Gå til innhold

i7-3930K: C-1 VS C-2 stepping

Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei igjen dere. driver å tester ut varmen her. Prime 95 med small FFT`s Det er jo 10 gader forskjell på de. Legger ut bilde så ser dere.. pluss settings x.m.p profil i bios.

Er det noe galt her?

Det er helt normalt, kan være du har en litt dårlig mount men det er ikke unormalt at det varierer heller.

Det er sånn på alle mine 1366 CPUer også, på denne maskinen har jeg en 970 som kjører 100% load 24/7 på 4,0 GHz og her variere temps fra 64C til 71C på kjernene.

Endret av minhund
Lenke til kommentar

Hei igjen dere. driver å tester ut varmen her. Prime 95 med small FFT`s Det er jo 10 gader forskjell på de. Legger ut bilde så ser dere.. pluss settings x.m.p profil i bios.

Er det noe galt her?

Det er helt normalt, kan være du har en litt dårlig mount men det er ikke unormalt at det varierer heller.

Ja det er ikke godt å si hvor hardt jeg skal skru den raystorm blocken. sånn ser det ut inni der nå. Kanskje jeg må snu viftene på 120 rad`n så de dytter luft inn? de 6 viftene i toppen dytter jo ut hmm .

post-187653-0-52071800-1332550759_thumb.jpg

Endret av boarderxtrem
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det noe galt her?

Ja det er ikke godt å si hvor hardt jeg skal skru den raystorm blocken. sånn ser det ut inni der nå. Kanskje jeg må snu viftene på 120 rad`n så de dytter luft inn? de 6 viftene i toppen dytter jo ut hmm .

Ja det kan hjelpe litt på temp, pass på at du har strammet skruene likt på CPU-blokka.

Sitter fortsatt her med maskinen på bordet men nå med en single Coolgate 360 og GT 1850 rpm vifter, skal teste med Noiseblocker 1450 i morra.

5,1 GHz 1,45Vcore er ok det?

Lenke til kommentar

1.45v med 5.1ghz er krim. Det klarer ikke chipen min :cry:

vurder GT vifter jeg også enn papst viftene. De bråker litt formye. kan jo ikke kjøre de på fullt hele tiden.. Du får si ifra hvordan tempen er. Lurer litt på om jeg burde bytte ut viftene mine.. Kan jo hende det blir GT eller Noiseblocker.. Tar imort tips. :grin:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har bestilt meg en 3930k og et Sabertooth X79 fra MPX..

Jeg regner med att jeg vil få en C2 stepping?

Og hva kan jeg regne med av OC med Noctua D14 uten for høye temp?

Jeg håper på en plass mellom 4.5 og 4.7. :ph34r:

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Når jeg kjøpte CPU, ringte jeg til butikken å hørte først. 4,5 GHz klarer allle 3930k jeg har hørt om. Begge 3930k-ene (C2) som jeg har teste nå nylig ligger på 4,5 GHz @ ca 1,330 volt med HT. Uten HT er jeg nede på 1,312.

Vil tro du lett klarer 4,5 med Noctua D14 ;)

Lenke til kommentar

Komplett sa de ikke visste hva slags stepping de hadde, da produsenten ikke ville oppgi dette.. velvel, vi får se hva som dukker opp..

Hvordan er temp på disse kontra 2600k? er den mye høyere? da tenker jeg på klokking i 4.7ghz området..

Lenke til kommentar

Komplett sa de ikke visste hva slags stepping de hadde, da produsenten ikke ville oppgi dette.. velvel, vi får se hva som dukker opp..

Hvordan er temp på disse kontra 2600k? er den mye høyere? da tenker jeg på klokking i 4.7ghz området..

Jeg ringte også da jeg så etter en c2 da de kom. Han på supporten fikk en til å sjekke det. Men de hadde bare c1... Så han du snakka med gadd nok ikkje å stresse :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...