Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Om følger en snarvei, eller en *.lnk fil, så er du ikke lengre i søk. En lnk-fil starter gjerne et program eller leder deg direkte til en resurs. Om denne resursen er en mappe, så vil du kunne går direkte opp til ønsket mappe ved å klikke på den mappen i adressefeltet. Du befinner deg i C:/aaa/bbb/ccc/ så gjør du et søk, som fører deg til en mappe C:/xxx/yyy/zzz/ Tilbake-knappen vil da ta deg fra C:/xxx/yyy/zzz/ til C:/aaa/bbb/ccc/ Opp-knappen vi ta deg til C:/xxx/yyy/ Dersom du i C:/aaa/bbb/ccc/ trykker på en snarvei som tar deg til C:/xxx/yyy/zzz/ så vil akkurat de samme som over skje. Nei. Et søk i c:/aaa/bbb/ccc vil som standard bare søke i submapper til c:/aa/bbb/ccc/ og vill ikke gi det noen resultat til c:/xxx/yyy/zzz/ Se på vedlagt bilde. Bruke et tredjeparts program bare for å få den knappen "opp", når et klikk rett ved siden vil gjøre nøyaktig det samme som å gå en "opp". Så hva er forskjellen på de to klikkene? Ingenting, men å installere programmer bare for å du ikke kan bruke explorer godt nok, vel da er det ikke rart så mange må ha hjelp her inne. @2ball_ Jepp der er en bummer av Microsoft. Har ikke peiling på hvorfor, men jeg lurer på om det kan ha noe med at Windows 7 støtter flere enn 2 monitorer. Har sett noen oppsett av flere monitorer og personlig fortrekker jeg oppgavelinjen på en skjerm. Bare for å slippe å se over flere skjermer hvor det jekla konet var nå igjen. Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 (endret) ^Brukerfeil er morro. @2ball_ Jepp der er en bummer av Microsoft. Har ikke peiling på hvorfor, men jeg lurer på om det kan ha noe med at Windows 7 støtter flere enn 2 monitorer. Har sett noen oppsett av flere monitorer og personlig fortrekker jeg oppgavelinjen på en skjerm. Bare for å slippe å se over flere skjermer hvor det jekla konet var nå igjen. Joda, men poenget er at dette burde være et valg. Om jeg har 3 skjermen vil jeg har muligheten til å: 1. Plassere oppgavelinje på hvilkensom helst skjerm uavhengig av hva som er primærskjerm 2. Ha samme oppgavelinje(med startmeny) på alle skjermene. 3.a) Ha egen oppgavelinje for hver skjerm som viser ikoner for aktive programmer på sin skjerm. 3.b) Kunne flytte disse rundt på sin skjerm uavhengig av de andre. 4. Ha en oppgavelinje på en skjerm + en som dekker to skjermer. 5. Kunne velge om startmeny skal være synlig eller ikke. 6. andre ting jeg ikke har tenkt på eller ikke kommer på nå. Det er ganske mange ting, men det krever ikke så mye å få det til. Blir det samme som å ikke ha en skikkelig bildefremviser i et bildegalleri. Ta en titt på bildeviseren så får du se den eneste gangen noe på nette ble akkurat slik jeg vill ha det. Random gratis programvare som ordner opp. Har aldri prøvd denne, men det først jeg fant etter et raskt google søk. Det finnes mange slike programmer og folk har skreket etter dette siden win2000. Endret 4. februar 2012 av 2ball_ Lenke til kommentar
Tbau5 Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Se på vedlagt bilde. Bruke et tredjeparts program bare for å få den knappen "opp", når et klikk rett ved siden vil gjøre nøyaktig det samme som å gå en "opp". Så hva er forskjellen på de to klikkene? Ingenting, men å installere programmer bare for å du ikke kan bruke explorer godt nok, vel da er det ikke rart så mange må ha hjelp her inne. Flott at du blander inkompetanse med vaner. Jeg er ganske sikker på at en bruker som installerer programmer for å tilpasse egen brukeropplevelse trenger mindre hjelp generelt enn en som alltid bruker windows akkurat slik som det kommer. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 ^Brukerfeil er morro. @2ball_ Jepp der er en bummer av Microsoft. Har ikke peiling på hvorfor, men jeg lurer på om det kan ha noe med at Windows 7 støtter flere enn 2 monitorer. Har sett noen oppsett av flere monitorer og personlig fortrekker jeg oppgavelinjen på en skjerm. Bare for å slippe å se over flere skjermer hvor det jekla konet var nå igjen. Joda, men poenget er at dette burde være et valg. Om jeg har 3 skjermen vil jeg har muligheten til å: 1. Plassere oppgavelinje på hvilkensom helst skjerm uavhengig av hva som er primærskjerm 2. Ha samme oppgavelinje(med startmeny) på alle skjermene. 3.a) Ha egen oppgavelinje for hver skjerm som viser ikoner for aktive programmer på sin skjerm. 3.b) Kunne flytte disse rundt på sin skjerm uavhengig av de andre. 4. Ha en oppgavelinje på en skjerm + en som dekker to skjermer. 5. Kunne velge om startmeny skal være synlig eller ikke. 6. andre ting jeg ikke har tenkt på eller ikke kommer på nå. Det er ganske mange ting, men det krever ikke så mye å få det til. Blir det samme som å ikke ha en skikkelig bildefremviser i et bildegalleri. Ta en titt på bildeviseren så får du se den eneste gangen noe på nette ble akkurat slik jeg vill ha det. Random gratis programvare som ordner opp. Har aldri prøvd denne, men det først jeg fant etter et raskt google søk. Det finnes mange slike programmer og folk har skreket etter dette siden win2000. Du har helt rett, der burde være et bedre alternativ i OS'et til flerskjermsbruk. Ultramon var det jeg fant til en bruker som absolutt ville ha oppgavelinja over 2 skjermer. Se på vedlagt bilde. Bruke et tredjeparts program bare for å få den knappen "opp", når et klikk rett ved siden vil gjøre nøyaktig det samme som å gå en "opp". Så hva er forskjellen på de to klikkene? Ingenting, men å installere programmer bare for å du ikke kan bruke explorer godt nok, vel da er det ikke rart så mange må ha hjelp her inne. Flott at du blander inkompetanse med vaner. Jeg er ganske sikker på at en bruker som installerer programmer for å tilpasse egen brukeropplevelse trenger mindre hjelp generelt enn en som alltid bruker windows akkurat slik som det kommer. Desverre så er min erfaring at maskiner er nedlesset med alksens programmer som overhodet ikke har noe der å gjøre eller at nytteverdien er så marginal at det er like greit å fjerne det. Selv fra leverandør så kommer maskiner ferdig fylt med bloatware. Alle programmene skal ha en liten bit av den kaka som heter "totale resurser". Jeg foretrekker å ha disse resursene tilgjengelig til hva jeg vil gjøre. Har nok vært borti alt for mange dårlig programmer som skal fungere på en/flere knapper på tatatur, mus, scanner eller andre enheter. En gang for endel år siden var jeg borti en maskin som brukeren syntes gikk så tregt etter at han hadde installert scanner. Det viste seg at et lite program som registrerte når han åpnet lokket på scanneren og startet programvaren til scanneren, tok opp 50% av CPU-resursene. Fjernet programmet og alt var tut og kjør. Så ja hos mannen i gata går inkompetanse og vaner hand i hand. Lenke til kommentar
Tbau5 Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Jeg skjønner ikke posten din. Du bygger jo kun opp om påstanden om at de som kjører dataen slik den er trenger mest hjelp. Er forskjell på å modde et UI slik man liker det og installere scannerprogramvare fordi cden fulgte med i esken. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Jepp. Flesteparten av brukerne her i Norge gjør det og det er de som trenger mest hjelp. Det er helt riktig det. Vil påstå at de færreste brukerne, ikke datafolk, vil noen sinne høre om utramon eller noe sånt. For dem er Internett det lille blå ikonet og word kan brukes til alt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå