Mephisto- Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Hei. Jeg skal starte i ny jobb 1. Mai. Jobben inkluderer mye reise, jeg har fått høre at jeg kan forvente 150 reisedøgn. Så lurer jeg på hvordan dette fungerer i forhold til arbeidstid, overtid, avspasering osv.. Det er jo en grense for hvor mye man kan jobbe? Det er jo x antall timer kan jobbe overtid f.eks? Noen gode innspill? Lenke til kommentar
Hyd Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Skal du jobbe i utlandet eller bare i Norge? I Norge er alt regulert og strengt, der kan du kun jobbe noen få overtidstimer før du må søke om å jobbe mer. Skal du også reise i utlandet, så er det ingen begrensninger. Sånn er det hos min jobb, og vi følger nok de samme lovene og reglene. Hva gjelder når du avspasserer kommer vel ann på hva slags avtale du får på jobben. Umulig å si. Lenke til kommentar
Thlian Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Kommer an på stillingen og type jobb. Reisetid er feks i noen stillinger IKKE og anse som arbeidstid. Men uansett hva som skal man alltid forholde seg til reglementet sett på totalt antall arbeidstimer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå