Hei Sveis Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Oppgraderte til Canal Digital Super 70 som er 70/10, men jeg får bare 22/7. Hva kan være feil? Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 - Langt fra sentral - Dårlig kabel - Overbelastet sentral Det kan være så mangt. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 2. februar 2012 Del Skrevet 2. februar 2012 (endret) Det kan være flaskehals etter modem. Enkelte routere eller IP-telefonadapter vil bremse disponibel hastighet. Det kan også være annen trafikk på ditt LAN eller trådløsnett som okkuperer deler av båndbredden. Endret 2. februar 2012 av Jan Skrotnes Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 2. februar 2012 Del Skrevet 2. februar 2012 Det er mange mulige årsaker - men den aller mest typiske feilårsaken er nok et trådløst nettverk som er for dårlig til å overføre trafikken fort nok. I første omgang bør du prøve å koble til via kabel og teste hastigheten på nytt på f.eks. tptest.se Hvis du da får noenlunde korrekt hastighet så er det trådløs-forbindelsen din du må utbedre dersom du skal få full utnyttelse via trådløst nettverk også. -Stigma Lenke til kommentar
Cruentus Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 Tar du f.eks jessheim sin server på test i speedtest.net så får jeg dårlig hastighet. Jeg har selv Super 70/10 men dette er resultatet mitt ved test Lenke til kommentar
Hei Sveis Skrevet 13. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2012 Takk for svar alle sammen. Jeg koblet dataen direkte til modemet nå med kabel, og maks hastighet ned bar 30Mb/s, langt fra de 70Mb/s som jeg betaler for. Sendte en e-post til CD, avventer svar. Lenke til kommentar
Cruentus Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Takk for svar alle sammen. Jeg koblet dataen direkte til modemet nå med kabel, og maks hastighet ned bar 30Mb/s, langt fra de 70Mb/s som jeg betaler for. Sendte en e-post til CD, avventer svar. Snakk direkte med de på nettsiden.Går fortere det. Lenke til kommentar
Hei Sveis Skrevet 16. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2012 Gjorde det og ingen feil ble funnet da. Fikk en mail i går om at nytt modem er sendt fordi det ble funnet feil på det jeg har. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå