Runinho Skrevet 5. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 5. februar 2012 Forsåvidt enig med begge. Forskjellen på USA og Sverige, eller Norge for den saks skyld, er at USA ikke slipper inn hvem som helst på asyl, men heller tar imot arbeidsinnvandrere, samt at innvandrere MÅ jobbe, og MÅ integrere seg for å kunne leve godt. I tillegg er det masser av plass i fengslene, og de har et politi som faktisk slår ned på kriminalitet. I Norden eksisterer politiet hovedsakelig for å skrive ut bøter, og fengsler kun for å overbevise og rehabilitere folk bort ifra kriminalitet, selv om de er "criminally insane". Den eneste grunnen til at Breivik ikke rusler ut av enten Dikemark eller Ila om 5-10 år, er antallet han drepte, og all publisiteten rundt saken. Ellers er "injustissystemet", EU-utvidelsen, og asylordningen i Norge bare en revolverende dør for kriminelle opportunister ifra andre land. 3 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 5. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 5. februar 2012 Det har ikke noe med hudfarge det har med at noen religioner og kulturer passer ikke inn i alle land dessverre.. Det største problemet med innvandring.i Europa er at dere har skapt et bur for innvandrere du vill at de integrere seg i samfunn og akseptere deres vaner og verdier samtidig som du aldri tillater å bli ekte nordmenn eller som det sies helt norsk. De blir alltid pakistanere f eks pga etnisitet selv om de har adoptert kulturen helt og selv om de ble født i Norge Tror du Obama ville bli valgt som president hvis han ble kalt kenyansk istedenfor amerikansk? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 5. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 5. februar 2012 Han BLE kalt kenyansk, og muslim, og kommunist og mye annet. 1 Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 5. februar 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. februar 2012 (endret) Det har ikke noe med hudfarge det har med at noen religioner og kulturer passer ikke inn i alle land dessverre.. Det største problemet med innvandring.i Europa er at dere har skapt et bur for innvandrere du vill at de integrere seg i samfunn og akseptere deres vaner og verdier samtidig som du aldri tillater å bli ekte nordmenn eller som det sies helt norsk. De blir alltid pakistanere f eks pga etnisitet selv om de har adoptert kulturen helt og selv om de ble født i Norge Tror du Obama ville bli valgt som president hvis han ble kalt kenyansk istedenfor amerikansk? Tullprat. Har en god venn som er adoptert til Norge som baby, han er mer Norsk en mange av mine etniske Norske venner og jeg ser ikke på han som noe mindre Norsk en meg selv.. Du kan heller ikke sammenligne Norge med et innvandrings land som USA alle i USA utenom innfødte indianere er utlendinger der.. Og skal du komme til Norge som flyktning er det å lære språket og følge lovene krav som SKAL gjennomføres ellers burde man kastes på huet ut av landet, hvis man ikke kan returnere dem så burde de settes i et BUR på Svalbard!! Endret 5. februar 2012 av Dani46 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 5. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 5. februar 2012 Han BLE kalt kenyansk, og muslim, og kommunist og mye annet. Det store flertallet ser ikke på han som noe annet som en amerikaner først. At noe få rasister og politiske fiender sier noe annet er sannt men det er ikke vanen som det er i Europa. Har du borgerskap er du amerikansk først og din etnisitet sist Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 5. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 5. februar 2012 (endret) Han BLE kalt kenyansk, og muslim, og kommunist og mye annet. Det store flertallet ser ikke på han som noe annet som en amerikaner først. At noe få rasister og politiske fiender sier noe annet er sannt men det er ikke vanen som det er i Europa. Har du borgerskap er du amerikansk først og din etnisitet sist Det handler stort sett om hvor lite amerikanerene tror på offesielle kilder. De er vant til å bli løyet til og går til alternativ media. Du kan ikke kreve at nordmenn skal forandre seg, fordi nordmenn har et helt annet syn på nasjonalitet. I USA er det å være amerikaner, som å bli med i en forening. Foreningen har sine prinsipper, men det er ikke sikkert at alle som er medlem har de riktige prinisippene. De er da forrædere som ønsker å ødelegge foreningen, men de er forsatt medlem. I Norge står nordmann for en homogen kultur. Vi er vant til å være like, og er dermed definert nordmann etter noen felles verdier. Det er forsatt slik. En nordmenn skal være åpen, tolerant til andre kulturer, lovlydig, liberal sosialdemokrat, nasjonalistisk til Norge, prate norsk, og glad i natur. Muslimer flest i Norge (men ikke alle) er lite åpne, lite tolerante, bare lovlydige hvis de er kvinner, de er konservative sosialdemokrater, nasjonalistisk til sitt hjemland, prater ikke norsk og tenker ikke en gang tanken på å dra til fjells. Selvfølgelig ser ikke nordmenn på muslimer i Norge som norske, de går jo imot nesten alle verdier nordmenn står for. Den eneste grunnen til at nordmenn prøver å kalle dem norske, er fordi nordmenn skal være åpne og tolerante. Selv de som kaller muslimer norske, mener det trolig ikke. De vet det er noe med dem, som gjør dem ganske unorske. Endret 5. februar 2012 av Camlon 5 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 6. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 6. februar 2012 Enig Camlon, men en bør ikke ta inn folk fra andre land og ikke gi dem fullstendig medlemskap. Norge må finne en vei å akseptere de som er annerledes som mer enn gjester. Det viktigst er å gi dem politiske makt slik at dere kan løse konfliktene mellom de to Ellers finnerderes gjester mer voldsomme måter å finne respekt og høre på deres problemer Så lenge en er bare en pakistani med norsk pass så mener en at de aldri tilhører norsk samfunn og derfor har lite respektfor den Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 7. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 7. februar 2012 Tullprat. Har en god venn som er adoptert til Norge som baby, han er mer Norsk en mange av mine etniske Norske venner og jeg ser ikke på han som noe mindre Norsk en meg selv.. Det som mangler er at det kreves adoptering for en aa bli "norske". En som har et moerkt hud, er religioes, snakker med en liten accent, er konservativt og ikke liker naturen kan aldri bli "norske" selv om de har borgerskap og respektere alle norske lover. Aa bli "norske" er mer enn borgerskap og respekt og kjaerlighet for Norge og deres kultur, det kreves mye mer. Du kan heller ikke sammenligne Norge med et innvandrings land som USA alle i USA utenom innfødte indianere er utlendinger der.. Det finnes ingen utlendinger i USA som har borgerskap. Faktum at det er et innvandre land er en stor fordel til de nye innvandrer og i forhold til europeiske land. Aa bli forskellige og ha stor kjaerlighet for andre land og de gamle landets vaner og skikker er aa bli "helt amerikansk". Vi feirer andre lands spesielle dager og holder et utenlandsk flagg i en haand og en amerikansk flagg i den andre. Jeg har norske og amerikansk flagg og er et medlem til en klubbe som feirer norske tradisjoner og spraak og vi prater om vaare forhold til det gamle landet, uten aa bli fremmede eller "utenlandsk". Det er vanskelig aa sammenligne, det har du rett i. Og skal du komme til Norge som flyktning er det å lære språket og følge lovene krav som SKAL gjennomføres ellers burde man kastes på huet ut av landet, hvis man ikke kan returnere dem så burde de settes i et BUR på Svalbard!! Hvis det bare var aa laere spraak og respektere lovene som ga deg lov til aa bli "norske". Hvis innvandrerne maa kaste bort alle de gamle tradisjoner og kjaerlighet for det gamle landet og bli adoptert for aa bli "norske" saa loeser du aldri problemet. Enten en har full medlemskap i samfunn eller ikke. Har du flere borgere som foeler seg marginalisert og aldri akseptert foerer det til ingenting godt. Lenke til kommentar
Runinho Skrevet 7. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 7. februar 2012 Alle som bor i landet må ha adgang til å bli statsborger av landet. Ellers lager vi en underklasse av slaver. Problemet er at både innvandringspolitikken og UDI, SSB, asylnemda osv. drives av sosialistbyråkrater på ytterste venstre som ønsker å ta inn så mange som mulig, uansett bakgrunn og verdier. Vi må slutte å ta inn kriminelle, terrorister, religiøse ekstremister, og folk med andre verdier enn våre. Kona mi f.eks er født og oppvokst i Rio de Janeiro, Brasil. Men hun og jeg har samme verdigrunnlag, og er på mange måter medlemmer av samme kultur. En amerikanisert, globalisert, sosialliberal, vestlig kultur. Hun er på mange måter mer norsk enn meg. Hun elsker f.eks å gå på ski. Jeg hater alt som har med snø å gjøre. Det landet vårt IKKE trenger er Mullaer og folk som har gått på koranskoler, albansk mafia, tidligere narkoavhengige afrikanske barnesoldater osv. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 7. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 7. februar 2012 En norsk Ronaldinho ville bli fint? Enig, en kan ikke ta inn de som har så mange problemer uten å bare ha mer problemer innvandrer trenge "role models" som viser nye innvandrere hvordan de kan navigere norsk samfunn. Du gjør det med å tiltrekke velutdannede innvandrere først Lenke til kommentar
Runinho Skrevet 7. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 7. februar 2012 En norsk Ronaldinho ville bli fint? Enig, en kan ikke ta inn de som har så mange problemer uten å bare ha mer problemer innvandrer trenge "role models" som viser nye innvandrere hvordan de kan navigere norsk samfunn. Du gjør det med å tiltrekke velutdannede innvandrere først Bare han ikke ser ut som Ronaldinho, så Brasilianerne sier om Ronaldinho at når gud delte ut egenskaper til folk, så glemte han å stille seg i køen for godt utseende, men han stilte seg i køen for talent to ganger. De innvandrerne jeg kjenner er hovedsakelig nord og sør- amerikanere, og asiater. Muslimer har aldri ønsket å ha noe med meg eller noen jeg kjenner å gjøre i voksen alder. Jeg har også null muslimske venner i dag, til tross for at jeg vokste opp i en vennegjeng hvor rundt halvparten var det. De har nesten alle sammen giftet seg med en ifra hjemlandet som går i hijab og burka og triller barnevogn, og har null ambisjoner om å skaffe seg et liv, yrke, eller å snakke norsk f.eks. Muslimske innvandrere er dessverre i stor grad økonomiske flyktninger som ønsker å leve som de gjorde før, men på europeiske velferdsgoder. 1 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 7. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 7. februar 2012 Jeg har også null muslimske venner i dag, til tross for at jeg vokste opp i en vennegjeng hvor rundt halvparten var det. Jeg har muslimske venner i Auckland, men i Norge så hadde jeg en god muslimsk venn som jeg mistet. Hun giftet seg med en mann som nektet henne å prate med gutter, eller å ha facebook eller skype. Da blir det vanskelig å kontakte hverandre. Hun hadde også tatt av hijaben, men nå har hun på hijab igjen. Det er desverre slik at det er nesten umulig for muslimske kvinner å integrere seg i Norge uansett om de ønsker å gjøre det. Og enda verre er at nordmenn bare ignorerer problemet. Hadde dette vært noe etnisk norske kvinner opplevet, basert på kristendom, så ville det vært svære demonstrasjoner. 3 Lenke til kommentar
Runinho Skrevet 7. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 7. februar 2012 Når norske kvinner ikke blir tvangskvotert inn i styrer er det visstnok kvinnediskriminering. Men når muslimske menn, og nærmest en hel muslimsk kultur, ikke lar kvinner være fullverdige mennesker eller ha noen personlig frihet, nei da er det bare "deres kultur". Sannheten er hvite, sosialistiske apologetikere i Norge ikke tør å kritisere noen med en annen hudfarge. Men jøder er hvite, så de kan man herse med som man vil, selv om det bare er 1500 igjen av dem i Norge. 2 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 7. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 7. februar 2012 En intersannt artikkel om religiøs toleranse i Tyskland som ligner norsk tolerans tyskerne fikk politisk asyl i USA In January, Judge Lawrence Berman of Tennessee ruled that Mr. Romeike was being persecuted by Germany for teaching his children at home, a practice forbidden by Germany’s Constitution and that can lead to fines or imprisonment there. Children can be removed by German social services if parents insist on homeschooling. http://www.csmonitor.com/World/Europe/2010/0302/US-grants-German-homeschoolers-asylum.-Will-others-follow Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 7. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 7. februar 2012 Når norske kvinner ikke blir tvangskvotert inn i styrer er det visstnok kvinnediskriminering. Men når muslimske menn, og nærmest en hel muslimsk kultur, ikke lar kvinner være fullverdige mennesker eller ha noen personlig frihet, nei da er det bare "deres kultur". Kanskje vi burde endre loven så den sa at det burde være 40% muslimske kvinner i styrene. Jeg er enig, det er et paradoks og et eksempel på dobbeltmoral. Sannheten er hvite, sosialistiske apologetikere i Norge ikke tør å kritisere noen med en annen hudfarge. Men jøder er hvite, så de kan man herse med som man vil, selv om det bare er 1500 igjen av dem i Norge. Ja, og de tar så sjelden igjen. Det er lett å bruke dem som skurken i konspirasjonseventyrene da. Geir 2 Lenke til kommentar
Runinho Skrevet 7. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 7. februar 2012 Det vanligste med både muslimske gutter og jenter (og enkelte andre asiatiske kulturer også) i Norge er at familien finner en partner til i hjemlandet. Gjerne en de er i familie med. Forby innvandrere henteekteskap med noen ifra hjemlandet, så er mye av denne saken med at integreringen settes til null for hver nye generasjon løst. Hvis folk ifra andre land vil bo i Norge, så bør de også kunne menge seg med, og gifte seg med, landets egen befolkning. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 7. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 7. februar 2012 Det hadde ført til ENORME reaksjoner fra det muslimske miljøet. Husk at dette er en tradisjon som er tusenvis av år gammel, mens Norge ble stiftet i 1905. Det blir litt spesielt om vi skal ta mot muslimer i femti år, integrere de, og så begynne å si at de ikke får lov til å følge en tradisjon som er vanlig over størsteparten av verden bare fordi vi ikke har en bedre plan. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 7. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 7. februar 2012 Har vi ikke en "bedre plan"? Hva ville eventuelt være en bedre plan?? Geir Lenke til kommentar
Runinho Skrevet 7. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 7. februar 2012 Loven ville selvfølgelig ikke få tilbakevirkende kraft. Dersom norske muslimer absolutt ville gifte seg med noen ifra hjemlandet ville de ha "større tilknytning", som UDI kaller det, til det landet, og kunne selvfølgelig flytte tilbake til det landet. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 7. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 7. februar 2012 Sannheten er hvite, sosialistiske apologetikere i Norge ikke tør å kritisere noen med en annen hudfarge. Men jøder er hvite, så de kan man herse med som man vil, selv om det bare er 1500 igjen av dem i Norge. Mange i Venstresiden i Norge finner det lett å kritisere de som er mektige selv om det er rasistiske eller ikke. Amerikanere, jøder og andre mektige grupper er helt ok å karikaturisere og fordømme uten å se på i den konteksten som gjøres med terrorister og kriminnele i samfunnet fordi de undertrykkes Slike svart hvitt tenkning eksistere ikke bare hos de konservative Forsljellen er bare hvilken gruppe som diskuteres Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå