Sk!ppy Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Hei! Driver på med et kontaktskjema til nettsiden min, før jeg kom på at serveren min har ikke konfigurert mail-instillingene. Derfor funker ikke mail() funksjonen til php. Hvordan kommer jeg om dette? Tenkte smtp bør funke fint, men jeg har jo ingen smtp server å bruke heller... Lenke til kommentar
FraXinuS Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Du kan bruke smtp.gmail.com hvis du har en gmail-konto. Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 1. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2012 (endret) Det hørs bra ut!Koden min er $reciever = '-'; $subject = 'Mail fra kontaktskjema, Navn: '. $_POST['name']; $message = $_POST['message']; $headers = 'From: '.$_POST['email']. "\r\n" . 'Reply-To: '.$_POST['email']. "\r\n" . 'X-Mailer: PHP/' . phpversion(); ini_set ( "SMTP", "smtp.gmail.com" ); mail($to, $subject, $message, $headers); echo '<p class="success">Mailen din har blitt sendt.</p>'; Problemet er at alle eksemplene jeg finner med smtp krever at jeg har et tilleg installert på serveren. Endret 20. juni 2015 av Sk!ppy Lenke til kommentar
FraXinuS Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Jeg bruker msmtp på min server. Da legger jeg bare til: sendmail_path = "/usr/bin/msmtp -t" i php.ini så kan jeg sende mail på vanlig måte med mail() funksjonen. Hvis du ikke har mulighet til å installere ting på serveren din, kan du bruke f.eks. Swift Mailer eller PHP Mailer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå