Gå til innhold

[Løst] Kommentarer til dette oppsettet før jeg kjøper?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser veldig bra ut det der. Spørsmålet er hva skal det brukes til?

Og brikkene som er linket til over passer under NH D-14. Har samme oppsett selv.

Flott! Det skal blant annet brukes til redigering av HD-film, foto og nytelse av musikk. Bruker mye penger og satser på at det blir lenge til neste gang.

Lenke til kommentar

minnebrikkene har en veldig høy kjøler, noe som gjør at de krasjer med kjøletårnet til prosessoren

disse skal være lave nok ;)

BTW: 850 watt er ekstremt mye til dette oppsettet

Er 850 watt så mye altså? Har snakket med flere andre som har sagt at 520 var i minste laget. Kan du ikke forklare dette litt mer i detalj?

Lenke til kommentar

Ville valgt en større SSD isåfall. Redigeringsprogrammer med plugins tar vel ganske stor plass?

Og det er vel mer enn et redigeringsprogram (?)

Hadde vurdert 128GB versjonen av den du har valgt.

Vet ikke hvor store forskjeller det er på 3930K vs 2600K når det kommer til redigering, men sistnevnte er halve prisen og er fortsatt veldig god. Egner seg bra til redigering også.

Og hvis du går for en 2600K og et bra Z68-kort har du "spart" ca 3000,- som du kan bruke på andre ting som feks et bedre skjermkort, større SSD, mer lagringsplass osv.

Lenke til kommentar

Ville valgt en større SSD isåfall. Redigeringsprogrammer med plugins tar vel ganske stor plass?

Og det er vel mer enn et redigeringsprogram (?)

Hadde vurdert 128GB versjonen av den du har valgt.

Vet ikke hvor store forskjeller det er på 3930K vs 2600K når det kommer til redigering, men sistnevnte er halve prisen og er fortsatt veldig god. Egner seg bra til redigering også.

Og hvis du går for en 2600K og et bra Z68-kort har du "spart" ca 3000,- som du kan bruke på andre ting som feks et bedre skjermkort, større SSD, mer lagringsplass osv.

Takk for tipset! Har vurdert det, men det blir nok 3930K. Jeg har en SSD i min nåværende pc også som jeg skal flytte over. Har også sikla veldig på Radeon HD7970, men det blir for dyrt, tror jeg.

Lenke til kommentar

Ville vurdert et bedre skjermkort, eller å kjøre dem i SLI.

Det er ikke noe gale med det du har, annet enn at prosessor er bedre enn du kan utnytte. (tenker da på gaming)

Hvorfor ville du anbefalt SLI (som forresten er nVidia sin teknologi) framfor et kraftig singelkort i en maskin som skal brukes til redigering?

TS: 7950 er lansert for noen dager siden hvis du ikke har fått det med deg. Ikke så veldig mye billigere enn storebror, men det noe du kan vurdere.

Endret av Bibow
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå har jeg justert ned PSUen til 750W og vurderer å kjøpe Radeon HD6970 2GB i stedet for 6870 1GB, selv om det er mer enn dobbelt så dyrt. Er det verdt pengene?

hvis jeg husker riktig så er det vel en 15-20% forskjell

Det var jo ikke så voldsomt stor forskjell i ytelse, men det er jo flere som har anbefalt meg bedre skjermkort, så jeg sliter litt med å få bestemt meg.

Lenke til kommentar

Du får 6950 ned i 2 lapper. Feks Sapphire sine er ikke så dyre. Har Sapphire sitt selv og er veldig fornøyd med kjølingen på det.

Har hørt mye bra om Sapphire, så det blir nok det ja. Jeg ser at 6950 finnes med både 1GB og 2GB. Kan du forklare hva slags forskjell dette utgjør?

Lenke til kommentar

Du får 6950 ned i 2 lapper. Feks Sapphire sine er ikke så dyre. Har Sapphire sitt selv og er veldig fornøyd med kjølingen på det.

Har hørt mye bra om Sapphire, så det blir nok det ja. Jeg ser at 6950 finnes med både 1GB og 2GB. Kan du forklare hva slags forskjell dette utgjør?

Mer minne er bra når du skal spille i høy oppløsning/flere skjermer. Med høy oppløsning mener jeg over 1920x1080.

Lenke til kommentar

Mer minne er bra når du skal spille i høy oppløsning/flere skjermer. Med høy oppløsning mener jeg over 1920x1080.

hvis jeg har fått det med meg riktig så skal han ikke spille? da er det vel ikke så viktig med mye grafikkminne

Lenke til kommentar

hvis jeg har fått det med meg riktig så skal han ikke spille? da er det vel ikke så viktig med mye grafikkminne

Jeg skal ikke spille, nei, eller holde på med flere skjermer. Tenkte kanskje Bibow mente AVspille, og at han tenkte på avspilling av HD-film osv.

Men du mener det holder lenge med 1GB, olestokk?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...