Whiterabbit Skrevet 12. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2012 Ingen hindret jødene å få barn med andre jøder, ingen hindret armenerne å få barn med andre armenere, ingen hindret indianerne å få barn med andre indianere, ingen hindrer palestinerne å få barn med andre palestinere, ingen hindrer tibetanerne å få barn med andre tibetanere. Almen konsensus - tross at du og enkelte andre er uenige - er at noen folkeslag ble hindret. De ble hindret ved folkemord, fordrivelse og deportasjoner. Du kan ikke få barn hvis du er død, eller hvis du ikke er fri til å bosette deg sammen med den du vil ha barn med. Enn så lenge er ikke hvite som etnisk gruppe utsatt for dette. Geir Hvem sikter du til nå Geir? Det er ikke jeg som benekter holocaust, det er runinhos definisjon som benekter folkemord. Han sa at alt handlet om muligheten til å få barn, folkemordkonvensjonen definerer flere kriterier. Og så sier du at man må være en nazistsomvildrepeseksmillionerjøder om man mener hvite folkegrupper har rett til å eksistere på lik linje med andre folkegrupper. Dette er definisjonen på folkemord, jeg foreslår at dere gidder å lese den: Generally speaking, genocide does not necessarily mean the immediate destruction of a nation, except when accomplished by mass killings of all members of a nation. It is intended rather to signify a coordinated plan of different actions aiming at the destruction of essential foundations of the life of national groups, with the aim of annihilating the groups themselves. The objectives of such a plan would be the disintegration of the political and social institutions, of culture, language, national feelings, religion, and the economic existence of national groups, and the destruction of the personal security, liberty, health, dignity, and even the lives of the individuals belonging to such groups. 1 Lenke til kommentar
traveldag Skrevet 12. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2012 Påstår du at en organisasjon som forfulgte og brukte vold mot personer som jobbet for flerkulturelle ville hatt samme muligheter til statsstøtte som organisasjoner som forfølger og bruker vold mot pro-hvite? Jeg tviler på at en organisasjon ville fått statsstøtte om målet var vold, uansett hvilken rettning. premissene ligger der i lovverket, og holder du deg innenfor de rammene så får du støtten. Sånn er det. Tvangsintegrering av indianere og samer er forbudt. For hvite er det påbudt. Lærte du ikke noen ting av den andre tråden? det er kun forbudt for andre. Om samene ønsker å integrere seg, så står de fritt til det. Om samen i lavvoen 5 meter fra den andre samen ønsker seg en arabisk kone/mann, så står han vel fritt til å velge dette så lenge det er frivillig? en annen nasjon eller makt kan derimot ikke påtvinge noe slikt. Sånn er det også med det norske samfunnet, der en annen nasjon ikke kan påtvinge deg og samfunnet noe slikt. Har du fortsatt ikke lært deg forskjellen på en stat og et folk? Norge er en stat. Nordmenn er et folk. Urfolks rettigheter forhindrer staten Norge i å tvangsinntegrere samefolket. Folket nordmenn kan man åpenbart tvinge til å være flerkulturelle. Og det Norske folket er å regne som organisert i staten Norge, og har rettigheter gjennom grunnloven. Samefolket hadde ikke denne muligheten, men har fått den gjennom urfolkrettighetene. Du kan jo fortelle meg den praktiske forskjellen mellom at en samenabo får seg arabisk kone, eller at din egen nabo får seg arabisk kone? Ingen hindret jødene å få barn med andre jøder Hvordan tror du livet var i konsentrasjoneleirene? Helt jævlig, men i følge runinho var det ikke folkemord. Folkemord er det visst bare når man hindrer folk å få barn. Eller, det er mulig den regelen gjelder bare for hvite. Vi får vente og se hva han svarer. Så det var ingen form for separasjon i konsentrasjoneleirene? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 12. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2012 Hvem sikter du til nå Geir? Jeg sikter til ditt eksplisitte utsagn: Ingen hindret jødene å få barn med andre jøder, ingen hindret armenerne å få barn med andre armenere, ingen hindret indianerne å få barn med andre indianere, ingen hindrer palestinerne å få barn med andre palestinere, ingen hindrer tibetanerne å få barn med andre tibetanere. Det er ikke jeg som benekter holocaust, det er runinhos definisjon som benekter folkemord. Han sa at alt handlet om muligheten til å få barn, folkemordkonvensjonen definerer flere kriterier. Hvis du ikke benekter holocaust, mener du at dette ikke hindret jødene i å få barn med andre jøder? Og så sier du at man må være en nazistsomvildrepeseksmillionerjøder om man mener hvite folkegrupper har rett til å eksistere på lik linje med andre folkegrupper. Nei, hvor sa jeg det? Jeg kommenterte ditt utsagn om at ingen hindret jødene å få barn med andre jøder. Jeg kommenterte ikke hvite folkegruppers rett til eksistens, jeg påpekte at de så langt ikke har vært utsatt for tilsvarende massedrap og deportasjoner som enkelte av de andre gruppene. Som etnisk gruppe, det finnes historiske unntak. Dette er definisjonen på folkemord, jeg foreslår at dere gidder å lese den: Jeg er ikke uenig i Lemkins deifinisjon, men jeg er uenig i at det finnes en koordinert plan. Geir Lenke til kommentar
Whiterabbit Skrevet 12. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2012 Påstår du at en organisasjon som forfulgte og brukte vold mot personer som jobbet for flerkulturelle ville hatt samme muligheter til statsstøtte som organisasjoner som forfølger og bruker vold mot pro-hvite? Jeg tviler på at en organisasjon ville fått statsstøtte om målet var vold, uansett hvilken rettning. Så det er lov å støtte voldelige organisasjoner så lenge det volden ikke er målet? Ville det være en selvfølge at et kristent eller muslims trossamfunn fikk beholde statsstøtten om de startet forfølgelse av medlemmer av andre trossamfunn? Og det Norske folket er å regne som organisert i staten Norge, og har rettigheter gjennom grunnloven. Samefolket hadde ikke denne muligheten, men har fått den gjennom urfolkrettighetene. Du kan jo fortelle meg den praktiske forskjellen mellom at en samenabo får seg arabisk kone, eller at din egen nabo får seg arabisk kone? Jeg snakker ikke om "det norske folk". Jeg snakker om folkegruppen nordmenn - en etnisk og kulturell gruppe, ikke en tilfeldig sammensatt populasjon konstruert av en stat. Er den definert i grunnloven? Forskjellen på at en samenabo får seg en arabisk kone, eller at min egen nabo får seg arabisk kone er at det første ikke ser ut til å være et argument for at samene ikke skal ha rett til eget samfunn, mens det siste er et argument for at min etniske gruppes samfunn skal være for alle. Så det var ingen form for separasjon i konsentrasjoneleirene? Det var det sikkert, men poenget her var problematikken i en folkemordsdefinisjon som kun innebærer reproduksjon. Det prøver du nå bevisst å misforstå for å snakke om et historisk folkemord istedet for et pågående. 1 Lenke til kommentar
Whiterabbit Skrevet 12. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2012 Hvis du ikke benekter holocaust, mener du at dette ikke hindret jødene i å få barn med andre jøder? Det gjorde det nok, men ingen bruker DET som hovedargument for at holocaust var et folkemord. Poenget her er runinhos en-kriterie definsjon, er du uenig får du ta det opp med han. Jeg er ikke uenig i Lemkins deifinisjon, men jeg er uenig i at det finnes en koordinert plan. -Antirasister finnes i alle hvite land, og bare hvite land. Dette er altså helt tilfeldig. -Alle ikke-hvite land og bare ikke-hvite land kan stenge grensene i morgen uten at noen beskylder dem for nazisme. Dette er også helt tilfeldig. -Hvis man sier at etniske grupper som tibetanere, palestinere, samer, indanere, aboriginere, somaliere, kinesere og japanere har rett til egne samfunn er det antirasistisk. Hvis man sier at etniske grupper som nordmenn, svensker, dansker, tyskere, grekere og russere har rett til eget samfunn er det rasistisk og nazistisk. Dette er også helt tilfeldig. -Samiske og muslimske skoler er tillatt i norge, men etniske nordmenn plassert i samme klasse kalles -apartheid. Dette er også helt tilfeldig. 2 Lenke til kommentar
traveldag Skrevet 12. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2012 Jeg tviler på at en organisasjon ville fått statsstøtte om målet var vold, uansett hvilken rettning. Så det er lov å støtte voldelige organisasjoner så lenge det volden ikke er målet? Ville det være en selvfølge at et kristent eller muslims trossamfunn fikk beholde statsstøtten om de startet forfølgelse av medlemmer av andre trossamfunn? Du får lese gjennom de linkene du selv postet og se premissene. Hele denne greia startet med at du oppfordret meg til å demonstrere i Oslo med en plakat med noe form for rasistisk innhold, for så å se i regnskapet til organsiasjonene som ville forfølge meg med vold og se at de var kjøpt og betalt av staten. Videre var du ikke i stand til å kunne finne en relasjone i regnskapsloven som viste dette. Du har ikke en gang vist at noen av orgranisasjonene du dikterer får statsstøtte. Og det Norske folket er å regne som organisert i staten Norge, og har rettigheter gjennom grunnloven. Samefolket hadde ikke denne muligheten, men har fått den gjennom urfolkrettighetene. Du kan jo fortelle meg den praktiske forskjellen mellom at en samenabo får seg arabisk kone, eller at din egen nabo får seg arabisk kone? Jeg snakker ikke om "det norske folk". Jeg snakker om folkegruppen nordmenn - en etnisk og kulturell gruppe, ikke en tilfeldig sammensatt populasjon konstruert av en stat. Er den definert i grunnloven? Og hvordan mener du rettigheter som nordmann ikke blir ivaretatt? føler du at du og dine har blitt utsatt mot noe mot din vilje? har noen du kjenner blitt giftet bort eller kjøpt som slave? har noen tatt over din eiendom uten rett til dette? hva er det du egentlig prøver å kommer fram til? skal du prøve å kjøre en juridisk linje for å få gjennom rasismen din, så får du prøve å argumentere for poengene dine. Forskjellen på at en samenabo får seg en arabisk kone, eller at min egen nabo får seg arabisk kone er at det første ikke ser ut til å være et argument for at samene ikke skal ha rett til eget samfunn, mens det siste er et argument for at min etniske gruppes samfunn skal være for alle. Det er ingen forskjell. Ingen andre enn det samfunnet du selv er en del av har tatt denne besluttningen. Om en same ikke vil ha en arabisk kone, er det han sitt valg, men en same kan ikke dra fram urfolkrettighetene for å forhindre at en annen same får seg arabisk kone. Det samme gjelder for deg. Det du prøver å gjøre er å hindre at andre nordmenn nyter noe annet enn sin egen kultur, selv om det er dette de ønsker. Med det rammeverket du prøver å lage gjennom stat/folkegruppe/samfunn så sitter du ikke med annet enn din egen eiendom uansett, og denne styrer du vel selv sist du sjekket? Lenke til kommentar
Whiterabbit Skrevet 12. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2012 skal du prøve å kjøre en juridisk linje for å få gjennom rasismen din, så får du prøve å argumentere for poengene dine. Traveldag, alle folkegrupper har rett til å eksistere. Min også, selv om du ikke ønsker å være en del av den. Det er du som konsekvent argumenterer mot en folkegruppe, ikke meg. 1 Lenke til kommentar
traveldag Skrevet 12. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2012 skal du prøve å kjøre en juridisk linje for å få gjennom rasismen din, så får du prøve å argumentere for poengene dine. Traveldag, alle folkegrupper har rett til å eksistere. Min også, selv om du ikke ønsker å være en del av den. Det er du som konsekvent argumenterer mot en folkegruppe, ikke meg. Du prøver å score poeng ved å kjøre en form for offerolle der alle andre visstnok har rettigheter bortsett fra deg og ditt syn. Når jeg så påpeker at dette ikke er faktum og du fortsatt ikke klarer å argumentere for deg, så bør du vel kanskje se nye veger og akseptere at du får klare deg på lik linje som alle andre? Lenke til kommentar
Whiterabbit Skrevet 12. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2012 Du har ikke en gang vist at noen av orgranisasjonene du dikterer får statsstøtte. Bytter vi argument nå? Hvis du betviler at de mottar pengestøtte er dokumentasjonen her: http://nrk.no/nyheter/distrikt/ostlandssendingen/1.735774 http://www.dagbladet.no/2010/11/16/nyheter/rku/sos_rasisme/innenriks/tjen_folket/14272152/ http://www.regjeringen.no/nb/dep/bld/tema/integrering/frivillighet_innvandrerorganisasjoner_og/tilskudd-til-innvandrerorganisasjoner.html?id=115221 https://www.diskusjon.no/index.php?app=forums&module=post§ion=post&do=reply_post&f=545&t=1413432&qpid=18930766 Har du flere løgner du vil prøve deg på? 2 Lenke til kommentar
traveldag Skrevet 12. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2012 http://nrk.no/nyheter/distrikt/ostlandssendingen/1.735774 Så du mener oppussing av et lokale eid av staten og som leies ut er det samme som statsstøtte? http://www.dagbladet.no/2010/11/16/nyheter/rku/sos_rasisme/innenriks/tjen_folket/14272152/ Og hvordan er så tilstanden her i 2012? leste du artikkelen? http://www.regjeringen.no/nb/dep/bld/tema/integrering/frivillighet_innvandrerorganisasjoner_og/tilskudd-til-innvandrerorganisasjoner.html?id=115221 og så? sa du ikke selv at disse ikke lenger ville få statsstøtte om de gjorde noe voldelig for et par poster siden? Lenke til kommentar
Whiterabbit Skrevet 12. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2012 skal du prøve å kjøre en juridisk linje for å få gjennom rasismen din, så får du prøve å argumentere for poengene dine. Traveldag, alle folkegrupper har rett til å eksistere. Min også, selv om du ikke ønsker å være en del av den. Det er du som konsekvent argumenterer mot en folkegruppe, ikke meg. Du prøver å score poeng ved å kjøre en form for offerolle der alle andre visstnok har rettigheter bortsett fra deg og ditt syn. Når jeg så påpeker at dette ikke er faktum og du fortsatt ikke klarer å argumentere for deg, så bør du vel kanskje se nye veger og akseptere at du får klare deg på lik linje som alle andre? Hvis norge er et flerkulturellt samfunn må folkegruppen nordmenn ha rettigheter på lik linje med andre etniske grupper definert i FNs erklæring om urfolks rettigheter. Hvis Norge skal være nordmennenes samfunn har ingen rett til å kreve at vi skal dele det med alle andre. Vanskeligere enn det er det ikke. 1 Lenke til kommentar
tomkjetil Skrevet 12. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2012 Det nytter ikke å ta brukeren Traveldag seriøst. Den som ikke vet at SOS rasisme har mottatt statsstøtte mangler vanlig allmennkunnskap. Bortkastet tid å diskutere på et slikt grunnlag. 3 Lenke til kommentar
Whiterabbit Skrevet 12. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2012 Så nå hadde jeg visst gitt deg dokumentasjon på det likevel. Rart det der hvordan man kan svare på ting som ikke var der i utgangspunktet. Så du mener oppussing av et lokale eid av staten og som leies ut er det samme som statsstøtte? Du mener blitz betaler markedspris på lokalene? Og hvordan er så tilstanden her i 2012? leste du artikkelen? SOS rasisme mister uberettiget støtte fordi dagbladet skrev om medlemsjuks flere år. De mistet ikke støtten pga. politisk vold. og så? sa du ikke selv at disse ikke lenger ville få statsstøtte om de gjorde noe voldelig for et par poster siden? Nei, jeg sa at INGEN ANDRE enn antihvite organisasjoner ville fått statsstøtte om de drev med politisk forfølgelse. Du dikter jo mer og mer her nå. De sier de er mot rasisme. Egentlig er de bare mot hvite. Antirasist er et kodeord for anti hvit. 2 Lenke til kommentar
traveldag Skrevet 12. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2012 Hvis norge er et flerkulturellt samfunn må folkegruppen nordmenn ha rettigheter på lik linje med andre etniske grupper definert i FNs erklæring om urfolks rettigheter. Hvis Norge skal være nordmennenes samfunn har ingen rett til å kreve at vi skal dele det med alle andre. Vanskeligere enn det er det ikke. Og hva sier rettighetene? jo at ingen kan påtvinge folket det ene og det andre. Samfunnet har da rett til å leve slik de ville gjort om en annen makt ikke hadde sikret seg rettigheter over landet. Hva er det så du blir påtvunget? Har noen tvunget deg til å gifte deg med noen du ikke vil? Har noen tvunget deg til slaveri? Har noen tvunget fra deg din eiendom? Har noen forhindret deg i å eksistere? Har noen forhindret deg i å sikre dine barn eksistens? Lenke til kommentar
traveldag Skrevet 12. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2012 Så nå hadde jeg visst gitt deg dokumentasjon på det likevel. Rart det der hvordan man kan svare på ting som ikke var der i utgangspunktet. Så du mener oppussing av et lokale eid av staten og som leies ut er det samme som statsstøtte? Du mener blitz betaler markedspris på lokalene? Og hvordan er så tilstanden her i 2012? leste du artikkelen? SOS rasisme mister uberettiget støtte fordi dagbladet skrev om medlemsjuks flere år. De mistet ikke støtten pga. politisk vold. og så? sa du ikke selv at disse ikke lenger ville få statsstøtte om de gjorde noe voldelig for et par poster siden? Nei, jeg sa at INGEN ANDRE enn antihvite organisasjoner ville fått statsstøtte om de drev med politisk forfølgelse. Du dikter jo mer og mer her nå. De sier de er mot rasisme. Egentlig er de bare mot hvite. Antirasist er et kodeord for anti hvit. Så igjen, hvordan skal dette bevise at organsiasjoner som ville forfulgt meg med vold om jeg ytret noe rasistisk skulle vært kjøpt og betalt av staten? Det er jo det poenget du prøver å få? Lenke til kommentar
Whiterabbit Skrevet 12. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2012 Så nå hadde jeg visst gitt deg dokumentasjon på det likevel. Rart det der hvordan man kan svare på ting som ikke var der i utgangspunktet. Så du mener oppussing av et lokale eid av staten og som leies ut er det samme som statsstøtte? Du mener blitz betaler markedspris på lokalene? Og hvordan er så tilstanden her i 2012? leste du artikkelen? SOS rasisme mister uberettiget støtte fordi dagbladet skrev om medlemsjuks flere år. De mistet ikke støtten pga. politisk vold. og så? sa du ikke selv at disse ikke lenger ville få statsstøtte om de gjorde noe voldelig for et par poster siden? Nei, jeg sa at INGEN ANDRE enn antihvite organisasjoner ville fått statsstøtte om de drev med politisk forfølgelse. Du dikter jo mer og mer her nå. De sier de er mot rasisme. Egentlig er de bare mot hvite. Antirasist er et kodeord for anti hvit. Så igjen, hvordan skal dette bevise at organsiasjoner som ville forfulgt meg med vold om jeg ytret noe rasistisk skulle vært kjøpt og betalt av staten? Det er jo det poenget du prøver å få? Det er ikke rasistisk å si at alle folkegrupper har rett til å eksistere, inkludert hvite. Det er bare anti-hvite som mener det. At staten betaler støtte til organisasjoner som forfølger pro-hvite og ikke betaler støtte til organisasjoner som forfølger anti-hvite er det bare du som har problemer med å forstå. 1 Lenke til kommentar
Whiterabbit Skrevet 12. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2012 Hvis norge er et flerkulturellt samfunn må folkegruppen nordmenn ha rettigheter på lik linje med andre etniske grupper definert i FNs erklæring om urfolks rettigheter. Hvis Norge skal være nordmennenes samfunn har ingen rett til å kreve at vi skal dele det med alle andre. Vanskeligere enn det er det ikke. Og hva sier rettighetene? jo at ingen kan påtvinge folket det ene og det andre. Samfunnet har da rett til å leve slik de ville gjort om en annen makt ikke hadde sikret seg rettigheter over landet. Hvis du hadde spurt politikerne på stortinget om de satt der som representanter for en etnisk gruppe, hvor mange hadde svart ja? Hvis ingen svarer ja, kan man da hevde at den forsamlingen de sitter i faktisk representerer denne gruppen? 1 Lenke til kommentar
traveldag Skrevet 12. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2012 At staten betaler støtte til organisasjoner som forfølger pro-hvite og ikke betaler støtte til organisasjoner som forfølger anti-hvite er det bare du som har problemer med å forstå. anti-hvit/pro-hvit må være det mest idiotiske du har kommet opp med til nå. Det er du som prøver å strekke praleller for å uskyldiggjøre din egen rasisme, og da er det vel ikke rart at hele greia rakner så fort du prøver å argumentere for det? Lenke til kommentar
traveldag Skrevet 12. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2012 Hvis norge er et flerkulturellt samfunn må folkegruppen nordmenn ha rettigheter på lik linje med andre etniske grupper definert i FNs erklæring om urfolks rettigheter. Hvis Norge skal være nordmennenes samfunn har ingen rett til å kreve at vi skal dele det med alle andre. Vanskeligere enn det er det ikke. Og hva sier rettighetene? jo at ingen kan påtvinge folket det ene og det andre. Samfunnet har da rett til å leve slik de ville gjort om en annen makt ikke hadde sikret seg rettigheter over landet. Hvis du hadde spurt politikerne på stortinget om de satt der som representanter for en etnisk gruppe, hvor mange hadde svart ja? Hvis ingen svarer ja, kan man da hevde at den forsamlingen de sitter i faktisk representerer denne gruppen? Hvordan mener du at du skal argumentere for et eiendomsprinsipp om du ikke bruker land og samfunn på denne måten? Nå står du snart igjen med kun ditt eget individ som du føler ikke er beskyttet. Så igjen, når ble du sist tvunget til å gifte deg eller slaveri? Lenke til kommentar
forglemmegei Skrevet 12. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2012 Jeg vet ikke hva jeg skal si... Jeg er utenlandsk selv og har aldri vært rasistisk, men... Når jeg ser hvor mange innvandrere kommer til Norge, så begynner jeg å forstå rasistene. Vi tenkte at vi kommer til Norge, ikke Afrika eller Asia... Men jeg hørte at det er over 25 % av alle beboere i Oslo er innvandrere, er det ikke det samme? Norsk identitet går tapt mer og mer, slik føler det mange av oss. For et par år siden sporte en av lærerne oss, studenter, om Norge vil ha det så bra som nå etter 10 - 15 år. Kanskje vil det bli problemer (økonomiske, sosiale)? Vi sagt ikke noe, men tenkte - hvorfor kanskje? Dere allerede har! Som sagt en av brukerne ovenfor, det er ikke multikulturell samfunn. Vet ikke hva jeg skal si... derfor kan det bli vanskelig å forstå min innleg. Temaet er aktuellt og nært for meg, men det er vanskelig å snakke om det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå