Gå til innhold

Microsoft lytter til brukerne

Anbefalte innlegg

Gi meg en "opp"-knapp!

Den finnes allerede. mappesymbolet med en grønn pil som peker venstre og opp (i en bue). Det sender deg opp et nivå i mappestrukturen.

Eller tenker du tilsvarende som pil opp på tastaturet?

wat

Det er mulig jeg bare har oversett noe, men hvordan får jeg fram denne i Windows 7? Eller mener du at den er lagt til i W8?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, det er ganske ubegripelig at det tok MS nesten 30 år (!) å forstå at man må lytte til brukerne!Endringene ønskes velkommen, selv om jeg nok som forholdsvis avansert bruker skulle ønske meg enda mer avansert funksjonalitet... Pauseknapp f.eks. hadde ikke vært å forakte, og mulighet for regulering av båndbredde til kopiering (særlig nyttig over nettverk - og enda mer aktuelt enn før når hvermansen har fått seg NAS). Gode gamle TotalCopy hadde jo slikt, men den var litt buggy - og ble ikke utviklet på mange år. Integrasjonen med Windows var heller ikke optimal - skulle gjerne latt den være defaultrutine for kopiering av filer.
Anbefaler Directory Opushttp://www.gpsoft.com.au/program/screenshots.html

For de virkelig seriøse brukerene så er det total commander som gjelder

Lenke til kommentar

Gi meg en "opp"-knapp!

Den finnes allerede. mappesymbolet med en grønn pil som peker venstre og opp (i en bue). Det sender deg opp et nivå i mappestrukturen.

Eller tenker du tilsvarende som pil opp på tastaturet?

wat

Det er mulig jeg bare har oversett noe, men hvordan får jeg fram denne i Windows 7? Eller mener du at den er lagt til i W8?

Kom allerede i winXP.

men i Win7 kan du bare klikke på mappenavnet, så får du opp liste på undermappe til denne.

sitter på jobb med xp, så skal sjekke og oppdatere når jeg kommer hjem...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Ja, det er ganske ubegripelig at det tok MS nesten 30 år (!) å forstå at man må lytte til brukerne!

Endringene ønskes velkommen, selv om jeg nok som forholdsvis avansert bruker skulle ønske meg enda mer avansert funksjonalitet... Pauseknapp f.eks. hadde ikke vært å forakte, og mulighet for regulering av båndbredde til kopiering (særlig nyttig over nettverk - og enda mer aktuelt enn før når hvermansen har fått seg NAS).

Gode gamle TotalCopy hadde jo slikt, men den var litt buggy - og ble ikke utviklet på mange år. Integrasjonen med Windows var heller ikke optimal - skulle gjerne latt den være defaultrutine for kopiering av filer.

Jeg vil ikke det i explorer, så nå har Microsoft 0 meninger fra brukere å forholde seg til. no offence, men det du etterlyser der, finnes i teracopy.

Husker enda at man fikk være betatester på Windows 2000, eller NT5 som det da het i 1997. Mye data ble sendt tilbake til Microsoft med crashrapporter og annet feedback. Så at Microsoft ikke tar imot feedback fra brukere, er ikke helt riktig. Før 1997 var ikke nettet så fryktelig avansert som i dag, så feedback før denne tiden var nok begrenset..

Gi meg en "opp"-knapp!

Fra og tilbakeknapp på musa fungere også i explorer. NB NB. Vanedannende om du først blir vandt med de museknappene.

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Unnskyld, men søk er ikke det samme som filfunksjonalitet i explorer. Hva ville du at en tilbakeknapp eller oppknapp skulle gjøre i søk?

Lenke til kommentar

Unnskyld, men søk er ikke det samme som filfunksjonalitet i explorer. Hva ville du at en tilbakeknapp eller oppknapp skulle gjøre i søk?

Gå opp til forrige mappe er jo det du vil at en oppknapp skal gjøre, det er det jo slettes ikke sikkert enn tilbakeknapp gjør.

AtW

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Gå opp til forrige mappe er jo det du vil at en oppknapp skal gjøre, det er det jo slettes ikke sikkert enn tilbakeknapp gjør.

AtW

Enda en gang. I SØK. Hva vil du med en oppknapp i søk?

Hva er forskjellen på å klikke på en oppknapp og klikke direkte i adressefeltet på mappen du skal til. Et klikk krever begge, så hva er forskjellen?

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar

AtW

Enda en gang. I SØK. Hva vil du med en oppknapp i søk?

Gå opp til mappenivået over det du søker fra, er vel ikke så vanskelig å skjønne? Og det er ikke bare i søk at tilbakeknappen ikke tar deg til nivået over. Det er to ting med forskjellig funksjonalitet, man trenger jo ikke akkurat å drive mye i exploreren for å finne tilfeller der de ikke gjør det samme...

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Gå opp til mappenivået over det du søker fra, er vel ikke så vanskelig å skjønne? Og det er ikke bare i søk at tilbakeknappen ikke tar deg til nivået over. Det er to ting med forskjellig funksjonalitet, man trenger jo ikke akkurat å drive mye i exploreren for å finne tilfeller der de ikke gjør det samme...

AtW

Men det gjør du jo i dag med å klikke på den tilbakeknappen i explorer eller på musa hvis den har den knappen.

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar

AtW

Men det gjør du jo i dag med å klikke på den tilbakeknappen i explorer eller på musa hvis den har den knappen.

Nei, tilbakeknappen tar deg ikke til nivået over da. Og det er mange andre tilfeller den ikke gjør det heler, som feks når man følger snarveier.

AtW

• Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Nei, tilbakeknappen tar deg ikke til nivået over da. Og det er mange andre tilfeller den ikke gjør det heler, som feks når man følger snarveier.

AtW

Om følger en snarvei, eller en *.lnk fil, så er du ikke lengre i søk. En lnk-fil starter gjerne et program eller leder deg direkte til en resurs. Om denne resursen er en mappe, så vil du kunne går direkte opp til ønsket mappe ved å klikke på den mappen i adressefeltet.

Lenke til kommentar

TeraCopy er også en fin erstatning for default copy handler i windows explorer.

Gratis og legger seg som default hvis du ønsker det.

Helt enig - terracopy er bra funksjonsmessig. Det er dog litt for lite smidig interface synes jeg for å erstatte all kopihåndtering, men jeg bruker det alltid for å kunne få mer kontroll når og hvor jeg faktisk trenger det.

Det burde jo dog være forventet at slik funksjonalitet er innebygget i et OS i 2012. Selv i Win7 er jo funksjonaliteten utrolig enkel. Til og med ingen mulighet for noe så enkelt som å pause. Man skulle tro at slikt var noe man kunne implementert i kildekoden på mindre enn en enkelt arbeidsdag...

...

Hvis du orker å tulle med kommandolinja så kan du få robocopy til å gjøre mye nyttig.

I gamle dager kom robocopy med et resource kit(tror jeg) men med win7/server2008r2 følger dem med som standard.

Lenke til kommentar

Om følger en snarvei, eller en *.lnk fil, så er du ikke lengre i søk. En lnk-fil starter gjerne et program eller leder deg direkte til en resurs. Om denne resursen er en mappe, så vil du kunne går direkte opp til ønsket mappe ved å klikke på den mappen i adressefeltet.

Du befinner deg i C:/aaa/bbb/ccc/ så gjør du et søk, som fører deg til en mappe C:/xxx/yyy/zzz/

Tilbake-knappen vil da ta deg fra C:/xxx/yyy/zzz/ til C:/aaa/bbb/ccc/

Opp-knappen vi ta deg til C:/xxx/yyy/

Dersom du i C:/aaa/bbb/ccc/ trykker på en snarvei som tar deg til C:/xxx/yyy/zzz/ så vil akkurat de samme som over skje.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...