satanjapan Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 jeg fant en test der de overklokket 2500+ til 2.5 ghz haha var nok ikke bedre en min en gang. latterlig http://www.ocaddiction.com/reviews/cpu/bar..._2500/pg3.shtml Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 20. august 2003 Forfatter Del Skrevet 20. august 2003 Ver så snill ikke begynn å krangle om hvem som yter hva, svar på spørsmålet , trenger dere krangle opprett en egen post for det. Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Ville valgt intel, pga mye større overklokkings potensial...enkelt å greit, og at hk'ene til intel inneholder mye mer funksjonalitet enn på de du får til amd..Amd er også avhengig at andre lager gode chipset til cpu'ene, det er ikke intel, de lager de beste chipsettene til intel cpu'ene.Hva hadde Amd vært i dag uten Nforce2, ikke stort hvis du spør meg. visst du ikke vet det så lager AMD chipset selv også, men kun til MP cpu'er, AMD sine cpu'er er ikke noe spesielt dårlige overklokkere, hvis du eks. tar to billige cpu'er XP2500 og Intel P4 2,5, greit nok at P4'ern vil nok klare 3,5ghz (mer også), AMD'en vil klare 2,6Ghz og på den hastigheten vil den ha en pr rating på omtrent XP4300+, da vil nok den slå p4'ern ganske mye Nå er det vel de færeste som klarer 2.6ghz med en xp2500+, og de som klarer det bruker som regel enn eller annen form for ekstrem kjølling. Har selv hatt xp2500+, klarte 2,2ghz med den. Har hatt Amd, hadde vel fremdeles hatt om amd hadde klart å komme opp med et reelt alternativ som var raskere en p4, la oss be om at athlon64 blir det alle håper på, bare så synd at den er så forsinket. Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Jeg ville valgt AMD pga gode erfaringer. Dårlig chippsett? Tror nok du som sa det tenker på de gammle VIA chippsettene. Kan ikke alltid klage på HK og/eller CPU, kan jo være OS (programvare) og andre Hardware som er problemet til ustabilitet. Jeg har hatt K6-2 333, K6-2 450, T-Bird 1.4 og XP2500+. 3 første med VIA og siste med Nforce2 og har ikke hatt noe mer eller mindre ustabile maskiner enn alle andre. Lenke til kommentar
Izex Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Jeg ville valgt AMD uansett fordi jeg foretrekker AMD ganske enkelt...Klarer å utføre jobben til det jeg bruker PC'n til uten problemer og har enda ikke trengt å overklokke min XP2400+. Kunne tenkt meg en 2500+ Barton eller større, men blir nok å kjøpe noe bedre enn det nermere jul, så det er ei stund til. Det er så mye bullshit om at AMD; At de er varme, brekker og er ustabile og brenner seg ved overklokking. Folk som har peiling sier ikke sånnt fordi de vet bedre. De uten peiling raser det bare negative ting ut av kjeften på og gir gamle rykter, myter og svakheter en god dytt så de holder seg friske i minnet. Hva man har av penger og velger av CPU er lite relevant, skal du bygge/oppgradere en PC så kjøper du det du vil ha med tanke på at det skal holde ei stund. Er jo bare dumt å kjøpe noe som knapt klarer å kjøre det du bruker av software. Det er stortsett bare toppmodellene som koster mye og det gjelder begge merkene. Vil jeg ha Intel så kjøper jeg det, men hvorfor når AMD er det jeg liker, har og foretrekker Lenke til kommentar
fenris1979 Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 dennis87 hysj ikke snakk stygt om amd hvis du ikke gjør det så må eg kaste pcen min i hodet ditt. og eg tror eg vet hvem som kommer mest helskinna ut av den fighten Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Selvfølgelig hadde jeg valgt en Opteron 2Ghz hvis det ikke sto på prisen. Er dere Intel folk helt kokko, eller? (det var ment som et svar på en liknende kommentar tidligere i tråden ;-) ) Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 jeg ville velget intel siden den utvikler mindre varm og egner seg bedre i en stillegående pc. ellers, ytelsemessig ville jeg også valgt intel hadde det vært i samme prisklasse. både amd og intel cpu er stabile, ustabilitet kommer av andre ting enn cpu, brukerfeil og chipsett f.eks. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 20. august 2003 Forfatter Del Skrevet 20. august 2003 Selvfølgelig hadde jeg valgt en Opteron 2Ghz hvis det ikke sto på prisen. Er dere Intel folk helt kokko, eller? (det var ment som et svar på en liknende kommentar tidligere i tråden ;-) ) Greit det,men tanken her var ang det som er på " markede" i dag , Opteron er vel ikke kommet i hyllene enda. Lenke til kommentar
UAM Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 AMD vil nok fortsatt være mitt førstevalg nærmere bestemt 2500+. Grunnen er pris/ytelse Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 AMD, because it's wurth it. Fordi jeg ikke har råd til en dyr prosessor(AMD eller Intel), så jeg hadde kjøpt en billig overklokkingsvennlig prosessor under 1000kr og klokket den. Og fordi jeg vil støtte en god sak, noe Intel aldri blir for meg. De vinner bare kunder fordi de har høyt klokka prosessorer. Ville rett og slett valgt fordi AMD reelt sett er billigere... Den dagen AMD selger alle prosessorene til Intel priser, skal jeg kjøpe MAC. Lenge leve bra ytelse per. Mhz. Tråden er ellers ikke spesielt interesant, da det trådstarter sier mest sannsyneligvis aldri vil bli fakta. AMD because it's worth it.. Jeg ville gått for INTEL. De fleste har vel sagt grunnene.. en 3.0ghz hadde vært greit. Lenke til kommentar
maximus Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Ikke glem at Amd cpu'er har en mye kraftigere fpu del, noe som gir seg utslag i feks spill. Hvis man kjører en cpu bench i Sisoft Sandra så ser man at Intels fpu ytelse er delt i to deler, den delen som viser lavest tall er den faktiske fpu ytelsen, den med høyest tall er når SSE2 er inkoblet. Dette er vel en av grunnene til at AMD yter så bra til tross for lav klokkefrekvens. Lenke til kommentar
mr x Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 ville valgt amd hvis det var samme prisforskjell som i dag... hvis samme pris intel.. noe sier meg at di største pentium cpu" er bedre enn amd.. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 20. august 2003 Forfatter Del Skrevet 20. august 2003 AMD vil nok fortsatt være mitt førstevalg nærmere bestemt 2500+. Grunnen er pris/ytelse Tror ikke helt du fikk med deg teksten " hvist prisen var den samme" Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Ville valgt intel, pga mye større overklokkings potensial...enkelt å greit, og at hk'ene til intel inneholder mye mer funksjonalitet enn på de du får til amd..Amd er også avhengig at andre lager gode chipset til cpu'ene, det er ikke intel, de lager de beste chipsettene til intel cpu'ene.Hva hadde Amd vært i dag uten Nforce2, ikke stort hvis du spør meg. HK'ne til intel inneholder mere funksjonalitet? Hva fikk du av intel hk som slo asus nforce 2 deluxe kortet da det kom? og nå? At amd ikke lager chipsets er jo rimelig irrelevant, imo. Lenke til kommentar
UAM Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 AMD vil nok fortsatt være mitt førstevalg nærmere bestemt 2500+. Grunnen er pris/ytelse Tror ikke helt du fikk med deg teksten " hvist prisen var den samme" Nei, det fikk jeg ikke med meg, tåpelig hypotese i grunn. Da ville jeg ha valgt VIA. Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 AMD vil nok fortsatt være mitt førstevalg nærmere bestemt 2500+. Grunnen er pris/ytelse Tror ikke helt du fikk med deg teksten " hvist prisen var den samme" Edit: VISST Ville fortsatt valgt INTEL.. Med vannkjøling. Lenke til kommentar
UAM Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 AMD vil nok fortsatt være mitt førstevalg nærmere bestemt 2500+. Grunnen er pris/ytelse Tror ikke helt du fikk med deg teksten " hvist prisen var den samme" Edit: VISST Ville fortsatt valgt INTEL.. Med vannkjøling. EDIT:Hvis Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 20. august 2003 Forfatter Del Skrevet 20. august 2003 AMD vil nok fortsatt være mitt førstevalg nærmere bestemt 2500+. Grunnen er pris/ytelse Tror ikke helt du fikk med deg teksten " hvist prisen var den samme" Edit: VISST Ville fortsatt valgt INTEL.. Med vannkjøling. EDIT:Hvis ja ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg