAWK, GTX 570 Twin Frozr III PE/OC, GTX 580 Lightning

HD 5870 Lightning, HD 6950 TF3/PE, HD 6970 Lightning

XFX derimot har en rimelig sketchy historie og rykte, 7950-kortet deres er bra, men tidligere har de kuttet kraftig på spenningsregulering og har hatt svak kjøling av kortene sine. Mange design har også fjernet spenningsregulering i software og kvalitetskontrollen har vært rimelig laber der en kompis har sendt inn to 5850-kort der vifta feilet en gang og RAMen sviktet på neste kort i tillegg til at vifta gikk som en jetmotor.

OT:

Eneste 7950-modell som ikke er noe særlig i mine øyne er Powercolors PCS+ som kommer uten VRM- og VRAM-kjøling

Eneste 7970-modell som ikke er noe særlig er XFX' Dual Dissipation som mangler kjøling av VRM og VRAM.

Kjøper du et kort til denne prislappen burde slikt være standard.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hva med dette kortet: http://www.komplett....aspx?sku=743410 Noen som kan si noe om dette er bra med tanke på kjøling osv? Er ett av de dyreste 7970 kortene tilgjengelig så man skulle tro at det er et topp kort?

Hvis ikke, isåfall hvilket 7970 er mest verdt pengene? Tenker da på det som gir best kjøling, ytelse osv for pengene, ser at det har kommet haugevis av forskjellige iløpet av en kort periode. Har selv planer om å kjøpe et 7970, men pga dette har jeg problemer med å velge den "riktige typen".

Endret av San22_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...