Gå til innhold

TV-kort + Canal Digital

Perril

Anbefalte innlegg

Hei sann.

Har tenkt å bygge meg ny PC til stua med TV-kort slik at jeg for Canal Digital på den.

(har canal digital fra før,så har ab.)

Tenkte jeg skulle ha alt i ett så jeg spiller så mange bokser.(DVD/BD,Media Center,CD Tuner+)

Og tenkte å få tuner på denne, har søkt rundt å lest og veit det er mulig.

Men er litt usikker på hvilket tv-kort og evt tilbehør som trengs.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du trenger er ett kort og mulighet for kortleser. Såvidt jeg vet er utvalget av kanaler man kan se svært begrenset uten kort. Er det i tilegg snakk om f.eks koble til ett satelitt anlegg trenger du en Cam modul (ikke kamera) (dette er en dekodersak for de aktuelle kanalene du vil se på) som du trenger i tilegg til kort.

Ville vel vært enklere å gå for en dreambox mener jeg. sjekk denne adressen dreambox.no

F.eks Dreambox DM 8000 kan settes opp med 4 signaler inn f.eks 2 x bakke/kabel signaler + 2 x satelitt. Pluss du kan slenge i en dvd/bluray leser/brenner samt harddisk. I tilegg kan man bruke den som mediaplayer. +++

Endret av Phyltre
Lenke til kommentar

Er til Canal Digital Kabel.

Har sett på dreambox men veit ikke om denne har alt jeg vil ha.

På pc jeg hadde tenkt å bygge skal også kjøre TVserver slik jeg at jeg bare trenger 1 boks til alle tv'ene i huset.

Har hatt dette før men det var med gamle analoge kanaler, før alt som het HD og PVR bokser :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...