Gå til innhold

i7-3930K: C-1 VS C-2 stepping

Nizzen

Anbefalte innlegg

Ser ut som max MP er 52 på min cpu.

Jaja, skal nå funke greit nok til gamermaskinen. :)

Uten å ha testet noe fryktelig mye så har jeg nå 4ghz på 1.27. Vet faktisk ikkje om det er bra eller dårlig. Måtte oppe i 1.5v for å boote på 5.1 inn i windows.

4500mhz @ 1.328 MAx 55 grader under spilling i kabinett med H100. Ganske grei temp med fattigmanns vannkjøling :p

Dette er iaff langt bedre enn min C1, 4.7 på 1.48v med samme kjøling. Booter ikke Windows på 5.1 med 1.56v en gang :p

EDIT: Fanden ta Posten er trege...

Endret av DuraN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Glemmer alltid DI når jeg skal handle, men neste gang skal jeg huske det! Veldig fin pris :)

Posten har forøvrig brukt 3 dager på å få CPU'en min til Trondheim når Tollpost brukte en dag. Derp...

sluttet med MSN? :D

Ja egentlig, la inn OS på nytt for en stund siden og har glemt det etterhvert :p

Lenke til kommentar

Glemmer alltid DI når jeg skal handle, men neste gang skal jeg huske det! Veldig fin pris :)

Posten har forøvrig brukt 3 dager på å få CPU'en min til Trondheim når Tollpost brukte en dag. Derp...

sluttet med MSN? :D

Ja egentlig, la inn OS på nytt for en stund siden og har glemt det etterhvert :p

download! :)

synd med 52x maks her.. jeg var skikkelig keen på en 57x chip.

Lenke til kommentar

synd med 52x maks her.. jeg var skikkelig keen på en 57x chip.

Det er jo mulig å sette 125 bclock?

Burde ikke være noe problem med en teoretisk maks på 6.5GHz før du går ln2?

fungerer ikke med mer enn 5200Mhz uansett konfig hos meg.

41x125 eller 52X.

Lenke til kommentar

C2 er i hus!

Loadet Windows på 56x med massman sin metode, på 57x måtte jeg slå av med powerknappen. Skal se hvor høyt jeg får denne til 24/7-klokk nå. Lekt litt med minneklokking men jeg klarer fortsatt ikke loade på 2400 mhz. Hovedkortet ser også ut til å takle strap veldig dårlig.

Lenke til kommentar

C2 er i hus!

Loadet Windows på 56x med massman sin metode, på 57x måtte jeg slå av med powerknappen. Skal se hvor høyt jeg får denne til 24/7-klokk nå. Lekt litt med minneklokking men jeg klarer fortsatt ikke loade på 2400 mhz. Hovedkortet ser også ut til å takle strap veldig dårlig.

56x :ohmy:

Heldiggris :w00t:

Lenke til kommentar

Får ikke boota med Strap i det hele tatt, og møter samme veggen på 4.8 Ghz med denne CPU'en. Forskjellen er at C1 måtte slås av med Power på 52x mens C2'en som sagt klarte 56x. På tide med nytt hovedkort!

Får kjøre 4.6 Ghz 1.43v så lenge, greit nok det :)

Lenke til kommentar

Hei,

et lite sprøsmål ang oc av 3930k .Så fort jeg øker bclk så nekter systemet å boote. Men jeg kjører 24/7 4.4Ghz på 1.29V med 100Mhz bclk

Jeg har forsøkt å øke samme variable som min gamle 980x i bios med ingenting hjelper (dvs PLL Voltage og VTT voltage)

Hva er det som er det 'magiske' for en 3930k for bclk oc?

(har ikke blitt klok av det jeg har funnet så langt på oc sider)

Snabelen

Lenke til kommentar

BCLK fungerer ikke på samme måte på Gulftown som på SB-E.

Som sagt får jeg heller ikke bootet med "BCLK Strap" som det heter. Man kan sette ratio på 1.25x , 1.67x eller 2x i BIOS. Dette har vist seg å ha 0 effekt på ytelsen, men man kan nå CPU-hastigheter eller minnehastigheter som man ikke kan med 1x, som feks 2000 mhz minne eller 2333 mhz minne som vist i hunden sitt screenshot. Man kan endre selve BCLK med et par mhz, men ikke mer. Er ikke så dreven på SB-overklokking selv så du får sikkert bedre svar av andre :)

Lenke til kommentar

Da har jeg fått testet minnet litt på denne CPU'en.

CPU 4500 Mhz

vcore 1.4v

vtt 1.25v

vccsa 1.25v

PLL 1.88v

RAM 1.65v

Ikke verst egentlig, skal prøve å kjøre enda strammere timings, disse er ganske løse. Primet i en liten stund før jeg kjørte en SuperPi32m :)

post-3749-0-25396600-1330546767_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...