Gå til innhold

i7-3930K: C-1 VS C-2 stepping

Nizzen

Anbefalte innlegg

Ja, det tror jeg også, basert på egne erfaringer. Kunne nok kjørt på vesentlig lavere enn 1.4v på 4500 på RIVE, men jeg gidda ikke stille ned da jeg kjørte 4625 med strap før screenet over.

Tror også det er der problemet med GB-kortene ligger, de krever høyere spenning på CPU, og har dårligere VRM. Bad combo :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Satt opp min pc igår med 3960x med R4E å dominator Gt 2133mhz ram. Har ikke fått testet noe særlig da det er noe tull med minne eller hk. Har 16gb, men bios viser 12 win viser 12. Da jeg kjører cpu-z viser den 16. Hva er dette for noe? Noen som vet. alle brikkene funker alene. Skal få taki ett sett G-skill 2400mhz å teste de, men om det ikke hjelper så er det vel HK som er galt..

Over til noe annet. Satt multi på 49, spenning på 1.39v temp er 40+ idle. har jo ikke fått testet så mye da det med minne ga meg hode bry.. Kommer nok mere etterpå..

hilsen Paal

Lenke til kommentar

Sjekk maks multi på CPU! Metoden står nevnt litt lengre opp i denne tråden :)

G.Skill-minnet er bra det, skal prøve å tyne mitt litt mer når jeg kommer hjem fra skolen i dag.

Når det gjelder minnet aner jeg ikke.. Sjekka at CPU-blokka ikke er for tight? Riktige slots? Ingenting som ligger i minnesporene?

Endret av DuraN
Lenke til kommentar

Sjekk maks multi på CPU! Metoden står nevnt litt lengre opp i denne tråden :)

G.Skill-minnet er bra det, skal prøve å tyne mitt litt mer når jeg kommer hjem fra skolen i dag.

Når det gjelder minnet aner jeg ikke.. Sjekka at CPU-blokka ikke er for tight? Riktige slots? Ingenting som ligger i minnesporene?

Ja skal fikse det etterpå med max multi. Får kjøpe meg ett minnesett til å teste. Det er bare så rart at den viser 16gb i cpu-z. Ja får jobbe videre med det. Så blir det nok litt benking etterpå :new_woot:

Lenke til kommentar

Min C2 K er iallefall drit med vanlig vann. 5 Ghz i Vantage trenger 1.5v, 5.1 på 1.6 er insta BSOD 0x101. Har en C1 chip tilgjengelig enda, skal sette den inn i morra så får vi se! Kunne tenkt meg et Vantage på 5.2 Ghz samt et HD6950 som gjør mer enn 1000mhz på core :p

Lenke til kommentar

Min C2 K er iallefall drit med vanlig vann. 5 Ghz i Vantage trenger 1.5v, 5.1 på 1.6 er insta BSOD 0x101. Har en C1 chip tilgjengelig enda, skal sette den inn i morra så får vi se! Kunne tenkt meg et Vantage på 5.2 Ghz samt et HD6950 som gjør mer enn 1000mhz på core :p

Hmm min 3690X C1 ser ut som den liker seg på vann, fra stock satt jeg strap på 125, multi til 40x og vcore til 1,45, resten står på auto. Bootet rett inn i win og kjørte Vantage CPU testene og Wprime 1024.

5 GHz, vcore idle 1,450V

post-152551-0-50687200-1330728499_thumb.jpg

5 GHz, vcore load 1,416V

post-152551-0-74191400-1330728572_thumb.jpg

Skal teste med lavere vcore nå.

Lenke til kommentar

Skulle ønske min kunne det der. Skal prøve en c2 til, om den ikke er bra nok driter jeg i det og venter på ivy :)

Er nede på 1,41 Vcore nå og den klarer fortsatt Vantage CPU testene :)

post-152551-0-59744100-1330735123_thumb.jpg

Edit:

Laveste jeg klarer er 1,39 Vcore ser det ut til

post-152551-0-13269900-1330740462_thumb.jpg

Endret av minhund
Lenke til kommentar

Hei igjen dere.

Jeg tror jeg har ett lite prob. Skulle boote pc`n , men den var litt rar pluss det luktet plutselig litt svidd. Trodde Psu`n hadde gått under, men så startet den igjen. Alt ser ut som det skal, men hva kan det være som luktet sånn? Kan jeg ha stekt noe i pcen? Hvordan finner ut det? syntes den ble litt vanskigere å klokke. Da jeg bootet opp hadde jeg egentlig ikke noe overklokk på den. Den bare startet slo seg av noen ganger så bootet den opp. Hmmm :hmm:

Lenke til kommentar

Sjekk pins'ene på hovedkortet :p

Når noe lukter svidd er det som regel noe galt, med mindre det bare er støv som lukter. Så en her som hadde svidd 8-pins 12v kontakten på sitt R4E rett av, smelta hele driten.

Endret av DuraN
Lenke til kommentar

Sjekk pins'ene på hovedkortet :p

Når noe lukter svidd er det som regel noe galt, med mindre det bare er støv som lukter. Så en her som hadde svidd 8-pins 12v kontakten på sitt R4E rett av, smelta hele driten.

He he vet ikke om jeg har smeltet noe, men skal gå over etterpå. Håper det ikke er noe ille da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...