severman Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 (endret) Hei Hei som sakt sitter på en dell studio nå og BF3 går ikke så fryktelig bra Har laget en list på komplett som kommer på 16.8k Men noen av delene virker drastiske... Komplett link Det jeg er ute etter er en pc som kan holde til dagens spill og evt noe frem i tid. skal kjøpe nå så tenkte hvorfor ikke gå stort med en gang, vil virkelig ha noen inn blikk av hva dere syns mvh Severman Redigert kl 21:56 okey lest noen kommentarer og oppgradert lista og mye ned i pris kan jeg se komplett Endret 1. februar 2012 av severman Lenke til kommentar
oddsmurf Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Ikke kjøp dominator brikker, du får billigere. Du trenger heller ikke det hovedkorte, dette f.eks holder lenge. Du bør og vurdere om du trenger en 2600k, til gaming er det nesten ingen forskjell fra i5 2500k. Legg heller pengene dine i et bedre skjermkort, HD 7970/HD7950 f.eks. Kabinett er ganske individuelt, men personlig ville jeg valgt et annet. Lenke til kommentar
010011110100110101000111 Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Hovedkortet kan lett byttes med Asus P8Z68 V-Pro Gen3 uten noe ytelses tap. Rammen er unødvendig dyr, Corsair Vengeance er like gode brikker til en hyggeligere pris. Prosessoren vil jeg ikke si er verdt pengene i forhold til i5 2500K. Andre komponenter får andre som kan mer bedømme. Lenke til kommentar
Rakett1 Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Hei severman Dette ser ut som et solid oppsett,men du kan gå ned til en intel 2500K da du mest sannsynlig ikke trenger "hyper threading" til gaming. Ville også ha tatt et 7950 istedenfor GTX 570. Det koster litt mer, men er kjappere enn GTX 580. Det koster 400kr mer enn det skjermkortet du har valgt nå. Lykke til! Lenke til kommentar
Phyltre Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 (endret) Vel greitt nok oppsett og det koster å være kar. Ville vel selv valgt en i5 2500k cpu istedet og brukt pengene som blir til overs å kjøpt ett Radeon 7950 kort evnt ett 7970 kort. Ville eller gått for lowprofile RAM og en Noctua D14 kjøler RAM: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=641124 Kjøler: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=512803 Skjermkort: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=660509 Ellers, hmm kanskje tatt å sammen ligne prisene med Dustin f.eks men det er opp til deg. Såvidt jeg husker er Dustin omtrent like billig eller billigere, samt koster 99 kroner i frakt hvis man handler over ett visst beløp eller .no. Kan også spare noen kroner på å gå for en litt mindre Strrømforsyning. Trenger ikke 850 watt med mindre du skal trøkke i 2 - 3 skjermkort Endret 1. februar 2012 av Phyltre Lenke til kommentar
severman Skrevet 1. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2012 Det dere sier om i5 og i7 Jeg liker å drive med video redigeing (after efect etc) og 3D (Cinema 4D Studio) og har hørt i7 er mye bedre på rendering tid etc Lenke til kommentar
Rakett1 Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Da burde du gå for en i7 2600K. Helt klart. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 (endret) hei kan vel starte med å si at hovedkortet du har valgt er mer for se som skal drive med flytende nitrogen og flytende helium konkurranseoverklokking, ett Asus P8Z68-V /gen3 vil gi deg samme ytelse i spill prosessoren kan byttes til en i5 2500K, den yter likt i spill som i7 2600k, men mangler hyperthreading, hyperthreading brukes kun i de færreste spill og kommer mest sannsynlig ikke til å bli brukt noe særlig mer i den nærmeste fremtid Dominator minne vil ikke gi deg noen ytelsesboost i systemet fremfor for eksempel Corsair vengeance, brikkene er også litt høye hvis du skal bruke store luftkjølertårn i fremtiden med de sparte pengene vill jeg satset på ett HD 7950 fremfor ett GTX 570 strømforsyningen du har valgt er ikke modulær, dette betyr at det kan være veldig slitsomt med kabelryddinga di på baksiden av PCen (snakker av erfaring med en TX 950), jeg ville gått opp litt i pris til en HX 750 eller HX 850 du trenger ikke noe "upgrade bundle kit" til SSDen, SSDen festes bare i vanlige "hyller" i kabinettet, når det kommer til software finnes det gratis rundt om kring på nettet Edit: ser at mye av det jeg sa har blitt sagt... slik går det når man bruker lang tid på innlegget... uansett, jeg kan anbefale dustinhome.no, de er litt billigere enn komplett, men de har like god service Endret 1. februar 2012 av olestokk Lenke til kommentar
severman Skrevet 1. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2012 @olestokk takk for tipse men mener du fortsatt i5 i stede for i7 når jeg nevnte med video redigering og 3d animering som cinema 4D? Lenke til kommentar
oddsmurf Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Gå for i7 du, i5 er like god på gaming, men blir utklasert på videoredigering etc. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 @olestokk takk for tipse men mener du fortsatt i5 i stede for i7 når jeg nevnte med video redigering og 3d animering som cinema 4D? nei, gå for i7 du jeg var så utrolig treg med å skrive innlegget mitt, jeg starta å skrive før det hadde kommet noen andre innlegg, så... hehe, jeg er tydeligvis utrolig treg :/ Lenke til kommentar
severman Skrevet 1. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2012 oppdatert list av oppsett Komplett Jeg vet det er komplett men lettes og vise Lenke til kommentar
oddsmurf Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Jeg sier go for it, men dersom du kjøper Phantom 410 bør du og kjøpe støvfilter, det følger ikke med. Lenke til kommentar
severman Skrevet 1. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2012 Syns det er forferdelig og finne kabinett, Noen som har noen forslag til ett godt kabinett? med god luft strømning og "cable management" så det ser ryddig og fint ut, skal på TG så er jo kult og vise frem Lenke til kommentar
Rakett1 Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Ser kjempebra ut, lykke til med byggingen;)) Lenke til kommentar
oddsmurf Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 (endret) Syns det er forferdelig og finne kabinett, Noen som har noen forslag til ett godt kabinett? med god luft strømning og "cable management" så det ser ryddig og fint ut, skal på TG så er jo kult og vise frem Tonnevis. Fractal Design Define R3, Obsidian 650D, CM 690 2 advanced, HAF 912 PLUS, CM storm scout, CM storm trooper, og mer jeg ikke kommer på i farta. Lykke til med bygginga, og lykke til med TG. Endret 1. februar 2012 av oddsmurf Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 regna ut bare sånn for morroskyld at du sparer ca. 1000kr på dustinhome, fant ikke skjermen, men bare la til prisen den kosta på komplett Lenke til kommentar
severman Skrevet 1. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2012 regna ut bare sånn for morroskyld at du sparer ca. 1000kr på dustinhome, fant ikke skjermen, men bare la til prisen den kosta på komplett Vel det må jeg si hørtes veldig fint ut, men kom med forslag til oppgradering max er 16k så har jo fortsatt litt og bruke Lenke til kommentar
Eeperzip Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Ville gått for dette, tror jeg: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=741909#info. Koster et par hundrelapper mer, men som DailyTech skriver: "For those who do pony up the cash for a Radeon HD 7950, according to AnandTech the Sapphire HD 7950 Overclock Edition proved significantly superior to the XFX R7950 Black Edition Double Dissipation, with much cooler running temps and slightly better performance." Er i samme situasjon som deg, og legger inn en bestilling til uka. Tror også 7950 er det beste kjøpet akkurat nå. Ellers ser oppsettet ditt flott ut, men trenger du egentlig en SSD? Tygger litt på det selv, men det gjør vel egentlig ikke noe annet enn å starte opp pc-en din kjappere, og er det egentlig verdt 1700 spenn? Men andre vet mer om dette enn meg. Skal investere i en Dell U2711 selv, gleder meg som en unge Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Ville gått for dette, tror jeg: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=741909#info. Koster et par hundrelapper mer, men som DailyTech skriver: "For those who do pony up the cash for a Radeon HD 7950, according to AnandTech the Sapphire HD 7950 Overclock Edition proved significantly superior to the XFX R7950 Black Edition Double Dissipation, with much cooler running temps and slightly better performance." Er i samme situasjon som deg, og legger inn en bestilling til uka. Tror også 7950 er det beste kjøpet akkurat nå. Ellers ser oppsettet ditt flott ut, men trenger du egentlig en SSD? Tygger litt på det selv, men det gjør vel egentlig ikke noe annet enn å starte opp pc-en din kjappere, og er det egentlig verdt 1700 spenn? Men andre vet mer om dette enn meg. Skal investere i en Dell U2711 selv, gleder meg som en unge du har satt opp ett sitat om sapphire sittkort, men du linket til powercolor sitt kort... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå