Gå til innhold

GSV Sommer 2012


solsvik2

Anbefalte innlegg

Hehe, bra med positiv innstilling. Er det de virkelig ser etter! Som sagt er ikke jeg akkurat noe maskin selv, så jeg spurte på sesjon om det var hardt. Det jeg fikk som svar var at det egentlig ikke er så mye verre enn andre tjenester, men det krever motivasjon og vilje fra din side. Samtidig tror jeg ikke det skader å begynne å trene litt nå så man ikke får en smell. Jeg begynte på treningsprogram til forsvaret etter nyttår, og jeg føler jeg stadig gjør det bedre :)

 

Det sies at rekrutten og opplæringsperioden er det verste, men når dette er over etter ca. 6 måneder, så vil tjenesten bli mye "enklere". Om det er fordi man har blitt hjernevasket eller fordi man faktisk er ferdig med det verste vet jeg ikke.. :p

Haha, tror at så lenge vi er skikkelig motiverte og i grei form skal det gå helt greit :) Har selv trent kondisjon 3 ganger og styrke 2-3 ganger i uka siden januar nå, så starter å komme i grei form nå selv. Er jo ingen nødvendighet, men kommer nok til å hjelpe litt når det er som verst i rekrutten! :D

 

Hvordan trener du forresten? :)

 

Jeg elsker jo å trene, men er redd at det kanskje blir litt for tungt..?

 

Om du elsker å trene så må jo GSV være konge da! Og uansett, førstegangstjenesten er lagt opp for at folk flest skal klar å gjennomføre... Så om du trener fra før av blir det jo sikkert bare moro(og endel hat såklart, skal jo ikke være en tur i parken heller) :) Og jenter som fullfører fgtj står det jo respekt av til tusen, så det er jo dritkult om du gjør det! Og for en jente å ha GSV på CV'en er heller ingen trist sak! :D

Endret av solsvik2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, bra med positiv innstilling. Er det de virkelig ser etter! Som sagt er ikke jeg akkurat noe maskin selv, så jeg spurte på sesjon om det var hardt. Det jeg fikk som svar var at det egentlig ikke er så mye verre enn andre tjenester, men det krever motivasjon og vilje fra din side. Samtidig tror jeg ikke det skader å begynne å trene litt nå så man ikke får en smell. Jeg begynte på treningsprogram til forsvaret etter nyttår, og jeg føler jeg stadig gjør det bedre :)

 

Det sies at rekrutten og opplæringsperioden er det verste, men når dette er over etter ca. 6 måneder, så vil tjenesten bli mye "enklere". Om det er fordi man har blitt hjernevasket eller fordi man faktisk er ferdig med det verste vet jeg ikke.. :p

Haha, tror at så lenge vi er skikkelig motiverte og i grei form skal det gå helt greit :) Har selv trent kondisjon 3 ganger og styrke 2-3 ganger i uka siden januar nå, så starter å komme i grei form nå selv. Er jo ingen nødvendighet, men kommer nok til å hjelpe litt når det er som verst i rekrutten! :D

 

Hvordan trener du forresten? :)

 

Jeg følger en sånn grønn treningsplan som går over 12 uker eller noe som jeg fant på sesjon. Det er sånn som deg med 2-3 kondisjonsøkter (intervaller, langkjøring, 3000m osv.) i uka + 2-3 styrkeøkter med situps, pushups, hangups og vink i ferdigstilling.

 

Kan jeg spørre hvor mange reps dere klarer på disse øvelsene, og hvor lang tid dere bruker på 3000m? :p

Lenke til kommentar

Ah, smooth! Har trenet mest med apparater og vekter på treningsstudio, men AKKURAT idag startet jeg ett nytt program der jeg også har med hangups og pushups! Så kan jo smette inn resultatene fra det ihvertfall :) Har dog ikke prøvd å makse enda, så det blir jo spennende :)

5 hangups x4

20 pushups x4

25-30 situps x 4

Vinkinga har jeg ikke testa enda, men kan gjøre det i morgen!

Har heller ikke testa 3000 ordentlig, men løp idag 4,5 km på 20 min, der jeg spurta i alle oppoverbakker og tok det relativt rolig nedover. Kan forsåvidt teste 3k i morgen og :D

 

Hva med deg? :)

 

Kjør på Sondre, er så kos atte!

 

Kom dere på face btw... http://www.facebook.com/groups/249053841851958/ sykt kleint at det bare er jeg og Kaja-madammen som er der nå.. Ensomt vett...

Lenke til kommentar

Ah, smooth! Har trenet mest med apparater og vekter på treningsstudio, men AKKURAT idag startet jeg ett nytt program der jeg også har med hangups og pushups! Så kan jo smette inn resultatene fra det ihvertfall :) Har dog ikke prøvd å makse enda, så det blir jo spennende :)

5 hangups x4

20 pushups x4

25-30 situps x 4

Vinkinga har jeg ikke testa enda, men kan gjøre det i morgen!

Har heller ikke testa 3000 ordentlig, men løp idag 4,5 km på 20 min, der jeg spurta i alle oppoverbakker og tok det relativt rolig nedover. Kan forsåvidt teste 3k i morgen og :D

 

Hva med deg? :)

 

Kjør på Sondre, er så kos atte!

 

Kom dere på face btw... http://www.facebook....49053841851958/ sykt kleint at det bare er jeg og Kaja-madammen som er der nå.. Ensomt vett...

 

Det er jo veldig bra det da :) Haha jeg klarer "bare" 20 pushups, 25-30 situps og 3-4 hangups på max, altså på første serie og 3000m på 14:20. Før jeg begynte å trene klarte jeg bare rundt 10 pushups, 20 situps og ingen hangups haha.. Har forbedret 3000m med 1:30min også, så er gøy å se forbedringer :) Målet mitt er å klare minstekravene + litt til under opptak, så klarer vel det til sommeren regner jeg med!

 

Og forresten, var umulig å finne den gruppa kun ved søk, fordi det teltet ikke finnes på tastatur.. :p Men takk for link!

Lenke til kommentar

Fant ikke gruppa tidligere, men nå ser jeg den. Forespørsel sendt! :) GSV Januar 2012 har 160 medlemmer. Det skal vi slå!

 

Det tror jeg vi skal klare vett! Bare å få folk til å vite om den! Hadde vært genialt å bli litt kjent med folk tilogmed før innrykk :)

 

Ah, smooth! Har trenet mest med apparater og vekter på treningsstudio, men AKKURAT idag startet jeg ett nytt program der jeg også har med hangups og pushups! Så kan jo smette inn resultatene fra det ihvertfall :) Har dog ikke prøvd å makse enda, så det blir jo spennende :)

5 hangups x4

20 pushups x4

25-30 situps x 4

Vinkinga har jeg ikke testa enda, men kan gjøre det i morgen!

Har heller ikke testa 3000 ordentlig, men løp idag 4,5 km på 20 min, der jeg spurta i alle oppoverbakker og tok det relativt rolig nedover. Kan forsåvidt teste 3k i morgen og :D

 

Hva med deg? :)

 

Kjør på Sondre, er så kos atte!

 

Kom dere på face btw... http://www.facebook....49053841851958/ sykt kleint at det bare er jeg og Kaja-madammen som er der nå.. Ensomt vett...

 

Det er jo veldig bra det da :) Haha jeg klarer "bare" 20 pushups, 25-30 situps og 3-4 hangups på max, altså på første serie og 3000m på 14:20. Før jeg begynte å trene klarte jeg bare rundt 10 pushups, 20 situps og ingen hangups haha.. Har forbedret 3000m med 1:30min også, så er gøy å se forbedringer :) Målet mitt er å klare minstekravene + litt til under opptak, så klarer vel det til sommeren regner jeg med!

 

Og forresten, var umulig å finne den gruppa kun ved søk, fordi det teltet ikke finnes på tastatur.. :p Men takk for link!

 

Har alltid trent litt, men bare ikke så mye som nå (Har ett par treningsnarkomane kompiser som hjelper meg seh), så hjelper nok på det litt!

 

Det er jo når det er mulighet til forbedring det er moro å trene :D Finnes ingenting diggere enn å klare f.eks. 1 pushup mer enn sist, eller enda bedre, hang-up! Herregud jeg hater hang-ups... Tror du lett skal klare minstekravene for å være helt ærlig, med resultatene du viser til nå! Er jo allerede over på så og si alt! Og Kondisen er 70% vilje mener nå jeg, så om det hadde vært opptak nå tror jeg egentlig 3k hadde vært bankers for din del! :p

 

Teltet er ikke endel av navnet, er bare ikonet istedetfor det vanlige gruppetegnet til face xD

Lenke til kommentar

Hehe, bra med positiv innstilling. Er det de virkelig ser etter! Som sagt er ikke jeg akkurat noe maskin selv, så jeg spurte på sesjon om det var hardt. Det jeg fikk som svar var at det egentlig ikke er så mye verre enn andre tjenester, men det krever motivasjon og vilje fra din side. Samtidig tror jeg ikke det skader å begynne å trene litt nå så man ikke får en smell. Jeg begynte på treningsprogram til forsvaret etter nyttår, og jeg føler jeg stadig gjør det bedre :)

 

Det sies at rekrutten og opplæringsperioden er det verste, men når dette er over etter ca. 6 måneder, så vil tjenesten bli mye "enklere". Om det er fordi man har blitt hjernevasket eller fordi man faktisk er ferdig med det verste vet jeg ikke.. :p

Haha, tror at så lenge vi er skikkelig motiverte og i grei form skal det gå helt greit :) Har selv trent kondisjon 3 ganger og styrke 2-3 ganger i uka siden januar nå, så starter å komme i grei form nå selv. Er jo ingen nødvendighet, men kommer nok til å hjelpe litt når det er som verst i rekrutten! :D

 

Hvordan trener du forresten? :)

 

Jeg elsker jo å trene, men er redd at det kanskje blir litt for tungt..?

 

Om du elsker å trene så må jo GSV være konge da! Og uansett, førstegangstjenesten er lagt opp for at folk flest skal klar å gjennomføre... Så om du trener fra før av blir det jo sikkert bare moro(og endel hat såklart, skal jo ikke være en tur i parken heller) :) Og jenter som fullfører fgtj står det jo respekt av til tusen, så det er jo dritkult om du gjør det! Og for en jente å ha GSV på CV'en er heller ingen trist sak! :D

 

Ja, på sesjonen sa han at jeg virket veldig positiv og slikt, så han satte meg opp der. Skal også sies at jeg spurte spesifik om å komme inn nå til sommeren(med tanken på studier og slikt), og at det kun var 1 plass igjen i juli-augustinrykket. Skjebnen eller tilfeldighet vet jeg ikke, men litt gøy at jeg fikk den siste plassen!

 

Jeg trener mellom 3-5 ganger i uken, om ikke mer enkelte ganger. ELSKER å løpe, så løper ofte lange turer og slikt, både ute i naturen og på treningsstudio. Ellers trener jeg endel styrke, men vil ikke si det synes særlig at jeg gjør det, liker jo som sagt best å jogge.

 

Nei, jenter som fullfører GSV har jeg stor respekt for. Dessuten er jeg litt sånn at jeg vil motbevise folk som tror jeg ikke klarer militæret, i og med at jeg er helt blond, liten og under 160 cm. Alle ler når jeg sier at jeg kanskje skal nordover i GSV, bare fordi de tror jeg ikke klarer meg der oppe. Det gjør meg faktisk litt motivert at folk tenker at jeg ikke klarer det. Flere som tenker slik?

 

Hva tenker dere forresten om Kirkenes og slikt? Gud, det er jo kjempelangt nord! Vinteren der oppe ser jeg for meg er sinnsvakt lang og dryg..

Lenke til kommentar
Det gjør meg faktisk litt motivert at folk tenker at jeg ikke klarer det. Flere som tenker slik?

 

Hva tenker dere forresten om Kirkenes og slikt? Gud, det er jo kjempelangt nord! Vinteren der oppe ser jeg for meg er sinnsvakt lang og dryg..

 

Oooh, hadde det vært meg hadde jeg ikke engang vurdert å droppe det! Haha, vis gæbben at du får det til :)

 

Tss, selv om det er langt nord er vi ganske heldige som får rekrutten om sommeren. Dessuten, midnattsol og mørketid er bare en del av sjarmen, og jeg synes helt ærlig at vi er heldige som får oppleve det! :D for ikke å snakke om nordlyset! Kulde tåler vi :)

 

Har dere forresten tenkt på hva dere vil der oppe? Og dersom det blir grensejeger ut av oss, hva i patruljen frister mest? :) Jævla gira på patruljefører selv egentlig :ph34r:

Endret av solsvik2
Lenke til kommentar
Det gjør meg faktisk litt motivert at folk tenker at jeg ikke klarer det. Flere som tenker slik?

 

Hva tenker dere forresten om Kirkenes og slikt? Gud, det er jo kjempelangt nord! Vinteren der oppe ser jeg for meg er sinnsvakt lang og dryg..

 

Oooh, hadde det vært meg hadde jeg ikke engang vurdert å droppe det! Haha, vis gæbben at du får det til :)

 

Tss, selv om det er langt nord er vi ganske heldige som får rekrutten om sommeren. Dessuten, midnattsol og mørketid er bare en del av sjarmen, og jeg synes helt ærlig at vi er heldige som får oppleve det! :D for ikke å snakke om nordlyset! Kulde tåler vi :)

 

Har dere forresten tenkt på hva dere vil der oppe? Og dersom det blir grensejeger ut av oss, hva i patruljen frister mest? :) Jævla gira på patruljefører selv egentlig :ph34r:

 

Haha ja, ikke sant! Er svært fristende å vise alle sammen hva jeg kan utrette og komme meg igjennom.

 

Kulde har jeg ikke særlig problem med, men er ikke særlig glad i mørket, så kan kanskje komme noen utfordringer med tanke på det. Men men, om man tenker at det går bra så går det vell bra!

Lenke til kommentar

 

Haha ja, ikke sant! Er svært fristende å vise alle sammen hva jeg kan utrette og komme meg igjennom.

 

Kulde har jeg ikke særlig problem med, men er ikke særlig glad i mørket, så kan kanskje komme noen utfordringer med tanke på det. Men men, om man tenker at det går bra så går det vell bra!

 

Ikkesant! Awesome.

 

Mulig det i mørketiden ja... Men da kommer du i gjengjeld til å ha the time of your life i midnattssola da...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...