Awro Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Hei! Fikk for litt siden en mail av huseier om at jeg måtte flytte ut ettersom hun skulle bruke leiligheten selv, og dette er greit egentlig ettersom jeg hadde planer om å flytte uansett. Men det var leie på ubestemt tid, og derfor lurer jeg på om det er 3 måneders oppsigelses uansett, eller om det gjelder bare for noen saker. Jeg har bodd i leiligheten mindre enn 6 måneder, har betalt alle leier osv. Det er bare en 1 roms, gjelder dette som en hybel da? Er det noen mulighet å vri seg unna eller gjøre oppsigelsestiden kortere? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Et forsøk vil jo være å prøve å spørre huseier om han vil ha hybelen kjappere enn om tre måneder. I og med at begrunnelsen er at han vil bruke selv så er jo ikke det umulig. 1 Lenke til kommentar
Awro Skrevet 1. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2012 Har prøvd dette, men eieren sier selv at hun vil holde på avtalen og at jeg må bo 3 måneder til. Men er det hybel hvis det bare er 1 roms? For da gjelder det bare 1 måneds oppsigelse, står så i kontrakten hvertfall. Lenke til kommentar
Calondriel Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Har den egen inngang og lukket for resten av boligen? Har den eget bad/kjøkken/mm? Lenke til kommentar
krage83 Skrevet 2. februar 2012 Del Skrevet 2. februar 2012 Har den egen inngang og lukket for resten av boligen? Har den eget bad/kjøkken/mm? Leier du i utleiers egen bolig? Altså er den et hus, hvor både du og utleier bor, eller bor utleier et annet sted? Hva står i kontrakten din? Lenke til kommentar
krage83 Skrevet 2. februar 2012 Del Skrevet 2. februar 2012 er uansett denne som gjelder: § 9-6. Oppsigelsesfrist Oppsigelsesfristen skal være tre måneder til opphør ved utløpet av en kalendermåned. For leieavtale om enkelt beboelsesrom der leieren etter avtalen har adgang til en annens bolig, skal oppsigelsesfristen være én måned. Det samme gjelder for selvstendig leie av garasje eller bod. For leieavtale om lokale der leien er avtalt pr. dag, skal oppsigelsesfristen være én dag. Bestemmelsene i denne paragraf kan fravikes i avtale. --------------- Altså igjen, hva står i avtalen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå