Ole. Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Hei! Jeg har en PC som jeg vil bruke til å vise film på TV og spille av musikk på surroundanlegget mitt. Jeg har et Geforce MX2 skjermkort med s-video-utgang på og SB Live! lydkort. Jeg trenger kabler som er ca. 15m. Jeg har sett at Clas Ohlson har s-video kabler som er 25m. Er det noen som har erfaring med de kablene og de lengde? Vil det bli mye kvalitetstap på film eller lyd? Må jeg har overgang fra s-video kabel til Scart? Kan noen forklare meg alt hva jeg trenger? Setter veldig stor pris på all hjelp jeg kan få! Ole Lenke til kommentar
Nemon Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Tror ikke det skal bli nå problem med den lengden på kabeln, kjenner folk som bruker kabler på minst 15 meter, og det er ikke noe problem i hvertfall. Ellers så trenger du denne s-video til scart overgangen. Lenke til kommentar
Star Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Har bare positivt og si om denne ledningen. Funker helt perfekt, min Sony Tv har svideo i front så jeg bruker ikke scart, men det er jo ofte en fordel og ha d bak i tv`n:) Lyd er jo heller ikke no problem, ettersom man tar jack / rca kabler og plugger i den grønne på lydkortet og i forsterkeren:) d jorde jaffal jeg, kan jo bruke den svarte også i know Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Før du kaster bort mye penger på kabler, har du testet at PCen funker mot TVen, tåler TVen din S-video signalt, det er mange som har problemer med dette, bare lest nedover på disse sidene. Når det gjelder lyden, så vil jeg anbefale at du bruker en digital kabel, så tapet av signalet blir minimalt. det jeg kunne se av ditt lydkort så trenger du en optisk 3.5mm tilkopling, men jeg fant ingen som var lange nok. Men det skal finnes skjøter for Toslink tilkoplinger (som er tilkoplingen til forsterkeren). Hvis du ikke fikk med den optiske kablen med lydkortet kan du bruke denne fra elfa (gå til www.elfa.se/no og legg inn artikkel nummer: 46-908-14 og for videre kabel: 46-905-90 (10 meter) denne er litt tynn, så den kan være ekstra utsatt for skader, men er den billigste, men en som er litt mer beskyttet er denne: 46-906-32 (men kommer i maks lengder på 5 meter). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå