Juleniss1 Skrevet 2. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2012 Et samlet Norge latterliggjorde Siv Jensen når hun dro frem Malmø som skrekkscenario for tre år siden. Det var vel først og fremst svenskene som reagerte, og da særlig beboerne i Rosengård...mens nordmenn var litt flau over hele hendelsen. Jeg tenkte på samme hendelse selv faktisk, da jeg så hvordan Malmø nå betegnes som nordens farligste by. Med en gang kritikk kommer utenfra, setter man seg på bakbeina og sier 'Nei...her er alt fint', men nå kan man ikke benekte annet. Ghettokulturen som vokser opp ved stor import av fattige og uutdannede innvadrere er svært ødeleggende. Og jeg kan ikke helt forstå hvordan man her i Norge kan tillate seg å skape en slik underklasse slik man nå gjør. Vi har nok av eksempler hvordan slike kan ende over hele vest-Europa http://www.youtube.com/watch?v=csOvTKkMBtM 5 Lenke til kommentar
sosialliberal Skrevet 2. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2012 (endret) Viktig å holde tungen i munnen nå slik at vi ikke får samme tendenser som vi så den 22. juli når folk var kjapt ute og konkluderte før all fakta lå på bordet. Det er tydelig at folk enda ikke har lært at man ikke skal lynsje noen før det foreligger konkrete bevis. Til tross for at jeg erkjenner at det høye antallet innvandrere i Malmö byr på problemer i forskjellig format, så er det langt i fra sikkert at det er disse som står bak drapene i det siste. Det er godt mulig at drapene er knyttet til det høye antallet innvandrere i byen, men det kan være like greit etniske svensker som har begått disse drapene – nettopp på bakgrunn av dette. Tatt til etterretning at det er stort sett bare de med innvandrerbakgrunn som har blitt rammet under disse drapene, så er det to forklaringer: Enten er det noen av de etniske svensker som er misfornøyd med tingenes tilsand, og prøver med vold å gjøre noe med dette, eller så er det et gjengoppgjør mellom innvandrergrupper. Vi kan på dette tidspunktet bare spekulere, ingenting kan sies med sikkerhet før det foreligger flere bevis fra politiet i Sverige. La oss først se hva politiet finner ut før vi begynner å konkludere med noe. Endret 2. februar 2012 av statsviter 6 Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 2. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2012 Jeg velger heller å se slik på det: den Svenske velferdsstaten har sviktet på visse måter. Alle de som har det værst i hele Sverige samles i ett område, og naturligvis blir det kriminalitet der. Svenskene må skjerpe seg, og det må nok også vi. Hvilke tiltak kan være relevante? Ikke ta imot mer innvandrere enn man kan støtte. Forbedre integreringen. Slå hardere ned på kriminalitet. 9 Lenke til kommentar
Populært innlegg tomkjetil Skrevet 2. februar 2012 Populært innlegg Rapporter Del Skrevet 2. februar 2012 Jeg er egentlig utrolig lei av franskmenn, tyskere og briter. For det er de som har skapt problemet med innvandring. Norske politikere vet vi er svake og vil uansett danse etter de store. England, hva skjedde der? Plutselig kunne hvem som helst fra asia bosette seg der pga kolonitiden. Frankrike ble fylt opp med samme begrunnelse. Helvetes 2. verdenskrig og propagandaen den har blitt brukt til! Det er akkurat som Breivik skriver: At noen radikale røde krefter har satt likhetstegn mellom å være nazistisk og det å ha lav innvandring. 10 Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 2. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2012 (...) Helvetes 2. verdenskrig og propagandaen den har blitt brukt til! Det er akkurat som Breivik skriver: At noen radikale røde krefter har satt likhetstegn mellom å være nazistisk og det å ha lav innvandring. Nja, ikke enig her. De aller fleste fornuftige og oppegående nordmenn vet veldig godt at å være forkjemper for lav innvandring ikke er det samme som å være nazist. Så du må ikke overdrive her nå. Dette blir litt som stråmanssargumentasjon. 4 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 2. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2012 Japan, END. Japan er meget flink til å gjør gradvis forbedring av elektronisk produkter men nesten aldri helt nyekreative innovative produkter. USA er mye flinkere til å skape noe helt nye som folk elsker verden rundt. Det finnes ikke f eks japanske eller europeiske Google Facebook Apple som fascinerer hele verden Jeg mener ikke å si at en flerkulturelt samfunn er bedre men heller at et flerkulturelt samfunn kan være meget produktivt fint sted å bo og multikulturalisme ødelegger ikke et land hvis det behandles på riktig måte. Det er mye galt i USA men det er ikke pga multikulturellisme og folk fra verden rundt risikere sine liv bare for å få sjansen til å bo her De som er imot innvandring må se på usa før de fordømme innvandring alltid som en ond ting Nosk amerikaner har det bedre på flere måter enn nordmenn som bor i monokulturelle Norge Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 2. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2012 Japan, END. Japan er meget flink til å gjør gradvis forbedring av elektronisk produkter men nesten aldri helt nyekreative innovative produkter. USA er mye flinkere til å skape noe helt nye som folk elsker verden rundt. Det finnes ikke f eks japanske eller europeiske Google Facebook Apple som fascinerer hele verden Jeg mener ikke å si at en flerkulturelt samfunn er bedre men heller at et flerkulturelt samfunn kan være meget produktivt fint sted å bo og multikulturalisme ødelegger ikke et land hvis det behandles på riktig måte. Det er mye galt i USA men det er ikke pga multikulturellisme og folk fra verden rundt risikere sine liv bare for å få sjansen til å bo her De som er imot innvandring må se på usa før de fordømme innvandring alltid som en ond ting Nosk amerikaner har det bedre på flere måter enn nordmenn som bor i monokulturelle Norge Jepp. Asiatisk kultur er glimrende på forbedring av eksisterende ideer, men ideene kommer som regel fra vestlige land. Apple har på en måte tatt dette på alvor, og har fokusert på iterativ utvikling i tillegg til vestlig kreativitet, og har ENORM suksess med dette. Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 2. februar 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. februar 2012 Japan, END. Japan er meget flink til å gjør gradvis forbedring av elektronisk produkter men nesten aldri helt nyekreative innovative produkter. USA er mye flinkere til å skape noe helt nye som folk elsker verden rundt. Det finnes ikke f eks japanske eller europeiske Google Facebook Apple som fascinerer hele verden Jeg mener ikke å si at en flerkulturelt samfunn er bedre men heller at et flerkulturelt samfunn kan være meget produktivt fint sted å bo og multikulturalisme ødelegger ikke et land hvis det behandles på riktig måte. Det er mye galt i USA men det er ikke pga multikulturellisme og folk fra verden rundt risikere sine liv bare for å få sjansen til å bo her De som er imot innvandring må se på usa før de fordømme innvandring alltid som en ond ting Nosk amerikaner har det bedre på flere måter enn nordmenn som bor i monokulturelle Norge Da kan du MEGET lite om Japan. 2 Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 3. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2012 Litt unødvendig krangling forsvant. Det er fullt lovlig å trekke paralleller til andre samfunn, men ihvertfall gjør det relevant i sammenhengen. Kommentarer tas som vanlig på PM. 1 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 3. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2012 Litt unødvendig krangling forsvant. Det er fullt lovlig å trekke paralleller til andre samfunn, men ihvertfall gjør det relevant Ofte i innvandring debatter blir det sett bare som en oppgave å bli løst eller kastet bort, aldri som en fordel I USA er lovlig innvandring en stor fordel for det meste ogdu finner nesten ingen som er imot det. Jeg mener når en dømmer noe bør man ser seg rundt verden og se hvordan det fungeres og hvorfor det går bra i noe tilfeller og ikke andre. Det finnes flere innvandrer land som kan lære de land som bare begynner å se hvor komplisert det kan være. Det trenges ikke å alltid bli et stort problem, det finnes flere land som snur det til en stor fordel Lenke til kommentar
bas Skrevet 3. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2012 (endret) Jeg velger heller å se slik på det: den Svenske velferdsstaten har sviktet på visse måter. Alle de som har det værst i hele Sverige samles i ett område, og naturligvis blir det kriminalitet der. Svenskene må skjerpe seg, og det må nok også vi. Hvilke tiltak kan være relevante? Ikke ta imot mer innvandrere enn man kan støtte. Forbedre integreringen. Slå hardere ned på kriminalitet. Selvfølgelig er det den svenske velferdsstaten som har feilet, for innvandrere er visst fritatt sunn fornuft, vanlig folkeskikk og normal oppførsel, alltid noen andre sin feil. Hvorfor klager de over at de rømmer fra krig, fordervelse og elendighet når de ikke kan oppføre seg noe bedre enn de de rømmer fra? Skjønner meg ikke på de som på død og liv hele tiden skal forsvare innvandreres handlinger og legge skylden over på staten og samfunnet. De har da for pokker et ansvar selv også! Endret 3. februar 2012 av bas 4 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 4. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2012 Selvfølgelig er det den svenske velferdsstaten som har feilet, for innvandrere er visst fritatt sunn fornuft, vanlig folkeskikk og normal oppførsel, alltid noen andre sin feil. Hvorfor klager de over at de rømmer fra krig, fordervelse og elendighet når de ikke kan oppføre seg noe bedre enn de de rømmer fra? Skjønner meg ikke på de som på død og liv hele tiden skal forsvare innvandreres handlinger og legge skylden over på staten og samfunnet. De har da for pokker et ansvar selv også! Velferdstaten fungerer ikke så bra i samfunn som ikke er homogene. De som betaler/støtter andre (de rike betaler for de fattige) ønsker at pengene deres brukes for å hjelpe de fattige slik at de fattige prøver å forbedre deres situasjon, ikke sitter hjemme og bare klage på hvor lite støtte de får og ikke ønsker å integere seg i samfunnet. I et homogent samfunn hvor folk har tillit i hverandre og som har høy arbeidsmoral fungerer velferdstaten ganske bra men når du har store grupper som ikke ønsker å integrere seg så lære du dem bare å bli avhengig av støtten. Det var ganske naivt å ta inn mange asylsøkere uten å forstå at det ville bli vanskelig for dem å integrere seg. Mange av dem ble skadet på mange måter fra deres tidligere erfaringer. Det blir vanskelig selv for de som blir født i sverige å rømme fra ghettoen som blir skapt. Velferdstaten hjelper lite fordi det er ghetto kulturen som teller mest, ikke deres etnisitet, rase eller penger. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 4. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2012 Malmøs største problem er nok ikke de mange nasjonalitetene. Det er beliggenheten. Den som kontrollerer Malmø har mer eller mindre stålkontroll på brorparten av narkohandelen i sørlige delene av Norge og Sverige. Det er bare min ukvalifiserte analyse av situasjonen da. 1 Lenke til kommentar
bbll Skrevet 4. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2012 Hvorfor klager de over at de rømmer fra krig, fordervelse og elendighet når de ikke kan oppføre seg noe bedre enn de de rømmer fra? Mennesker forandres ikke lett. De er bærere av den samme kulturen som gjorde at de flytta. Realistisk er det helt høl i hue og ræva å importere mennesker fra konfliktområder. 4 Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 4. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2012 Jada, we get the point.. brune mennesker er så fantastisk mye bedre enn hvite som forøvrig har gjort så og si alle teknologiske framskritt. Du finner ingenting i det jeg har skrevet som indikerer overlegenhet av en rase. Poenget var at innvandring og blanding av raser ikke alltid fører til elendighet og fattigdom som vi ser i flere steder i verden. Det er ikke raseblanding som er problemet men omstendighetene det gjøres. Alle raser kan bidrar til samfunn hvis det riktig miljø skapes. Det andre poenget er at amerikanske selskap mener at kultur blanding er mer kreative og produktive enn et monokultur, noe som førte til USAs status som supermakt. Når du blander ideer og kulturer får du mer kreative, innovative samarbeid hvis det behandles på riktig måte. Andre monokulturer er oftest veldig god på noe få ting som de gjør igjen og om igjen de samme veien men de mest kreative nye ideere kommer fram når du jobber sammen med folk som har forskjellige perspektiver. Det tror alle store amerikansk selskp i hvertfall. Ingen kultur er rase blir overlegen men samarbeid mellom kulturer skaper et bedre produkt enn ingen samarbeid mellom kulturer. Det som førte til at USA ble en supermakt var at alle hadde samme kultur, og dro i samme retning. Flere kulturer og religioner innenfor et lands grenser vil før eller senere føre til kaos og ødeleggelse av landet, fordi stadig flere med annen kultur vil begynne å dra i en annen retning. Så i et land med flere kulturer, så vil alle dra i forskjellig retning, og til slutt går landet i oppløsning. Dette er i ferd med å skje i USA nå, og det vil også skje i sverige og i europa. Norge kom senere med i dette, men vi ser tendensene til at dette begynner å skje også i Oslo. Det kan gå bra og folk med forskjellige kulturer kan samarbeide, men da over landegrensene fra hvert sitt selvstendige land. Forskjellige kulturer i samme land vil alltid føre til kaos og ødeleggelse av landet. 2 Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 4. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2012 Nå vet vi ikke hvem som er de skyldige her, men det er ingen tvil om at hvite mennesker også er involvert, bl.a mc-gjenger. Så å skylde på at dette her har oppstått pga for mange innvandrere er litt for lett å si. En annen årsak kan jo også være feilslått narkotikapolitikk? Det er synd at enkelte må klamre seg til halmstrå og flere liv gå tapt før de innser sannheten: Fremmedkulturell asylinnvandring er en KATASTROFE for Europa. http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10077465 "Selv om det er lite som tyder på at det er en sammenheng mellom alle drapene, mener eksperter at det gradvis har utviklet seg en mafiamentalitet i Malmö. -At dette skjer, er ingen tilfeldighet. Det skyldes mentaliteten i byen, mener journalisten og forfatteren Tobias Barkman." KOM IGJEN SØTA BROR! Dere er der nesten! Bare sett èn logisk fot foran den andre nå, så er svaret rett foran dere..... Dessverre har jeg ingen tro på at svenskene åpner for en ny innvandringsdebatt. De har allerede solgt sjelen sin til sosialliberalistene og deres 30 år gamle forestillinger om flerkulturell utopi, når annerledes mennesker var eksotiske innslag i gatene. Nå er det bare trist, og Malmø er snart en ghetto. Jeg tror ikke svenskene kan stoppe dette. Jeg måtte le litt av politiet og den naive ordføreren i malmø som krever strengere våpenlover, og tror at det vil hjelpe. Kriminelle har da aldri fulgt eller vært hindret av strenge våpenlover. Det er bare innfødte og lovlydige Svensker som blir hindret av slikt. Men når jeg tenker på at samme slags naive politikere styrer Norge, så blir jeg egentlig litt redd. 3 Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 5. februar 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. februar 2012 (endret) Nå vet vi ikke hvem som er de skyldige her, men det er ingen tvil om at hvite mennesker også er involvert, bl.a mc-gjenger. Så å skylde på at dette her har oppstått pga for mange innvandrere er litt for lett å si. En annen årsak kan jo også være feilslått narkotikapolitikk? Det er synd at enkelte må klamre seg til halmstrå og flere liv gå tapt før de innser sannheten: Fremmedkulturell asylinnvandring er en KATASTROFE for Europa. http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10077465 "Selv om det er lite som tyder på at det er en sammenheng mellom alle drapene, mener eksperter at det gradvis har utviklet seg en mafiamentalitet i Malmö. -At dette skjer, er ingen tilfeldighet. Det skyldes mentaliteten i byen, mener journalisten og forfatteren Tobias Barkman." KOM IGJEN SØTA BROR! Dere er der nesten! Bare sett èn logisk fot foran den andre nå, så er svaret rett foran dere..... Dessverre har jeg ingen tro på at svenskene åpner for en ny innvandringsdebatt. De har allerede solgt sjelen sin til sosialliberalistene og deres 30 år gamle forestillinger om flerkulturell utopi, når annerledes mennesker var eksotiske innslag i gatene. Nå er det bare trist, og Malmø er snart en ghetto. Jeg tror ikke svenskene kan stoppe dette. Jeg måtte le litt av politiet og den naive ordføreren i malmø som krever strengere våpenlover, og tror at det vil hjelpe. Kriminelle har da aldri fulgt eller vært hindret av strenge våpenlover. Det er bare innfødte og lovlydige Svensker som blir hindret av slikt. Men når jeg tenker på at samme slags naive politikere styrer Norge, så blir jeg egentlig litt redd. Å forby/innskrenke tilgjengelighet på våpen, kniver, osv er bare et tegn på desperasjon. Norge har en tradisjon på forby ting i desperasjon, jeg har opplevd first hand hvor jævlig slike lover er og hvor ille det kan gå utover uskyldige mennesker. Er som han over sier samt flere andre, kriminelle er jo kriminelle akkurat fordi de BRYR SEG IKKE OM LOVENE at politikere er så dumme i huet at de ikke skjønner det betyr egentlig bare at demokrati ala Norge funker ikke, man må ha ekte demokrati ala Sveits skal man utvikle et bærekraftig samfunn.. Endret 5. februar 2012 av Dani46 Lenke til kommentar
Runinho Skrevet 5. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 5. februar 2012 Det som er mest fascinerende er å se hvordan både norske og svenske "samfunnsvitere" osv. klamrer etter halmstrå i media for å forsøke å forklare volden i Malmø med absolutt ALT annet enn kulturforskjellen hos en del innvandrergrupper som har kommet hovedsakelig gjennom asyl. Det er helt føkkings vilt. Ler meg ihjel hver gang. Sist i dag var det Malmøs geografiske beliggenhet til Norge og Danmark som gjorde det kriminelt. 2 Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 5. februar 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. februar 2012 (endret) Det som er mest fascinerende er å se hvordan både norske og svenske "samfunnsvitere" osv. klamrer etter halmstrå i media for å forsøke å forklare volden i Malmø med absolutt ALT annet enn kulturforskjellen hos en del innvandrergrupper som har kommet hovedsakelig gjennom asyl. Det er helt føkkings vilt. Ler meg ihjel hver gang. Sist i dag var det Malmøs geografiske beliggenhet til Norge og Danmark som gjorde det kriminelt. Trenger jo bare se til USA der kulturforskjeller skaper gjengkonflikter samt andre konflikter som eskalerer i ekstrem vold, og det sammen med lover som ikke henger på grep har USA 5 % verdens befolkning & 25 % av verdens fanger.. Jeg bryr meg fint lite om de her "samfunnsvitere" de har ikke levd blant de her problemene, de har ikke bod i et sted med 10 forskjellig kulturer, med vold, våpen, kriminalitet, drap osv jeg har det og jeg skjønner at selv om multikulturelt samfunn høres bra ut så er realiteten at det funker ikke.. Det har ikke noe med hudfarge det har med at noen religioner og kulturer passer ikke inn i alle land dessverre.. Endret 5. februar 2012 av Dani46 1 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 5. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 5. februar 2012 Jeg har bodd i et multikulturelt samfunn hele mitt liv og dette multikulturelt samfunn tiltrekker mer folk fra verden rundt enn alle andre land. Det har sine utfordringer selvfølgelig men det skaper et mer intersannt produktive, innovative samfunn enn lille homogene Norge Globalisering hender om Norge liker det eller ei. De land som er best forberedt for det er de som allerede har folk fra verden rundt 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå