Gå til innhold

Hvilken cpu ville du valgt.

Boralis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ville valgt intel, pga mye større overklokkings potensial...enkelt å greit, og at hk'ene til intel inneholder mye mer funksjonalitet enn på de du får til amd..Amd er også avhengig at andre lager gode chipset til cpu'ene, det er ikke intel, de lager de beste chipsettene til intel cpu'ene.

Hva hadde Amd vært i dag uten Nforce2, ikke stort hvis du spør meg.

Lenke til kommentar

AMD, because it's wurth it.

Fordi jeg ikke har råd til en dyr prosessor(AMD eller Intel), så jeg hadde kjøpt en billig overklokkingsvennlig prosessor under 1000kr og klokket den. Og fordi jeg vil støtte en god sak, noe Intel aldri blir for meg. De vinner bare kunder fordi de har høyt klokka prosessorer.

Ville rett og slett valgt fordi AMD reelt sett er billigere...

Den dagen AMD selger alle prosessorene til Intel priser, skal jeg kjøpe MAC. Lenge leve bra ytelse per. Mhz.

Tråden er ellers ikke spesielt interesant, da det trådstarter sier mest sannsyneligvis aldri vil bli fakta.

Lenke til kommentar
AMD, because it's wurth it.

Fordi jeg ikke har råd til en dyr prosessor(AMD eller Intel), så jeg hadde kjøpt en billig overklokkingsvennlig prosessor under 1000kr og klokket den. Og fordi jeg vil støtte en god sak, noe Intel aldri blir for meg. De vinner bare kunder fordi de har høyt klokka prosessore.

Ville rett og slett valgt fordi AMD reelt sett er billigere...

Den dagen AMD selger alle prosessorene til Intel priser, skal jeg kjøpe MAC. Lenge leve bra ytelse per. Mhz.

LES det sto hvis de hadde kosta det samme

Lenke til kommentar

Ville valgt AMD, mest på grunn av at de har bedre teknologi enn Intel, de yter bedre per mhz, og på grunn av at Intel har stort sett hele markedet, verst tenkelige kunne jo være at Intel tar over hele markedet, AMD går konkurs, og Intel kan leke med prisene så mye de vil, det vil gjøre at vi ikke kan få oss cpu'er på grunn av at de er for dyr, firmaer vil heller ikke ha råd til de, kunn de med mest penger, og som alle vet trenger man pc'er for at verdens skal funke, så noen ville være nødt og kjøpe cpu'er fra Intel, i all hovedsak vil Intel bestemme over verden.

Vel ganske så urealistisk vil noen tenke, men det er faktisk mulig

Lenke til kommentar

Burde nesten ha laget en form for poll.

Har lest at det går, men jeg har ikke sett noe til knapper elns 8)

Til Topic.

Hadde valgt Intel, men slik som prisene faktisk er, så hadde jeg valgt Intel :wink:

Har desverre ikke noen god erfarig med AMD :(

Lenke til kommentar
Ville valgt AMD, mest på grunn av at de har bedre teknologi enn Intel, de yter bedre per mhz, og på grunn av at Intel har stort sett hele markedet, verst tenkelige kunne jo være at Intel tar over hele markedet, AMD går konkurs, og Intel kan leke med prisene så mye de vil, det vil gjøre at vi ikke kan få oss cpu'er på grunn av at de er for dyr, firmaer vil heller ikke ha råd til de, kunn de med mest penger, og som alle vet trenger man pc'er for at verdens skal funke, så noen ville være nødt og kjøpe cpu'er fra Intel, i all hovedsak vil Intel bestemme over verden.

Vel ganske så urealistisk vil noen tenke, men det er faktisk mulig

Jeg vet ikke jeg...om ingen har råd til intel cpuene utenom de med mest penger...hva skal da intel leve av? Luft og kjærlighet gir ikke akkurat penger i kassa.

Tror tanken din er meget meget urealistisk :wink:

Lenke til kommentar

Hvis prisen var den samme, ville jeg fortsatt valgt Intel.

Grunnen til at jeg valgte Intel 'in the first place', var at når jeg satt og leste tråder på hardware sider, var det nesten uten unntak AMD brukere som hadde problemer med høy temperatur/ustabile systemer.

Når jeg gjør et søk på CPU temp i dag, kan jeg ikke si det har forandret seg så mye.

Så kanskje man kan si at Intel er for rike n00bs da. ;)

Nå er jeg ikke n00b lenger, men valge Intel allikevel.

Føles bare mer stabilt og sikkert. :shrug:

Jeg tror mange AMD brukere(særlig de som sier de ville kjøpt AMD også hvis prisene var like) egentelig delvis valgte AMD for å "bekjempe overmakta"; "fight the power", "ned med Intel, de er like onde som Microsoft".

Sånne ting. :shrug:

;)

Lenke til kommentar
Ville valgt intel, pga mye større overklokkings potensial...enkelt å greit, og at hk'ene til intel inneholder mye mer funksjonalitet enn på de du får til amd..Amd er også avhengig at andre lager gode chipset til cpu'ene, det er ikke intel, de lager de beste chipsettene til intel cpu'ene.

visst du ikke vet det så lager AMD chipset selv også, men kun til MP cpu'er, AMD sine cpu'er er ikke noe spesielt dårlige overklokkere, hvis du eks. tar to billige cpu'er XP2500 og Intel P4 2,5, greit nok at P4'ern vil nok klare 3,5ghz (mer også), AMD'en vil klare 2,6Ghz og på den hastigheten vil den ha en pr rating på omtrent XP4300+, da vil nok den slå p4'ern ganske mye

Lenke til kommentar

visst du ikke vet det så lager AMD chipset selv også, men kun til MP cpu'er, AMD sine cpu'er er ikke noe spesielt dårlige overklokkere, hvis du eks. tar to billige cpu'er XP2500 og Intel P4 2,5, greit nok at P4'ern vil nok klare 3,5ghz (mer også), AMD'en vil klare 2,6Ghz og på den hastigheten vil den ha en pr rating på omtrent XP4300+, da vil nok den slå p4'ern ganske mye

bare til opplysnig så er amd brikkesettet til amd svært dårlig cpuene er jo bedre en brikksettet klarer og utnytte tåpelig spør du meg.

og du kan du hvise meg en test av en 2500+ på 2.6 hvis det er så lett så må da mange overklokking sider ha gjort det da eller.......?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...